(فیلم) آموزش ساخت پی دی اف با اندروید، آیفون و کامپیوتر

انتشار 24 تیر 1402
مطالعه 11 دقیقه

کاربران جهت اینکه متن خود را بدون به هم ریختگی در سیستم های گوشی و کامپیوتر باز کنند نیاز به این داشته تا آن را به فایل پی دی اف تبدیل نمایند. نحوه ساخت پی دی اف یکی از ابهاماتی بوده که افراد به دنبال آموزش درباره آن هستند. ساخت پی دی اف از طریق گوشی رایانه امکان پذیر است. برای آشنایی بیشتر با طوطیا همراه باشید.

(فیلم) آموزش ساخت پی دی اف با اندروید، آیفون و کامپیوتر

این روز ها بیشتر اسناد ما به صورت دیجیتالی هستند و استفاده از کاغذ هر روز کمرنگ تر از قبل می شود. یکی از بهترین و مناسب ترین فرمت ها برای ایجاد سند،‌ فرمت پی دی اف است. پی دی اف به طور گسترده برای ایجاد انواع اسناد الکترونیکی و حتی برای ساخت کتاب ها و جزوه های درسی استفاده می شود. فایل های پی دی اف در تمام سیستم عامل های موجود پشتیبانی می شوند و محتوای آن ها در تمام دستگاه ها به صورت یکسان نمایش داده می شود که این خود یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت بی نظیر پی دی اف است. گاهی اوقات ممکن نیاز باشد که تغییراتی در یک فایل پی دی اف اعمال کنیم که این کار معمولا کار دشواری است چرا که پی دی اف ها در اکثر مواقع از ویرایش شدن پشتیانی نمی کنند. اپلیکیشنی که امروز معرفی میکنیم می تواند شما را قادر به اعمال ویرایش های گسترده روی فایل های پی دی اف با استفاده از دستگاه هوشمند اندرویدی کند.

PDF

آموزش ساخت پی دی اف

کاربر پس از درج متون، نیاز به این داشته تا با تبدیل آن به یک فایل مطمئن جهت مطالعه دیگران اقدام نمایند. در همین راستا یکی از فایل های مورد استفاده فایل پی دی اف با پسوند pdf بوده که استفاده از آن رایج می باشد. فایل پی دی اف موجب شده تا افراد به راحتی و بدون به هم ریختگی، متن درونی را مطالعه نموده و اینکه از صفحات فایل پرینت بگیرند. پی دی اف یکی از فرمت های داکیومنت بوده که ویژگی های متن را حفظ می کند.

  • در واقع با استفاده از فایل پی دی اف، فونت متن در گوشی و کامپیوتر افراد به هم ریختگی پیدا نخواهد کرد. پی دی اف در سال 1990 توسط کمپانی ادوبی معرفی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. کاربر به دو دلیل به آموزش ساخت پی دی اف نیاز داشته و به انجام این کار می پردازد. دلیل اول نیاز به یک فرمت معین جهت باز نمودن متن در پلتفرم های مختلف از قبیل ویندوز و غیره می باشد. دلیل دوم نیز رفع مشکل به هم ریختگی فونت و ساختار صفحات است.

  • اغلب مرورگرها این قابلیت را داشته تا فایل پی دی اف را باز نموده و همچنین در کنار آن کاربران جهت باز کردن فایل پی دی اف این قابلیت را داشته تا از ابزار جداگانه استفاده کنند. فرمت پی دی اف بسایر محبوب بوده و ساختار آن استاندارد سازی شده تا کاربران در استفاده از آن کار راحتی داشته بلشند. ساخت فایل پی دی اف از طریق انواع برنامه ها امکان پذیر بوده و روش های ساخت زیادی در این باره وجود دارد.

  • کاربر از طریق گوشی تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید، گوشی آیفون و همچنین سیستم رایانه این قابلیت را داشته تا فایل پی دی اف را به استفاده از روش های مختلف به مانند برنامه پی دی اف ساز تهیه کند. دانلود برنامه pdf ساز امکان پذیر بوده که در ادامه مقاله به موارد گفته شده پرداخته خواهد شد.

آموزش ساخت پی دی اف با گوشی اندروید

استفاده از گوشی های دارای سیستم عامل اندروید رایج بوده و اغلب افراد از این گوشی ها استفاده می کنند. افراد دارای گوشی اندروید این قابلیت را داشته تا با توجه به آموزش ساخت پی دی اف با گوشی اندروید این کار را انجام دهند. نحوه ساخت فایل پی دی اف با گوشی اندروید بدین صورت بوده که فرد ابتدا به دانلود برنامه pdf ساز خواهد پرداخت. به عنوان مثال یکی از برنامه های مورد استفاده برنامه PDF Creator می باشد که دارای محبوبیت زیادی است.

  • افراد این قابلیت را داشته تا با استفاده از سرویس های ارائه دهنده اپلیکیشن های اندرویدی به مانند گوگل پلی، کافه بازار، و موارد دیگر برنامه PDF Creator را دانلود کرده و اینکه می توانند با ضربه بر روی لینک زیر این برنامه را به صورت مستقیم دانلود نموده و ان را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

برای دانلود برنامه PDF Creator کلیک کنید.

  • همچنین فرد با استفاده از گوگل درایو در گوشی های اندرویدی امکان ساخت فایل پی دی اف را دارد. این برنامه به صورت پیش فرض بر روی گوشی های اندرویدی نصب بوده و کاربران در صورت نداشتن این برنامه می توانند آن را از گوگل پلی دانلود کنند. در این روش فرد بر روی آیکون گوگل درایو به مانند کادر قرمز رنگ در تصویر زیر ضربه خواهد زد.

  • در ادامه روند آموزش ساخت فایل پی دی اف، فرد وارد گوگل درایو شده و در گوشه سمت راست پایین صفحه آیکون مثبت را فشار می دهد.

آموزش ساخت پی دی اف با گوشی اندروید

  • مخاطب سپس وارد مرحله بعد شده و در این صفحه از منو Create New گزینه Scan با آیکون دوربین را انتخاب می کند که کادر قرمز رنگ در تصویر زیر نمایان گر این روند می باشد.

آموزش ساخت پی دی اف با گوشی اندروید

  • بعد از ورود به گزینه Scan سند مد نظر خود را اسکن نموده و بعد از آن بر روی گزینه تیک در بالای صفحه قسمت راست ضربه خواهد زد.

  • در ادامه فرآیند کاربر این قابلیت را داشته تا با استفاده از ابزار نشان داده شده در عکس زیر به ویرایش، برش و غیر در تصویر خود بپردازد. بعد از ویرایش بر روی گزینه Save ضربه زده تا به مرحله بعد وارد شود.

  • در ادامه راه فرد بایستی در صفحه جدید نام فایل مدنظر خود را انتخاب نموده و پسوند pdf را به نام فایل خود اضافه نماید.

  • بعد از ورود نام فایل با پسوند پی دی اف، ورود اکانت مخاطب بر روی گزینه Save کلیک کرده و فایل خود را ذخیره سازی می کند. توجه به این نکته مهم بوده که فایل ساخته شده تنها قابلیت دریافت از گوگل درایو را داشته و کاربر نمی تواند آن را به صورت مستقیم ذخیره نماید.

آموزش ساخت پی دی اف در آیفون

فایل پی دی اف یکی از فایل های رایج مورد استفاده کاربران بوده که دارای پسوند pdf می باشد. افراد جهت حفظ ساختار متون خود و خوانایی قطعی آن توسط کاربران دیگر نیاز به این داشته تا متن ها، تصاویر و عناوین دیگر را به صورت فایل پی دی اف درآورند. ساخت فایل پی دی اف با استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون امکان پذیر بوده که کاربران این کار را انجام خواهند داد.

کاربران در راستای ساخت فایل پی دی اف با استفاده از گوشی آیفون بایستی به آموزش ساخت پی دی اف در آیفون توجه نمایند. بر همین اساس فرد در ابتدا نیاز به این داشته تا از پرینت بدون نصب برنامه این کار را انجام دهد. علاوه بر این می تواند با دانلود برنامه Genius Scan از طریق اپ استور و فایل درج شده در زیر این کار را انجام دهد.

برای دانلود برنامه Genius Scan کلیک کنید.

  • دانلود برنامه pdf ساز از طریق لینک بالا نیاز به اینترنت داشته و در این روش کاربر به صفحه دانلود آن در آی اپس منتقل خواهد شد. برنامه Genius Scan یکی از برنامه های اسکن مدارک و متون بوده که مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است.

  • پس از دانلود برنامه گفته شده، کاربر وارد صفحه اول آن خواهد شد تا آموزش ساخت پی دی اف را طی نماید. بعد از باز کردن برنامه فرد آیکون عکس را مشاهده نموده بر روی آن ضربه می زند و پس از آن نیاز به این داشته تا در صفحه جدید عکس مد نظر را اسکن نموده و گزینه تیک را فشار دهد.

آموزش ساخت پی دی اف در آیفون

  • پس از انتخاب و اسکن عکس ها، فرد نیاز به این داشته تا گزینه به اشتراک گذاری را انتخاب کرده و بعد از آن نیز به انتخاب نام فایل پی دی اف، اندازه آن و محل ارسال آن بپردازد.

آموزش ساخت پی دی اف در آیفون

  • کاربر بدین صورت آموزش ساخت فایل پی دی اف را به اتمام رسانده و می تواند آن را برای استفاده دیگران در گوشی و کامپیوتر ارسال نماید. دانلود برنامه pdf ساز نام برده یکی از روش های ساخت فایل پی دی اف با گوشی آیفون بوده و کاربر امکان استفاده از برنامه های دیگر را نیز دارد.

آموزش ساخت پی دی اف کامپیوتر

فایل پی دی اف یک فایل با پسوند پی دی اف در راستای حفظ ساختار محتوای افراد و همچنین عدم به هم ریختگی خوانایی متون می باشد. این فایل از طریق مختلف امکان ساخت داشته و کاربر می تواند با توجه به آموزش ساخت فایل پی دی اف این کار را انجام دهد. در قبل اشاره شد که ساخت فایل پی دی اف از طریق گوشی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و گوشی آیفون امکان پذیر بوده و کاربر می تواند این کار را انجام دهد.

با استفاده از برنامه ورد

در برخی موارد مخاطب نیاز به این داشته تا با استفاده از کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز و لینوکس فایل پی دی اف خود را تهیه کرده و برای دیگران ارسال نماید. فرد جهت انجام این کار به آموزش ساخت پی دی اف با کامپیوتر توجه نموده و روند را طی می کند. در این فرآیند فرد ابتدا وارد برنامه ورد شده و در این برنامه ابتدا بر روی گزینه File کلیک خواهد کرد. در ادامه کار فرد گزینه Save As را انتخاب نموده و با کلیک بر روی Browse مسیر ذخیره سازی را مشخص می کند.

آموزش ساخت پی دی اف کامپیوتر

  • فرد در ادامه بایستی فرمت pdf را جهت ذخیره محتوای خود انتخاب نموده و بر روی گزینه Save کلیک نماید. تصویر زیر نمایانگر این روند می باشد

آموزش ساخت پی دی اف کامپیوتر

  • بدین صورت کاربر به راحتی فایل پی دی اف خود را ساخته و بدون نیاز به دانلود برنامه pdf ساز این کار را انجام خواهد داد. ساخت فایل پی دی اف با استفاده از قابلیت Print در ویندوز امکان پذیر خواهد بود. این روش به صورت آفلاین بوده و فرذد نیاز به استفاده از اینترنت نخواهد داشت.

تبدیل pdf با استفاده از قابلیت Print

در این روش فرد متن، عکس نوشته های خود و موارد دیگر را در نرم افزار مد نظر به مانند Notepad++, Adobe illustrator, Visual Studio Code و غیره تبدیل به فایل پی دی اف خواهد کرد. فرد پس از اتمام کار در برنامه های گفته شده بر روی گزینه Print ضربه می زند.

تبدیل pdf با استفاده از قابلیت Print

  • در ادامه مرحله مخاطب وارد صفحه جدید شده و بر روی گزینه Microsoft Print To Pdf ضربه خواهد زد. بعد از آن نیز بر روی گزینه Print در آخر صفحه کلیک می کند.

تبدیل pdf با استفاده از قابلیت Print

  • بدین صورت فرد فایل پی دی اف خود را ساخته و آن را بر روی سیستم کامپیوتر ذخیره می کند. در روش استفاده از قابلیت Print در برنامه های دیگر، فرد به همین صورت عمل نموده و به ساخت فایل پی دی اف خود می پردازد. یکی از موار قابل توجه در این روش عدم استفاده از اینترنت بوده که فرد به صورت آفلاین این کار را انجام خواهد داد.

روش ترکیب چند فایل برای ساخت pdf

  • یکی دیگر از روش های ساخت فایل پی دی اف در کامپیوتر ترکیب چند فایل با یک دیگر بوده .که در این روند فرد نیاز به دانلود برنامه pdf ساز نخواهد داشت. آموزش ساخت فایل پی دی اف با استفاده از ترکیب چند فایل بدین صورت بوده که کاربر ابتدا تصاویر خود را انتخاب نموده و بر روی گزینه Print ضربه می زند.

  • در ادامه مخاطب نیاز به این داشته تا از میان گزینه های Printer گزینه Microsoft Print To Pdf را انتخاب نموده و بر روی گزینه Print کلیک کند. تصویر زیر نشان دهنده این روند بوده که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

روش ترکیب چند فایل برای ساخت pdf

  • فرد در ادامه جهت ذخیره سازی فایل پی ی اف ساخته شده اسم آن را انتخاب نموده و بر روی گزینه Save کلیک می کند. این روند نیز به مانند دیگر روش های ساخت فایل پی دی اف بدون استفاده از اینترنت قابل انجام بوده و کاربر به صورت آفلاین و تنها با چند کلیک این کار را انجام می دهد.

دانلود برنامه ساخت پی دی اف

ساخت فایل پی دی اف یکی از نیازهای کاربران جهت ذخیره سازی متون و تصاویر خود با یک ساختار استاندارد و مناسب بوده که از طریق مختلف با استفاده از گوشی و کامپیوتر امکان پذیر می باشد. کاربران با استفاده از گوشی تلفن همراه در راستای ساخت فایل پی دی اف نیاز به دانلود برنامه pdf ساز خواهند داشت. برنامه های متعدد زیادی در این باره ارائه شده که مورد استفاده افراد قرار می گیرد.

دانلود برنامه ساخت پی دی اف از طرق مختلف امکان پذیر بوده که یکی از این روش ها مراجعه به برنامه های ارائه دهنده اپلیکیش آیفون و اندروید می باشد. فرد جهت دانلود برنامه pdf ساز اندروید به کافه بازار، مایکت و گوگل پلی مراجعه می کند.

همچنین جهت دانلود برنامه پی دی اف ساز آیفون این قابلیت را داشته تا به آی اپس، سیبچه و اپ استور مراجعه کند. افراد این امکان را دارند تا با کلیک بر روی لینک دانلود برنامه های قرار داده شده در جدول زیر به طور مستقیم برنامه پی دی اف ساز مد نظر خود را دانلود نمایند.

دانلود برنامه ساخت پی دی اف

دانلود برنامه PDF Creator برای اندروید

لینک دانلود

دانلود برنامه IMAGE to PDF برای اندروید

لینک دانلود

دانلود برنامه ++ PDF Photos برای آیفون

لینک دانلود

دانلود برنامه PDF Reader Pro برای آیفون

لینک دانلود

دانلود برنامه Scanner – PDF Documents برای آیفون

لینک دانلود

هر یک از لینک های مرتبط با برنامه های قرار داده شده در جدول بالا در ساخت فایل پی دی اف به افراد کمک نموده و از امتیاز بالایی برخوردار هستند. یکی دیگر از راه های دانلود برنامه pdf ساز مراجعه به سایت گوگل بوده که در این روش کاربر ابتدا از طریق مرورگر کروم و در گوشی تلفن همراه آیفون با استفاده از مرورگر سافاری به جستجوی برنامه پی دی اف ساز می پردازد. در ادامه فایل متناسب با سیستم عامل گوشی خود را یافته و آن را دانلود و نصب می کند.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه