انواع سایه ابرو

سایه ابرو چیست؟ نحوه صحیح استفاده از سایه ابرو

انتشار 11 تیر 1402
مطالعه 8 دقیقه

طوطیا: ابروهای نامرتب همیشه برای ما خانم ها به یک کابوس تبدیل شده است و همه ما از اینکه ابروهای نازک، پر پشت و یا نامرتبی داشته باشیم بیزار هستیم. برخی بانوان با استفاده از مداد ابرو، ابروهای خود را مرتب می کنند. اما امروزه با آمدن سایه ابرو این کار راحت تر از قبل شده است. در ادامه همراه ما باشید تا با سایه ابرو بیشتر آشنا شوید.

سایه ابرو چیست؟ نحوه صحیح استفاده از سایه ابرو

سایه ابرو چیست؟

زیبایی و آراستگی ابروهای شما در همه حال می تواند به زیباتر شدن چهره شما کمک کند. از طرفی شما می توانید با انجام دادن برخی از کارها که این روزها توسط بسیاری از آرایشگاه ها در جهت زیبایی ابروهای شما انجام می شود، ابروان خود را زیبا و خوش حالت بکنید. در این میان یکی از ابزارهای کاربردی که می تواند به شما کمک کند تا به راحتی زیبایی خود را در همه حال به دست بیاورید استفاده از سایه بوده است که سبب می شود تا ابروان شما خوش حالت و مرتب تر به نظر برسد. در اصل سایه به ابروهای شما کمک می کند تا زیبا و طبیعی به نظر آید. سایه تا حد زیادی شبیه به تاتو بوده ولی تنها تفاوت آن با تتو این است که شما زمانی که از سایه استفاده می کنید می توانید ابروان طبیعی داشته باشید ولی تتو این امکان را به شما نمی دهد و ابروان شما را غیر طبیعی نشان می دهد.

انواع سایه ابرو

در حال حاضر دو نوع سایه ابرو موقت و سایه ابرو دائمی وجود دارند که البته هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. سایه ابرو موقت در دو نوع پودری و مدادی موجود است و می‌توان با استفاده از آن، ابرو‌ها را پر پشت‌تر نشان داد.

سایه ابرو موقت یا سایه آرایشی

این سایه ابرو معمولا در انواع برند‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است. از رنگ تیره گرفته تا رنگ‌های روشن که هر فرد می‌تواند با توجه به رنگ ابرو‌ها و پوست خود بهترین رنگ سایه ابرو را انتخاب کند.

برای استفاده از این سایه ابرو نیازی به آرایشگر ندارید و به راحتی می‌توانید با کمی تمرین و تجربه ابرو‌های خود را به حالت دلخواه در‌آورید. سایه ابرو‌های موقت در اشکال مختلف ریمل ابرو، سایه ابرو پودری و مدادی موجود هستند.

سایه ابرو پودری

این سایه ابرو همانطور که از نامش پیداست، ظاهری پودری شکل دارد و برای استفاده از آن، شما نیاز به یک برس ابرو حرفه‌ای دارید. اگر قصد دارید که با سایه ابرو پودری، ابرو‌ها خود را پر پشت‌تر نشان دهید، مراقب باشید که حتما ابرو‌هایتان را ابتدا رو به بالا‌ شانه کنید و سپس شروع به زدن سایه ابرو کنید‌.

سایه ابرو پودری

سایه ابرو مدادی

استفاده از سایه ابرو مدادی به مراتب آسان‌تر از سایه ابرو پودری است. البته باید مراقب باشید که خطوط پررنگ روی ابرو‌های‌تان نکشی، چرا که با این کار به طور کلی ظاهر ابرو‌های‌تان را خراب می‌کنید.

اگر می‌خواهید که با استفاده از سایه ابرو مدادی، ابروها را پر‌تر نشان دهید، ابتدا یک خط کم رنگ دور تا دور ابرو‌ها بکشید و سپس اقدام به کشیدن آن‌ها کنید. بعد از اینکه فرم کلی ابرو‌ را درست کردید، خط محیطی ابرو‌ها را محو کنید. بدین ترتیب ابرو‌هایی خوش حالت و زیبا پیدا می‌کنید.


سایه ابرو دائمی

این نوع سایه ابرو همان‌طور که از نامش پیداست، دائمی و همیشگی است و برای کشیدن این نوع سایه ابرو نیاز به یک آرایشگر حرفه‌ای دارید که با انواع متد‌های کشیدن ابرو آشنایی داشته باشد. از هاشور ابرو گرفته تا میکرو بلیدینگ و فیبروز و...

سایه طبیعی

از روش های پرطرفدار سایه ابرو، سایه طبیعی است، این روش برای پرکردن قسمت های خالی ابرو به کار می رود و دارای حالتی بسیار طبیعی است. در روش طبیعی، شکل اصلی و حالت ابرو حفظ می شود و تنها قسمت های خالی انتهای ابرو پر می شود. اغلب کسانی که برای اولین بار قصد انجام تاتوی ابرو را دارند، از این روش استفاده می کنند.

ابرو هاشور شده

سایه مخملی یا شیدینگ

سایه مخملی یا شیدینگ برای بانوانی که به دنبال ابروهای فانتزی هستند سفارش می شود. در این نوع از سایه، تمام سطح ابرو با نقاط بسیار کوچک و نزدیک به هم پوشیده می شود و کل سطوح ابرو را می پوشاند. تراکم این نقاط در تاج ابرو کمتر و رفته رفته به سمت انتها و دنباله ابرو تراکم بیشتر و نقاط، پررنگ تر می گردد. روش شیدینگ حالتی طبیعی و پر پشت به ابروها می دهد، سایه زدن در تاج ابرو و دم ابرو، باید مثل روش های قبل استفاده شود.

عوارض سایه ابرو

سوالی که برای برخی افراد در مورد عوارض سایه ابرو ایجاد می‌شود این است که آیا احتمال آسیب و عوارض نیز وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، استفاده از تکنیک های سایه ابرو از طریق ایجاد خراش روی پوست، در صورتی که در محیط های بهداشتی انجام نشود، با عوارض خطرناکی نظیر عفونت، ریزش ابرو، ابتلا به انواع بیماری های پرخطر ویروسی، قارچی و باکتریایی همراه خواهد بود.

اما استفاده از سایه ابرو به شکل لوازم آرایشی صورت ، در صورتی که از برندهای معتبر استفاده کنید، خطر قابل بررسی نداشته و کاملا ایمن و بی خطر خواهد بود. می‌توانید از طریق انواع لوازم آرایشی موجود در بازار با خیال راحت ابروهایی زیبا با مدل جدید بکشید.

مراحل زدن سایه ابرو به شکل گام به گام

برای انتخاب پودر ابرو، رنگ مناسب انتخاب کنید. رنگ های طبیعی و مشابه ابروها، گزینه خوبی برای انتخاب رنگ پودر ابرو هستند. به طور کلی رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ ابرو مورد توجه عامه مردم قرار خواهند گرفت.

پودرهای ابرو معمولاً با شش رنگ متفاوت و رایج مورد استفاده است. این پودرها در نوع ضد آب و به شکل رنگدانه عرضه می گردند. با سایه ابرو می توان رنگ را به شکل مستقیم بر روی پوست قرار داد. این موضوع برای افرادی که فاقد ابرو هستند، گزینه ای ایده آل می باشد.

سایه ابرو زدن

پیدا کردن فرم اولیه ابرو

فرم ابرو خود را پیدا کنید. برای استفاده صحیح از پودر ابرو باید فرم ابروهای خود را بیابید. برای پیدا کردن فرم ابرو باید بدانید ابروهایتان از کجا شروع می شود. برای مشخص کردن ناحیه شروع ابرو، یک مداد در دست بگیرید.

مداد را به حالت قائم در برابر بینی قرار دهد. به آینه نگاه کنید. محلی که مداد با خط ابرو تطبیق می شود، قابل رویت خواهد بود. لبه مداد تطبیق شده با بینی، خطی را نشان می دهد که همان نقطه شروع ابرو می باشد. بهتر است این ناحیه به خوبی علامت گذاری شود.

پیدا کردن قوس کامل

قوس ایده آل ابرو(طاق کامل) را پیدا کنید. برای پیدا کردن قوس ابرو باید مداد ابرو را مجاور سوراخ بینی به سمت لبه بیرونی عنبیه قرار دهید. محدوده ای که مداد بر روی ابروهای شما قرار می گیرد، همان قوس ابرو خواهد بود.

تشخیص انتهای ابرو

برای پیدا کردن انتهای ابرو نیز باید مداد ابرو را مجاور سوراخ بینی به سمت گوشه بیرونی چشم نگه دارید. محدوده ای از مداد که به ابرو می رسد، همان نقطه پایانی ابرو خواهد بود. در واقع دم ابروی شما این نقطه می باشد. اگر ابروی شما بلندتر از این نقطه است، از موچین برای حذف موهای اضافه دنباله ابرو کمک بگیرید.

اصلاح ابرو

ابروهای خود را مرتب و اصلاح کنید. اگر ابروهای شما به شکل تمیز و مرتب است، بهتر است به مرحله بعدی بروید. ابروهای نامرتب گزینه خوبی برای سایه ابرو نیستند. ابروهای نامرتب با زدن پودر ابرو شلخته تر به نظر می رسند و ابداً فرم نمی گیرند. بنابراین ابروهای اصلاح شده و مرتب را پیش از سایه زدن ابرو مورد توجه قرار دهید.

شانه زدن ابرو

در گام بعدی از شانه ابرو برای شانه زدن ابروها بهره مند شوید. جهت شانه زدن ابروها باید در جهت رویش موهای ابرو باشد. شانه زدن ابرو به سمت بالا باعث باز شدن بیشتر چشمان شما می شود. همچنین سایز چشمانتان را بزرگ تر نشان می دهد.

برای ضد آب کردن پودر ابرو اقدام کنید. در این صورت عوامل بیرونی و درونی از جمله تعریق بر روی ابرو تاثیر چندانی نخواهند گذاشت. برای ضد آب کردن ابرو از وایت استیک کمک بگیرید. پیش از زدن سایه ابرو، از کانسیلر استیکی استفاده کنید. کانسیلر استیکی برای چسباندن پودر ابرو بر روی پوست مورد اهمیت است. با این ترفند آرایشی می توان دوام و عمر پودر ابرو را افزایش داد و آن را ضد آب کرد.

برس ابرو زاویه دار را به آب بزنید و آن گاه به سایه ابرو آغشته کنید. با برس های زاویه دار می توانید مدل ابروهای خود را مشخص نمایید.

سایه زدن

در این مرحله نوبت به زدن سایه ابرو می رسد. قلموی زاویه دار برای زدن سایه ابرو گزینه ای مناسب است. چون باعث می شود دقت کار میکاپ ابرو بالاتر رود. با قلموی زاویه دار بر روی سایه زده و کار خود را شروع کنید. برخی از افراد از شابلون های مختص ابرو برای پر کردن و فرم دهی به ابرو استفاده می کنند.

بعد از زدن سایه ابرو باید ابروهای خود را شانه بزنید. این موضوع برای توزیع یکنواخت رنگ دانه های پودر ابرو مورد توجه قرار می گیرد. با توزیع یکنواخت رنگ دانه پودر ابرو به یک ظاهر طبیعی و یکنواخت در ابروها می رسید.

تثبیت سایه

آرایشگران و میکاپ کاران برای ماندگاری سایه ابرو از ترفندهای گوناگون بهره مند می شوند. ژل ابرو از جمله تکنیک های مهم برای تنظیم پودر ابرو می باشد. در واقع با ژل های ابرو می توان ابروهای خود را در تمام روز حفظ کرد.

کانسیلر برای برجسته سازی بهتر ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده آرایشی جهت پوشش لکه های اطراف ابرو گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود.

نکته پایانی

قبل از خرید سایه ابرو ، باید به نکات مهمی مانند قیمت سایه ابرو ، کیفیت سایه ابرو ارزان یا گران ، نوع پوست و ……. توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و خیال خود را بابت خرید سایه ابرو مطمئن راحت کنید. خرید لوازم آرایشی با کیفیت معمولا جزو اولویت ها قرار دارد و تا جایی که می توانید باید از خرید محصولات ارزان و بی کیفیت مخصوصا در بحث چشم و ابرو خودداری کنید زیرا هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه