بیوگرافی علیرضا جهانبخش + عکس و فیلم‌های جذاب و دیدنی

انتشار 16 بهمن 1402
مطالعه 9 دقیقه

طوطیا: علیرضا جهانبخش (زادهٔ 20 مرداد 1372) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه فاینورد و تیم ملی ایران بازی می‌کند‌.برای مشاهده بیوگرافی این ورزشکار به همراه فیلم و عکس های جذاب از او تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیوگرافی علیرضا جهانبخش + عکس و فیلم‌های جذاب و دیدنی

فهرست مطالب

بیوگرافی کلی

زندگی شخصی

زندگی ورزشی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

علیرضا جهانبخش

بیوگرافی کلی علیرضا جهانبخش


نام : علیرضا

نام خانوادگی : جهانبخش

تاریخ تولد : 20 مرداد 1372

محل تولد : رودبار گیلان

رشته ورزشی : فوتبال

زندگی شخصی علیرضا جهانبخش


علیرضا جهانبخش متولد 20 مرداد 1372 در گیلان، بازیکن فوتبال است.دیپلم رشته مکانیک خودرو و دانشجوی رشته زبان انگلیسی می باشد که از شهر قزوین شروع کرد و تجربه حضور در لیگ برتر انگلیس و هلند را نیز دارد. با 180 سانتی متر قد و 78 کیلوگرم وزن در پست «وینگر، هافبک هجومی» بازی می کند.علیرضا جهانبخش یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد.

دوران کودکی و نوجوانی علیرضا جهانبخش


علیرضا جهانبخش در سال 1372 در رودبار گیلان به دنیا آمد. او اصالتا اهل رودبار، گیلان است، ولی وقتی که تنها دو سال داشت، به همراه خانواده اش به قزوین نقل مکان کرد و در این شهر بزرگ شد. علیرضا در زمین خاکی ها و ورزشگاه های قزوین همزمان فوتبال و فوتسال را بازی می کرد. حتی در فوتسال و در رده نوجوانان به تیم ملی هم دعوت شد، اما بعدها فوتبال را فقط به عنوان رشته ی ورزشی خود دنبال کرد.

خانواده و اصالت


علیرضا جهانبخش (Alireza Jahanbakhsh) در روستای «جیرنده» در مرکز بخش «عمارلو» شهر رودبار گیلان بعنوان فرزند دوم به دنیا آمده است.پدرش «رحیم جهانیخبش» کارمند شرکت دوچرخه سواری و بازنشسته تامین اجتماعی و مادرش خانه دار است، یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد

زندگی در قزوین


من بزرگ شده شهر قزوین هستم و فوتبال را از همین شهر و در 11 سالگی با زمین های خاکی و سالن های فوتسال شروع کردم. در فوتسال تا رده نوجوانان به تیم ملی هم دعوت شدم، اما بعدها فقط فوتبال را دنبال کردم.

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

ازدواج علیرضا جهابخش


علیرضا جهابخش ازدواج نکرده و مجرد است.

اصلا در فاز ازدواج نیستم


در این چند سالی که به اروپا آمده ام بعد از مخالفت های مادرم که حالا راضی شده بحث ازدواج را مدام پیش می کشد و هر بار یکی، دو گزینه را معرفی می کند. من هم که اصلا در فاز ازدواج نیستم خیلی حرفه ای این موضوع را می پیچانم تا هم مادرم ناراحت نشود و هم بتوانم روی فوتبالم تمرکز داشته باشم.

حواشی جنجالی از همسر علیرضا جهانبخش


عکسی از یک دختر خارجی که گفته می شود زن صیغه ای علیرضا جهانبخش منتشر شده است که با حواشی زیادی رو به رو شده است. اما گفته می شود این تصویر جنجالی بوده و ستاره تیم ملی تا کنون ازدواج نکرده است. علیرضا در کنار یکی از طرفدارانش در قطر عکس یادگاری گرفته و خبر ازدواج این بازیکن خوب تیم ملی را به شدت تکذیب کرده اند.

مهارت او در تک چرخ زدن و عشق او به دوچرخه سواری


علیرضا جهانبخش دوچرخه سواری را خیلی دوست داشت و با توجه به این که پدرش در شرکت دوچرخه سازی کار میکرده، برای او از دوران کودکی دوچرخه خریده بود. علیرضا عاشق تک چرخ زدن بود و در این کار مهارت دارد. او بدون گرفتن فرمان دوچرخه سواری می کرده، تک چرخ می زده، و با دیگران مسابقه می گذاشته و از دوچرخه سواری بسیار لذت میبرده است .

علیرضا جهانبخش از همان زمان کودکی به فوتبال علاقه بسیار داشت و همیشه در دوران تحصیل در مدرسه و محله مشغول به فوتبال بازی کردن بوده است. تا این که بالاخره در 12 سالگی در یکی از مدارس فوتبال قزوین به صورت حرفه ای تر فوتبال را آغاز کرد و در 13 سالگی آقای گل کشور شد.

مخالت های مادر


اوایل که قرار بود برای ادامه فوتبالم به اروپا بروم، مادرم اصلا رضایت نمی داد و مخالف بود اما بعد از اینکه توانستم به هر طریقی شده بروم با دیدن عملکرد خوبم کم کم راضی شد و حالا یکی از مشوق های اصلی من به حساب می آید.

خوانندگان و غذای مورد علاقه


از بین خواننده‌ های ایرانی به آهنگ‌ های محسن یگانه، بابک جهانبخش، محسن چاوشی و بعضی از آهنگ‌ های محمد علیزاده را زیاد گوش می‌ دهم.اگر فرصت داشته باشم و خوابم نیاید، پشت اتومبیل می نشینم و رانندگی می کنم و به سفرهای کوتاه بیرون شهر می روم.از غذاها طرفدار قورمه سبزی و شامی رودباری می باشد و اوقات فراغت خود را با پلی استیشن و خرید کفش و ساعت پر می کند

الگوهای علیرضا جهابخش


مهدی مهدوی کیا و کریس رونالدو الگوی فوتبالیش هستند و در بین تیم ها طرفدار دو آتیشه منچستر یوناتید می باشد و بازی هایش را هم پیگیری می کند.

نسبت او با بابک جهانبخش


جهانبخش اصالتا اهل رودبار بوده و نسبتی با آقای «بابک جهانبخش» خواننده و آهنگساز شناخته شده متولد آلمان ندارد.

زندگی ورزشی علیرضا جهابخش


جهانبخش یکی از اولین فوتبالیست های ایرانی است که با آن سن کم در خارج از کشور مشغول به بازی شد.فوتبال را از سال 1384 وقتی 12 ساله بود با جوانان تیم «پیام البرز قزوین» شروع کرد و بعد از دو سال به تیم «پرشین قزوین» پیوست.او سپس سال 1387 به جوانان باشگاه «داماش» دعوت شد و دو سال موفق در این رده سنی را سپری کرد تا اینکه موفق شد راهی رده بزرگسالان شود.

حرفه ای در لیگ برتر


سال 1390 وقتی 18 ساله بود اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان «داماش» گیلان در لیگ برتر مقابل تیم مس کرمانی بعنوان جوان ترین بازیکن انجام داد.او در دو سال حضورش در تیم بزرگسالان داماش 42 بازی به میدان رفت و 10 گل نیز بثمر رساند. بعد از درخشش در داماش، سردار رویانیان بعنوان مدیرعامل پرسپولیس و امیر عابدینی بعنوان مدیرعامل داماش بر سر انتقال او به تیم پرسپولیس به توافق رسیدند.با این حال سر و کله تیم دسته اولی «ان‌ ئی ‌سی نایمخن» هلند به ماجرا باز شد و به این ترتیب خرداد 1392 جهانبخش با قرارداد 3 ساله راهی این باشگاه شد.

باشگاه ان.ئی.سی: فصل 14–2013


در 5 خرداد سال 1392، جهانبخش برای پوشیدن لباس ان.ئی. سی در لیگ فوتبال هلند با این باشگاه مذاکره کرد و بعد از تست پزشکی و اخذ ویزا و مجوز کار در 11 خرداد سال 1392 با قراردادی سه ساله به‌طور رسمی به این باشگاه پیوست و اولین بازی خود را در برابر تیم ار.کی. سی والویک انجام داد. او همچنین اولین گل خود را در پیروزی 8–0 تیمش مقابل تیم هارکماس بویز در رقابت‌های جام حذفی فوتبال هلند به ثمر رساند. در 1 دسامبر 2013 (10 آذر 1392) جهانبخش برای تیمش دو گل به ثمر رساند و به پیروزی 3 بر 2 تیمش مقابل آزد آلکمار در رقابت‌های لیگ کمک کرد.

باشگاه ان.ئی.سی: فصل 15–2014


در بازی افتتاحیه لیگ فوتبال هلند جهانبخش یک گل در پیروزی 3–1 تیمش در برابر پی‌اس‌وی آیندهوون به ثمر رساند. همچنین در 29 اوت او دو گل به ثمر رساند و دو پاس گل در پیروزی 4–1 تیمش مقابل تیم هلموند اسپورت ارائه داد. او در این فصل آمار 12 گل و 18 پاس گل از خود بجا گذاشت.در این فصل جهانبخش به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند برگزیده و برندهٔ گاو طلایی شد. او دومین خارجی بود که پس از کیسوکه هوندای ژاپنی، این افتخار را کسب می‌کرد.

درخشش نایمخن


او طی دو سال حضور خود در «ان‌ ئی ‌سی نایمخن» 55 بازی به میدان رفت و 17 گل نیز زد و سال دوم خود در این تیم به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند برگزیده و برنده گاو طلایی شد.این بازیکن 12 مرداد 1394 با قرارداد پنج ساله به «آلکمار» دیگر تیم هلندی پیوست و سه فصل با پیراهن این تیم در 85 بازی به میدان رفت و 35 گل نیز وارد دروازه کرد.جهانبخش در سومین فصل خود با 21 گل زده، آقای گلی لیگ اردیویسه هلند را به دست آورد و تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که توانست آقای گل یک لیگ معتبر اروپایی شود.

باشگاه برایتون: فصل 19–2018


در فصل 2018 2019 جهانبخش با قراردادی به مبلغ 17 میلیون پوند (19 میلیون یورو) به باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلستان منتقل شد. این انتقال رکورد گرانترین بازیکن تاریخ برایتون و رکورد گرانترین فوتبالیست ایرانی را شکست. در تاریخ 7 دی ماه 1398، علیرضاجهانبخش سریعترین گل تاریخ باشگاه برایتون را در دقیقه 2 و 29 ثانیه برابر تیم بورنموث به ثمر رساند.علی‌رضا جهانبحش، بازیکن ایران تیم برایتون، دومین‌گل‌اش در لیگ‌برتر انگلیس را به‌ثمر رساند؛ با یک قیچی برگردان تاریخی که برخی رسانه‌ها به آن لقبِ گل دهه داده‌اند. علیرضا جهانبخش که در 26 مسابقه برای برایتون گل نزده بود حالا در دو بازی متوالی برای تیمش گل زده است.صد درصد پاس صحیح، صد درصد دریبل موفق، خلق دو موقعیت و یک فرصت مسلم و زدن یک گل استثنایی که در نهایت به انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین منجر شد، خلاصه عملکرد یک ستاره در اولین بازی لیگ های معتبر اروپایی در سال میلادی 2020 بود. در ویدیو زیر می توانید این گل تماشایی را مشاهده کنید.

بازگشت به هلند


در نهایت تیر 1401 بعد از عدم تمایل برایتون برای ادامه حضور جهانبخش در این تیم با ضرر 70 درصدی او را به مبلع 5 میلیون پوند به تیم «فاینورد» در لیگ هلند فروخت.به این ترتیب این بازیکن ایرانی بعد از 3 سال دوری به لیگ هلند بازگشت.

بازی های ملی


علیرضا جهانبخش سال 1386 اولین بار به تیم ملی زیر 20 ساله های ایران دعوت شد و دو سال در این رده سنی 17 بازی به میدان رفت و 11 گل نیز بثمر رساند.او سپس سال 88 مدتی عضو تیم ملی زیر 23 سال بود تا اینکه از سال 1392 وارد تیم ملی بزرگسالان شد و تاکنون یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران بوده است.

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

افتخارات علیرضا جهانبخش


  • افتخارات ملی

قهرمانی مسابقات کافا 2023

سومی در جام ملت های آسیا 2019 امارات

قهرمانی در مسابقات 19 جنوب غرب آسیا

  • افتخارات باشگاهی

  1. ان ئی سی

    1 قهرمانی و 1 نائب قهرمانی لیگ دسته اول هلند

  2. آلکمار

    نائب قهرمانی لیگ برتر هلند

    نائب قهرمانی جام حذفی هلند

  3. داماش

  4. قهرمانی لیگ آزادگان و حضور در لیگ برتر و پدیده فوتبال ایران و و دومین گلزن برتر جوان تاریخ لیگ برتر با 12 گل در دو فصل با 18 الی 19 سال سن

  5. فاینورد

    نایب قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا 2022–2021

    قهرمانی در لیگ برتر هلند فصل 23–2022

    نایب قهرمانی سوپر کاپ هلند 2023

  • افتخارات فردی

  1. آقای گل و دومین بازیکن برتر لیگ هلند فصل: 18–2017

  2. دارنده زیباترین گل فصل لیگ برتر هلند 2021–2022

  3. جز گرانترین انتقال های تاریخ فوتبال هلند از لیگ برترهلند به لیگ برتر انگلیس از باشگاه AZ آلمکار به برایتون انگلستان با 19 میلیون یورو و دستمزد و حقوق سالانه یک و نیم میلیون یورو

  4. پدیده لیگ برتر فوتبال ایران و دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند فصل: 14–2013

  5. برترین بازیکن نیم‌فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال هلند: 15–2014

  6. برترین بازیکن لیگ دسته یک فوتبال هلند: 15–2014

  7. بازیکن ماه فوتبال آسیا در ژانویه 2016 و جز برترین لژیونر های فوتبال آسیا اولین آسیایی آقای گل لیگ حرفه ای و معتبر اروپایی

  8. حضور در سه جام جهانی فوتبال 2014 ، 2018 ،2022 و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران

  9. بهترین بازیکن ماه برایتون 2019–2020

  10. زننده سریع ترین و بهترین گل تاریخ برایتون در لیگ برتر انگلیس

  11. دارنده زیباترین گل ماه و سومین گل برتر لیگ برتر انگلیس در سال 2019–2020

علیرضا جهانبخش

پیج اینستاگرام علیرضا جهانبخش


علیرضا جهانبخش از طریق صفحه اینستاگرام با آدرس alirezajb_official@ با مخاطبان خود در ارتباط است.

عکس هایی از زندگی شخصی و ورزشی علیرضا جهانبخش


علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

10 گل برتر علیرضا جهانبخش


.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه