بیوگرافی محسن چاوشی و همسرش + تصاویر و فیلم جذاب و دیدنی

انتشار 30 تیر 1402
مطالعه 10 دقیقه

طوطیا: محسن چاوشی حسینی (زادهٔ 8 مرداد 1358) خواننده ، ترانه‌سرا و آهنگساز ایرانی است. در ادامه بیوگرافی زندگی خصوصی محسن چاوشی را مطالعه کنید، با ما همراه باشید.

بیوگرافی محسن چاوشی و همسرش + تصاویر و فیلم جذاب و دیدنی

فهرست مطالب

بیوگرافی کلی

زندگی شخصی

زندگی هنری

افتخارت

اینستاگرام

تصاویر

فیلم

محسن چاوشی

بیوگرافی کلی محسن چاوشی


نام : محسن

نام خانوادگی : چاوشی

متولد : 8 مرداد 1358 / خرمشهر، خوزستان

تحصیلات : فوق دیپلم حسابداری

حرفه : خواننده، آهنگساز، ترانه سرا، نوازنده، تنظیم کننده

زندگی شخصی محسن چاوشی


محسن چاوشی متولد 8 مرداد 1358 در خرمشهر، خواننده است. تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم حسابداری بیشتر ادامه نداده است، دو خواهر و سه برادر دارد و خودش فرزند پنجم است اصالتا کردتبار هستن پدرش در خرمشهر کارمند شرکت نفت بود.

در 9 ماهگی با شروع جنگ آواره این شهر و آن شهر می شوند و در نهایت سال 62 به مشهد رفتند و تا سن بیست سالگی اش در شهرک شهید بهشتی به زندگی ادامه دادند

کودکی محسن چاوشی

خانواده محسن چاوشی

ازدواج محسن چاوشی


محسن چاوشی در سال 88 با اسپاکو یوسفی ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر بنام زانکو است

سرگرمی محسن چاوشی


زندگی در مشهد را با سختی های جنگ که تنها سرگرمی اش فوتبال بود یا بازی با لاستیک تراکتوری … ، علاقه ای به درس نداشت و همان کلاس پنجم دوتا تجدید آورد و اول تا سوم راهنمیی هم 10 تا !

محسن چاوشی

محسن چاوشی

از فروش سیگار تا ادویه


بعد از رها کردن درس بخاطر شرایط سخت خانوادگی به دور از چشم آنها شروع به کار کرد ، از فروش ادویه و سوغاتی های مشهد بگیر تا کار کردن در کلاه دوزی تا فروش سیگار در محله های دور از خانه …

ماجرای شکست عشقی


خیلی ها می گویند فلانی زخم خورده از عشق بوده یا حتما کسی بلای عاطفی سرش آورده که اینطور غمگین و پرسوز می خواند؛ اصلا صحت ندارد. معشوقه ای وجود نداشت و من اگر می خواندم اتفاقا درباره فقدان این معشوقه بود

حاشیه های محسن چاوشی


  • محسن چاوشی در اواسط دوره کاری خود از طریق یکی از دوستان با حامد هاکان آشنا شد و این دو چند کار مشترک نیز با همکاری یکدیگر به انجام رساندند که از جمله آنها ترانه معروف نشکن دلمو بود. همکاری ای که در نهایت به بروز اختلاف میان این دو خواننده انجامید، به‌طوری که در مراسم تشییع حامد هاکان هیچ‌یک از همکاران قدیمی وی همچون چاوشی و یگانه و فرزین حضور نیافتند!

  • محسن چاوشی قرار بود خواننده تیتراژ فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا باشد، اما به دلیل اظهارات حاتمی‌کیا در نشست خبری فیلم چ که در این رابطه گفته‌بود «فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با چ ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و در نهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ.»، محسن چاوشی در صفحه شخصی خودش نوشت «به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب دربارهٔ نحوه همکاری بنده با پروژه چ در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد.»

  • در پی قرار گرفتن ریمیکس آهنگ‌های قطار و عروس من در نظرسنجی برنامه «هفت ترانه» شبکهٔ شما و همچنین پخش آهنگ قطار به عنوان تیتراژ برنامهٔ ساعت 25، از شبکه پنج صدا و سیما محسن چاوشی بیانیه‌ای را صادر کرد. وی نیز اعلام کرد: «برای پخش هیچ‌یک از قطعات آلبوم‌هایم از من اجازه گرفته نشده‌است».

  • محسن چاوشی برای نخستین بار در طول سال‌های فعالیت خود، در میان مردم و در کنسرت مهدی یراحی در سال 92 به عنوان مهمان حضور پیدا کرد که ویدئویی نیز از حضور وی انتشار یافت و جنجالی به پا شد. اگرچه تا پیش از این گفته می‌شد، محسن چاوشی چند بار به شکلی پنهانی به کنسرت‌های خوانندگان مختلف رفته‌است.

  • محسن چاوشی پیشنهاد همکاری در پروژهٔ سنتوری مرد پاییزی اثر داریوش مهرجویی را به صورت غیرمستقیم و محترمانه رد کرد. وی با درخواست مبلغی عدم رضایت خود را به مهرجویی نشان داد که با واکنش شدید وی روبرو شد. جالب توجه است که پس از آن بهرام رادان (بازیگر نقش اول فیلم)، اردوان کامکار (نوازنده ساز سنتور) و یاس (خواننده به نام هیپ هاپ) نیز درخواست مهرجویی را برای حضور در این فیلم رد کردند.

  • در جریان فصل دوم برنامه استیج، شهرام آذر مدعی شد که محسن چاوشی صدایش را در دستگاه بازسازی می‌کند و این صدای خودش نیست. پس از این ادعا، محسن چاوشی پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و در آن نوشت: «من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است.» او همچنین در کامنتی از هواداران خود درخواست کرد که به فردی که این ادعا را مطرح کرده بود، توهین نکنند. او همچنین دو ویدئو از آواز خواندنش منتشر کرد.

  • خبر ممنوع‌الفعالیت شدن محسن چاوشی در 8 خرداد 1397 بخاطر انتشار قطعه خوزستان با ترانه‌ای از حسین صفا در سالروز آزادی خرمشهر در حالی در فضای مجازی مطرح شد که خود او این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد که این خبر صحت ندارد.

  • در پی انتشار دو ترانه او و شرح الف با خوانندگی، آهنگ‌سازی و ترانه‌سرایی محسن چاوشی، محمدرضا یزدان‌پرست روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون ایران نقدهایی به محسن چاوشی در مقام ترانه‌سرا منتشر کرد که با همراهی برخی دیگر از منتقدان و پاسخ و واکنش جمعی دیگر روبه‌رو شد.

  • وی در سال 1399 پس از اینکه بدون اطلاع او نامش را در فهرست کاندیداهای رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج قرار دادند این اقدام را لجن پراکنی نامید و با انتشار بیانیهٔ تندی آن را مصادره به مطلوب، تلاشی مذبوحانه و یک شوخی خنده‌دار دانست و نوشت: «شک دارم به ترانه‌ای که زندانی و زندانبان با هم آن را زمزمه می‌کنند.»

  • در 25 آبان 1401 محسن در توئیتر اعلام کرد که ترانه خلیج فارس قدیمی است و او با تیم ملی فوتبال ایران همکاری ندارد. او همچنین گفت« تاکید می‌کنم که هیچ رسانه‌، ارگان، نهاد و... حق استفاده از آثارم را ندارد. فوتبال و ملحقاتش، تنها چیزی‌ست که این روزها ذره‌ای برایم اهمیت ندارد.»

محسن چاوشی

محسن چاوشی

فعالیت‌های بشردوستانه محسن چاوشی


  • محسن چاوشی در دههٔ 1390 علاوه بر فعالیت حرفه‌ای، به فعالیت‌های خیریه به ویژه برای آزادی محکومان به اعدام روی آورد به طوری که تا پایان سال 1399 با جمع‌آوری مبالغ، 370 زندانی و اعدامی جرایم غیرعمد را آزاد کرده و برای 110 فرد مبتلا به بیماری سخت کمک کرده است.

  • مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در تاریخ 9 مرداد 1401 گفت: در 2 سال اخیر تعداد 851 زندانی غیربزهکار تحت حمایت ستاد دیه کشور با رقم اهدایی هفت میلیارد و 450 میلیون تومانی علاقمندان و دنبال‌کنندگان صفحه اجتماعی محسن چاوشی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

زندگی هنری محسن چاوشی


از دوران راهنمایی علاقه شدیدی به گوش دادن موزیک پیدا کرد و رفته رفته با سازهای بچگانه و کیبوردی برای خودش آهنگ می زد و میخواند.

بعد از اینکه بزور سیکل گرفت به سربازی رفت، در خدمت جز یگات تشریفات موزیک دژبان شد که ساکسیفون آلتو می زد، آشنایی اش با چند نفر از بچه های فعال در حوزه موسیقی او را به استودیو های خانگی کشاند

در آنجا به پیشنهاد یک دوستی آهنگ کفتر چاهی را خواند و بعد از مدتی چند کار از اشعار مریم حیدرزاده و حمید مصدق رو در قالب آلبومی تهیه کردند و برای مجوز به وزارت ارشاد بردند که آنجا بدلیل استاندارد نبودن اثر رد شد. ولی اتفاقی آلبوم پخش شد و روی اینترنت رفت و همین شد که او یکبار صدایش شناخته و معروف شد ! آهنگ نفرین با شعر مریم حیدرزاده این دو را آن زمان به شهرت رساند

محسن چاوشی

سنتوری و اولین آلبوم

چاووشی تیتراژ فیلم جنجالی سنتوری را در سال 86 خواند. این فیلم بکارگردانی داریوش مهرجویی بدلیل مشکلات ممیزی توقیف شد و همین عوامل باعث شد صدای محسن چاوشی در این فیلم به شناخته تر بیشتر وی کمک کند در سال 1387 اولین آلبوم رسمی را با نام یه شاخه نیلوفر با مجوز ارشاد منتشر کرد

سنتوری محسن چاوشی

اجرای زنده و کنسرت محسن چاوشی

چاوشی رو باید اولین خواننده معرفی کرد که با گذشت بیش از 10 سال هنوز کنسرتی برگزار نکرده است، عده ای او را به استفاده از ابزارالات موسیقی برای جلوه دادن به صدایش متهم کردن که نمیتواند اجرای زنده داشته باشد. شهرام آذر در برنامه استیج به وی تاخت و گفت او نمی تواند زنده بخواند، بعد از این صحبت ها چاوشی با انتشار ویدیویی که در انتهای مطلب می بینید، نشان داد صدای او در آهنگ هایش واقعی و بدون هیچ ابزاری بوده است.

فعالیت‌های تلویزیونی

محسن چاوشی، برای اولین بار آهنگ لباس نو را، که به عنوان تیتراژ برنامهٔ شب عید از شبکه دو سیما در 29 اسفند سال 90 پخش شد، آماده کرد.

دومین همکاری محسن چاوشی با تلویزیون ساخت تیتراژ برنامه زندگی + تحصیلات عالی بود که از 8 مهرماه 91 از شبکه 3 و به سفارش موسسه سنجش و دانش به طور ناقص و با سانسور پخش شد.

سومین همکاری محسن چاوشی با تلویزیون ساخت تیتراژ برنامهٔ پشت صحنه با همکاری فرزاد فرزین است که از 1 بهمن 91 از شبکه 3 پخش شد.

آلبوم های محسن چاوشی

سال

نام آلبوم

ناشر(ها)

توضیحات

1383

نفرین

آلبوم غیررسمی

1384

خودکشی ممنوع

آلبوم غیررسمی

1384

لنگه کفش

آلبوم غیررسمی

1385

متأسفم

آوای باربد

آلبوم غیررسمی

1386/1390

سنتوری

Nima Records / ایران‌گام

آلبوم غیررسمی در سال 1386 / چهارمین آلبوم رسمی

1387

یه شاخه نیلوفر

آوای باربد

اولین آلبوم رسمی

1388

سلام آقا

تصویر دنیای هنر

آلبوم گروهی

1388

ژاکت

ایران‌گام

دومین آلبوم رسمی

1389

هشت

هنرنمای پارسیان و ایران‌گام

آلبوم گروهی

1389

حریص

تصویر دنیای هنر

سومین آلبوم رسمی

1390

خاص

آوای فروهر

آلبوم گروهی

1390

پرچم سفید

تصویر گستر پاسارگاد

پنجمین آلبوم رسمی

1390

دلصدا

دفتر مطالعات هنری بشارت

آلبوم گروهی

1391

من خود آن سیزدهم

تصویر گستر پاسارگاد و آوای باربد

ششمین آلبوم رسمی

1393

من و ما

تصویر دنیای هنر

آلبوم گروهی

1393

منو از یاد ببر

آی‌تیونز استور

آلبوم غیررسمی

1393

پاروی بی‌قایق

تصویر گستر پاسارگاد

هفتمین آلبوم رسمی

1395

امیر بی‌گزند

تصویر گستر پاسارگاد

هشتمین آلبوم رسمی

1397

ابراهیم[43]

Pardis Records

سامانه 780

نهمین آلبوم رسمی

1398

بی‌نام[44][45]

ایران‌گام

دهمین آلبوم رسمی

1401

واحدا[46]

یازدهمین آلبوم رسمی

سینمایی و تلویزیونی و نمایش خانگی محسن چاوشی

سال انتشار

نام قطعه(ها)

توضیحات

1402

من باید می‌رفتم

آهنگ سریال رهایم کن ، نمایش خانگی

1402

رهایم کن

آهنگ سریال رهایم کن ، نمایش خانگی

1401

یاد چشم تو می‌افتم

تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی عقرب عاشق

1401

پستچی

تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی عقرب عاشق

1401

قشنگ من

تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی آمستردام

1400

باب دلمی

تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی خسوف

1400

کجا بودی

تیتراژ ابتدایی سریال شبکه نمایش خانگی خسوف

1399

هم‌گناه

موزیک ویدیوی سریال شبکه نمایش خانگی هم‌گناه

1398

شبی که ماه کامل شد

موزیک ویدیوی فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد کاری از نرگس آبیار

1398

جورچین

تیتراژ سریال دلدار از شبکه دو سیما در ماه رمضان

1397

ناوک

ویژه برنامهٔ تحویل سال نو از شبکه پنج سیما

1397

حلالم کن

تیتراژ فیلم سینمایی ژن خوک کاری از سعید سهیلی

1397

چه شد…

تیتراژ سریال بانوی عمارت از شبکه سه سیما

1397–1396

شهرزاد (فصل 3)

خواننده و آهنگساز ترانه‌های سریال شهرزاد (فصل 3) اثر حسن فتحی

1396

مریض حالی

تیتراژ سریال سایه بان از شبکه دو سیما

دریافت جایزه بهترین دستاورد ویژه هنری از پنجمین دورهٔ جشنواره جام جم

1396

شهرزاد (فصل 2)

خواننده و آهنگساز ترانه‌های سریال شهرزاد (فصل 2) اثر حسن فتحی

1394

شهرزاد (فصل 1)

خواننده و آهنگساز ترانه‌های سریال شهرزاد اثر حسن فتحی

1394

مادر

برنامه مهربانو از شبکه سه سیما در ایام نوروز

1393

بید بی‌مجنون

تیتراژ فیلم سینمایی لامپ 100 کاری از سعید آقاخانی

1391

زندگی

برنامه زندگی و تحصیلات عالی از شبکه سه سیما

1391

واسه آبروی مردمت بجنگ

برنامه پشت صحنه از شبکه سه سیما

1390

لباس نو

ویژه برنامهٔ تحویل سال نو از شبکه دو سیما

1386

سنتوری

خواننده و آهنگساز ترانه‌های فیلم سنتوری اثر داریوش مهرجویی

جوایز و افتخارات محسن چاوشی


  • در هفتمین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی «کرافیلم» در کراچی، پاکستان جایزه بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی و اردوان کامکار برای فیلم سنتوری رسید.

  • در جشنوارهٔ «حافظ»، جایزهٔ بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی برای فیلم سنتوری رسید.

  • در نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما، در بخش مردمی، جوایز بهترین آهنگسازی پاپ، بهترین آلبوم پاپ (من خود آن سیزدهم)، بهترین ترانهٔ پاپ (غلط کردم غلط)، بهترین کاور آلبوم (کاور آلبوم من خود آن سیزدهم) و بهترین تیتراژ (واسه آبروی مردمت بجنگ، به همراهی فرزاد فرزین)، به محسن چاوشی تعلق گرفت.

  • برندهٔ تندیس بهترین قطعهٔ پاپ خارج از آلبوم موسیقی (برای قطعه «چشمهٔ طوسی»)، بخش کارشناسی، از سومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ما در سال 1393

  • در اختتامیه سی و دومین «جشنواره موسیقی فجر» جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی پاپ به آلبوم «امیر بی‌گزند» محسن چاوشی تعلق گرفت.

  • برنده جایزه بهترین آلبوم پاپ برای آلبوم «امیر بی‌گزند» از جشنواره موسیقی ما

  • تجلیل در چهاردهمین دوره همایش مولانا

  • دریافت جایزه بهترین دستاورد ویژه هنری برای قطعهٔ «مریض حالی» از پنجمین دورهٔ جشنواره جام جم

  • نامزد بهترین ترانه تیتراژ در جشن نوزدهم دنیای تصویر برای مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت

محسن چاوشی

اینستاگرام محسن چاوشی


محسن چاوشی با پیج اینستاگرام mohsenchavoshi در اینستاگرام فعالیت دارد و از فعالیت های هنری و زندگی شخصی و علاقه مندی های خود به اشتراک گذاشته است.

اینستاگرام محسن چاوشی

تصاویر جذاب و دیدنی محسن چاوشی


محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی

محسن چاوشی

تنها اجرای زنده محسن چاوشی


پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه