بیوگرافی مایکل فلپس + عکس و فیلم‌های جذاب و دیدنی

انتشار 26 دی 1402
مطالعه 8 دقیقه

طوطیا: مایکل فلپس (Michael Phelps) ژوئن سال 1985 در بالتیمور مریلند آمریکا به دنیا آمد.وی فارغ‌التحصیل رشته «بازاریابی ورزشی» از دانشگاه میشیگان است. وی شناگر آمریکایی و دارنده 22 مدال المپیک است. برای مشاهده بیوگرافی این ورزشکار به همراه فیلم و عکس های جذاب از او تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیوگرافی مایکل فلپس + عکس و فیلم‌های جذاب و دیدنی

فهرست مطالب

بیوگرافی کلی

زندگی شخصی

زندگی ورزشی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

مایکل فلپس

بیوگرافی کلی مایکل فلپس


نام : مایکل

نام خانوادگی : فلپس

تاریخ تولد : 30 ژوئن 1985

محل تولد : آمریکا

رشته ورزشی : شنا

زندگی شخصی مایکل فلپس


مایکل فرد فلپس در 30 ژوئن 1985 در بالتیمور مریلند آمریکا زاده شد. او دو خواهر بزرگتر از خود دارد که آن ها هم در شنا فعالند. فِرِد، پدر مایکل، پلیس و دِبی، مادرش، مدیر مدرسه بوده اند. در 1994 و زمانی که هفت سال داشت، پدر و مادرش جدا شدند و سرپرستی او و دو خواهرش به مادرش سپرده شد. مایکل رابطه خوب و صمیمی با مادرش دارد. ویتنی، یکی از خواهرانش، بعدها در مصاحبه اش گفته بود که «برای فرار از جنگ و دعواهای پدر و مادرم به استخر پناه می بردم.» فلپس شنا را از پنج سالگی آغاز کرد. در هفت سالگی از این که سرش را زیر آب ببرد، می ترسید و برای همین مربیان به او اجازه می دادند که به پشت شنا کند. برای همین، کرال پشت، اولین مهارتی بود که فراگرفت. وی دانش آموختهٔ «بازاریابی ورزشی» از دانشگاه میشیگان است.

مایکل فلپس

مایکل فلپس

ازدواج مایکل فلپس


او ازدواج کرده و متاهل است.

همسر مایکل فلپس

مایکل فلپس، پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک که 23 مدال طلا در رشته شنا کسب کرده، این روزها به شدت افسرده است و همسرش هم از این بابت ابراز نگرانی کرده.

نیکول که 3 فرزند از مایکل دارد، در این باره گفت: «وضعیت همسرم خیلی وخیم است و نگران هستم که نکند دست به خودکشی بزند. او در حال درمان است و من خیلی کمکش می‌کنم.»

خود مایکل هم در این باره می‌گوید: «نیکول من را دوست دارد و همیشه می‌ خواهد به من کمک کند. می‌ خواهد بهتر از این باشم، چرا که نیاز به حمایت دارد. می‌دانم این شرایط برای او هم سخت است.»

فعالیت های انسان دوستانه مایکل فلپس


در المپیک 2008، یک میلیون دلار بیشتر از جایزه اصلی به دلیل سرعتش به او داده شد. مایکل آن را صرف ساختن «مؤسسه مایکل فلپس» کرد. هدف این مؤسسه رشد رشته شنا و همچنین بهبود روش زندگی سالم تر است. در 2010، در مؤسسات «مایکل فلپس»، «مدرسه شنای مایکل فلپس» و «مرکز سلامت کودکان»، برنامه ای هم برای اعضای باشگاه برگزار شد. این برنامه به بچه ها اهمیت سالم و فعال بودن را، با تمرکز بر رشته شنا، یاد می دهد.

حاشیه و جنجال های مایکل فلپس


در نوامبر 2004 که مایکل 19 ساله بود، به دلیل رانندگی در مستی در سالزبری مریلند دستگیر شد؛ اما به طور مشروط آزاد شد. مایکل به دلیل تخلف از قانون 250 دلار جریمه شد و با دستور دادگاه پس از آزادی، برای دانش آموزان دبیرستانی دربارهٔ اثرات بد استفاده از مشروبات الکلی هنگام رانندگی صحبت کرد و همچنین در همایش «انجمن مادران مخالف استفاده از الکل» شرکت کرد. در اوایل 2009، پس از آنکه عکس مایکل فلپس در حال مصرف ماری جوانا در نشریات منتشر شد، او عذر خواست. این عکس مربوط به شرکت فلپس در یک میهمانی در تیم فوتبال دانشگاه کارولینای جنوبی در نوامبر 2008 بود.

زندگی ورزشی مایکل فلپس


مایکل فرد فلپس دوم (به انگلیسی: Michael Fred Phelps II) (زادهٔ 30 ژوئن 1985) شناگر رقابتی پیشین اهل آمریکا و موفق ترین و پر مدال ترین ورزشکار المپیکی در تمامی دوران ها با مجموع 28 مدال است. فلپس همچنین دارای رکوردهای بیشترین نشان طلای المپیک (23)، مدال های طلای المپیک در مسابقات انفرادی (13) و مدال های المپیک در مسابقات انفرادی (16) می باشد. زمانی که در بازی های 2008 در پکن موفق به کسب هشت نشان طلا شد، فلپس رکورد شناگر آمریکایی مارک اسپیتز در سال 1972 با کسب هفت مقام قهرمانی را شکست. پیشتر در المپیک تابستانی 2004 در آتن، فلپس با کسب شش نشان طلا و دو برنز رکورد هشت مدال از رنگ های مختلف در یک دوره را به دست آورده بود.

المپیک 2012 در لندن


در المپیک 2012 در لندن، فلپس چهار مدال طلا و دو نقره کسب کرد و در بازی های المپیک تابستانی 2016 در ریو دوژانیرو، توانست پنج نشان طلا و یک نقره به دست بیاورد. بدین ترتیب وی به موفق ترین ورزشکار بازی های المپیک در چهار دورهٔ پیاپی تبدیل شد. فلپس رکورددار رقابت مسافت بلند در 400 متر مختلط انفرادی مردان و همچنین دارندهٔ پیشین رکورد رقابت های مسافت بلند در ماده های 200 متر آزاد، 100 متر پروانه، 200 متر پروانه، و 200 متر مختلط انفرادی است. وی در مسابقات بزرگ بین المللی مسافت بلند 82 مدال کسب کرده است، با 65 نشان طلا، 14 نقره و 3 برنز که در رقابت های المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی پان پاسیفیک به دست آمده اند.

مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

 مایکل فلپس

عناوین بین المللی فلپس و رکوردشکنی هایش


عناوین بین المللی فلپس و رکوردشکنی هایش، وی را هشت بار برندهٔ جایزهٔ شناگر سال جهان و یازده بار برندهٔ جایزهٔ بهترین شناگر آمریکا و نیز صاحب جایزهٔ شناگر فینا در سال های 2012 و 2016 کرده است. فلپس به سبب موفقیت بی نظیری که در بازی های المپیک سال 2008 داشت، جایزهٔ چهرهٔ ورزشی سال مجلهٔ اسپورتس ایلاستریتد را به دست آورد. پس از بازی های المپیک تابستانی 2008، فلپس بنیاد مایکل فلپس را افتتاح کرد، که بر رشد و گسترش ورزش شنا و ترویج سبک های زندگی سالم تر تمرکز دارد. فلپس پس از بازی های المپیک 2012 اعلام بازنشستگی کرد، اما وی در 14 آوریل 2014 به رقابت ها بازگشت. در المپیک تابستانی 2016 در ریو دوژانیرو، پنجمین المپیک اش، فلپس توسط تیمش به عنوان پرچمدار ایالات متحده در مراسم رژهٔ کشورها در افتتاحیهٔ المپیک 2016 انتخاب شد. وی برای دومین بار در 12 اوت 2016، در حالی که تعداد مدال هایش از مجموع مدال های کسب شده توسط 161 کشور جهان بیشتر بود، اعلام بازنشستگی کرد و از رقابت های ورزشی کناره گیری کرد. او اغلب به عنوان بزرگترین شناگر تمام دوران شناخته می شود.

شکستن رکورد 2000 ساله


لئونیداس از رودس در دوران المپیک باستان و 152 سال پیش از میلاد مسیح 12 قهرمانی در مسابقات المپیک داشت. فلپس با قهرمانی در شنای 200 متر قورباغه در بازی های المپیک تابستانی 2016 و با کنار گذاشتن قهرمانی های او در مسابقات تیمی، با رکورد لئونیداس که قدمتی بیش از 2000 سال دارد، مساوی کرده است. فلپس در کل 23 مدال طلای المپیک دارد که 9 طلا را در رقابت های تیمی (امدادی) گرفته است. در دوره لئونیداس نه مسابقه امدادی در المپیک بوده و نه رقابتی امدادی. برای همین نمی توان دربار توانایی این ورزشکار یونانی نظری قطعی داد هرچند که تاریخدان ها معتقدند او بسیار خوب بوده است. مدال های فلپس در 5 ماده انفرادی بوده در حالی که مدال های لئونیداس در سه ماده بوده است. با اطلاعاتی که در دست است، لئونیداس را می توان «خدای المپیک باستان» دانست. این دونده در چهار دوره پشت هم المپیک در سال های 164 و 160 ،156 ،152 پیش از میلاد شرکت کرد و در سه رقابت مختلف 12 بار قهرمان شد. او سه بار در 36 سالگی قهرمان شد.

رکوردهای جهانی شنا


فلپس 39 رکورد جهانی (29 رکورد شنای انفرادی، 10 رکورد شنای امدادی) به ثبت رسانده است، که این تعداد رکورد ثبت شدهٔ وی توسط فینا بیش از رکوردهای ثبت شدهٔ دیگر شناگران می باشد، (با ثبت این تعداد رکورد جهانی، بیشترین رکوردهای جهانی ثبت شده پیشین که توسط مارک اسپیتز با 33 رکورد (26 رکورد شنای انفرادی، 7 رکورد شنای امدادی) به ثبت رسیده بود، بهبود یافت. با این حال، گزارش شده است که جانی ویسمولر توانسته 67 رکورد جهانی را بشکند. تمام این رکوردها به جز دو رکورد در استخر مسافت بلند (50 متر) به ثبت رسیده است. از 26 ژوئیه 2019، وی همچنان دارای چهار رکورد جهانی (که به صورت پررنگ و برجسته مشخص شده اند) می باشد، برخی رکوردهای وی همچون بیشترین مدال های المپیک و بیشترین مدال های طلای المپیک برنده شده توسط یک نفر تا کنون، شامل این رکوردها نمی شوند.

رکوردهای جهانی گینس


فلپس دارای 23 رکورد در رکوردهای جهانی گینس است که بیشتر آن ها شامل رکوردهای انباشتی گینس (بیشترین های گینس، رکوردهایی که با واژهٔ «بیشترین» آغاز می شوند) برای مجموع موفقیت ها و پیروزی های شنا همچون: بیشترین مدال ها، تعداد مدال های متوالی، بیشترین مدال های کسب شده در یک تورنمنت، بیشترین رکوردها در شنا و… می باشد. این بالاترین تعداد رکوردهای گینس است که توسط یک ورزشکار به ثبت رسیده است.

افتخارات مایکل فلپس


  1. بیشترین ثبت رکوردهای جهانی برای شنا (مردان)

  2. قهرمانی جهان، شنا – برندهٔ بیشترین مدال های طلا

  3. بیشترین مدال های طلای المپیک در شنای انفرادی

  4. برندهٔ بیشترین مدال ها در قهرمانی شنا جهان

  5. بیشترین مدال های طلای المپیک در شنای تیمی

  6. بیشترین مدال های برنده شده در شنا المپیک (مردان)

  7. بیشترین جوایز سال شناگر مرد جهان

  8. بیشترین طلاهای المپیک در یک دورهٔ بازی ها (مردان)

  9. بیشترین تعداد جستجو برای یک ورزشکار در اینترنت (رکورد حال حاضر)

  10. برندهٔ بیشترین مدال های طلا در یک رویداد شنای انفرادی در المپیک ها

  11. بیشترین رکوردهای جهانی ثبت شدهٔ فینا توسط یک فرد (رکورد حال حاضر)

  12. برندهٔ بیشترین مدال های المپیک (مردان)

  13. بیشترین مدال های طلای متوالی المپیک در یک رویداد

  14. سریع ترین شنای 400 متر مختلط مسافت بلند

  15. برندهٔ بیشترین مدال های طلا در المپیک ها (مردان)

  16. بیشترین مدال های انفرادی المپیک (مردان)

  17. برندهٔ بیشترین مدال های شنای المپیک، مردان (بازی های تکی)

  18. برندهٔ بیشترین مدال های المپیک (بازی های تکی)، مردان

  19. برندهٔ بیشترین مدال های طلا در یک دورهٔ قهرمانی شنا جهان (انفرادی)

  20. بیشترین مدال های نقرهٔ اهدا شده در یک رقابت شنای المپیک (دارندهٔ یکی از 3 مدال نقرهٔ اهدا شده در رقابت 100 متر پروانهٔ مردان المپیک تابستانی 2016)

  21. سریع ترین شنای 100×4 متر امدادی آزاد مسافت کوتاه (مردان)

  22. سریع ترین شنای 200×4 متر امدادی آزاد مسافت بلند (مردان)

  23. سریع ترین شنای 100×4 متر امدادی مختلط مسافت بلند (مردان)

 مایکل فلپس

پیج اینستاگرام مایکل فلپس


مایکل فلپس از طریق صفحه اینستاگرام با آدرس m_phelps00@ با مخاطبان خود در ارتباط است.

عکس هایی از زندگی شخصی و ورزشی مایکل فلپس


مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

مایکل فلپس

رقابت دیدنی مایکل فلپس و میلوراد چاویچ در المپیک پکن

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه