بیوگرافی و زندگی شخصی مسعود اوزیل + عکس و فیلم‌های جذاب و دیدنی

انتشار 20 آبان 1402
مطالعه 10 دقیقه

طوطیا: مسعود اوزیل (Mesut Özil) (زاده 15 اکتبر 1988) بازیکن سابق فوتبال اهل آلمان بوده و اصالتا کرد تبار است. برای مشاهده بیوگرافی این ورزشکار به همراه فیلم و عکس های جذاب از او تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیوگرافی و زندگی شخصی مسعود اوزیل + عکس و فیلم‌های جذاب و دیدنی

فهرست مطالب

بیوگرافی کلی

زندگی شخصی

زندگی ورزشی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

مسعود اوزیل

بیوگرافی کلی مسعود اوزیل


نام :مسعود

نام خانوادگی :اوزیل

تاریخ تولد :15 اکتبر 1988

محل تولد :گلزنکیرشن، آلمان (آلمان غربی سابق)

رشته ورزشی :فوتبال

زندگی شخصی مسعود اوزیل


مسعود اوزیل بازیکن فوتبال متولد آلمان است که ریشه و اصالتی ترک تبار دارد.پدر بزرگ او اهل شهر زونگولداغ در شمال ترکیه بود که همراه با خانواده اش به آلمان مهاجرت کرد. بدین ترتیب مسعود اوزیل در 15 اکتبر 1988 در کشور آلمان متولد شد. او مسلمان است و بازی فوتبال را از سنین نوجوانی به طور حرفه‌ای آغاز کرده است. وی به عنوان هافبک مهاجمی افتخارات بسیاری برای تیم‌های معروف از جمله آرسنال، رئال مادرید و تیم ملی آلمان آفریده است.

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

ازدواج مسعود اوزیل


مسعود اوزیل ازدواج کرده و متاهل است.

دین مسعود اوزیل


در رابطه با دین اوزیل، او مسلمانی معتقد است که پیش از ورود به زمین آیاتی از قرآن را می خواند. او در مصاحبه با روزنامه تاگس اشپیگل که در برلین چاپ می شود گفته است: «من نماز می خوانم و هم تیمی هایم می دانند در آن مدت کوتاه نباید با من صحبت کنند.» همچنین در کتاب خود نیز اشاره کرده است قبل از شروع بازی دعا می خواند و برای دعا خواندن از زبان ترکی استفاده می کند و از خدا می خواهد خود و هم تیمی ها را از مصدومیت ها در امان نگه دارد. او اضافه کرده است: «من این دعاها را از دوران کودکی و پدر و مادرم یاد گرفته ام. پس از بیدار شدن از خواب، قبل از غذا خوردن و در طول خواندن سرود ملی به دعا خواندن می پردازم.» همچنین مسوت اوزیل زین الدین زیدان را سرمشق و الگوی خود می داند.

مسعود اوزیل

الگوی مسعود اوزیل


اوزیل زین الدین زیدان را سرمشق خود دانسته است. اوزیل یک مسلمان معتقد است و قبل از ورود به زمین، آیاتی از قرآن را می خواند. او در مصاحبه با روزنامه چاپ برلین تاگسشپیل گفت: «من نماز می خوانم و هم تیمی هایم می دانند در آن مدت کوتاه نمی توانند با من صحبت کنند.» اوزیل در کتاب جدید خود در رابطه با تصمیم خود در سال 2006 که تیم ملی آلمان را برای بازی انتخاب کرد، می گوید: «من افتخار می کنم قادر به تصمیم گیری زیر فشار و بازی برای تیم ملی آلمان هستم. همچنین خیلی خوشحالم که هرگز به ترکیه پشت نکردم، درست قبل از شروع بازی من دعا می خوانم، همیشه قبل از شروع بازی و در هنگام ورود به زمین بازی به زبان ترکی دعا می خوانم و در این دعا از خداوند می خواهم من و هم بازی هایم را از مصدومیت ها در امان بدارد.» او اضافه می کند که «من به عنوان یک کودک این دعاها را از پدر و مادرم یادگرفته ام. من بعد از بیدار شدن از خواب و بعد از خوردن غذا و در طول خواندن سرود ملی دعا می خوانم.»

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

دیدار با اردوغان و پوشیدن پیراهن تیم آلمان


اوزیل در مورد چالش انتخاب بازی کردن برای تیم ملی آلمان و تیم ملی ترکیه می نویسد: «پدر و برادرم می خواستند که من برای تیم ملی آلمان بازی کنم. اما مادر و خواهرم مخالف بودند و می گفتند باید برای تیم ملی ترکیه بازی کنم. این تصمیم من ظرف چند دقیقه گرفته نشد. این تصمیم می توانست کل دوران حرفه ای من را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، من حرف های خانواده ام و عقاید متفاوت آن ها در مورد این تصمیم سخت را شنیدم. امکان پذیر نیست که در سن 16، 17 یا 18 سالگی شما در چنین موضوع سختی به تنهایی تصمیم گیری کنید. من از همان ابتدا با پدرم موافق بودم، اما پذیرش آن در آغاز برایم امکان پذیر نبود. من نمی خواستم شتاب زده عمل کنم یا تصمیم اشتباهی را بگیرم.» چند روز پیش از آغاز جام جهانی 2018 روسیه، اوزیل با اردوغان رئیس جمهور ترکیه در لندن دیدار کرد و عکس هایی که از این دیدار منتشر شد، واکنش های تندی را در آلمان به همراه داشت که سرانجام اوزیل به این انتقادات واکنش نشان داد، و در 22 ژوئیه 2018 با انتشار متنی در صفحه توئیتر و اینستاگرامش، اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهد کرد. او نوشت: «رفتاری که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان و خیلی های دیگر با من شد، باعث شده که دیگر نخواهم پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کنم. احساس می کنم که دیگر به من نیاز ندارند و فکر می کنم دستاوردهایی که از اولین بازی ملی ام در سال 2009 داشتم، فراموش شده است. این تصمیم را با ناراحتی و بعد از بررسی های زیاد، به دلیل اتفاقات اخیر، گرفتم. من تا زمانی که این احساس عدم احترام و نژادپرستی را دارم، دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد. من همیشه با احساس غرور و هیجان، پیراهن آلمان را به تن می کردم اما دیگر این احساس را ندارم. گرفتن این تصمیم بسیار دشوار بود زیرا همیشه با تمام وجود برای هم تیمی هایم، کادر فنی و مردم آلمان بازی کردم. اما وقتی مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال آلمان چنین رفتاری با من دارند، به ریشه های من بی احترامی می کنند و خودخواهانه من را به تبلیغات سیاسی وصل می کنند، دیگر نمی توانم ادامه بدهم. من به این دلیل فوتبال بازی نمی کنم و اینطور نیست که عقب بنشینم و کاری نکنم. نژادپرستی هرگز نباید پذیرفته شود».

فعالیت اجتماعی مسعود اوزیل و همسر وی


مسعود اوزیل بخشی از پاداش قهرمانی در جام جهانی فوتبال را به کودکان غزه اهدا کرد. اوزیل در همین سال هزینه عمل جراحی 11 کودک برزیلی را بر عهده گرفت.«مسعود در سال 2019 با مدل و هنر پیشه ترک تبار امینه گولشه ازدواج کرد و چندی بعد ازدواجشان صاحب یک دختر شدند».

مسعود اوزیل

زندگی ورزشی مسعود اوزیل


بازی فوتبال را با بازی در تیم وستفالیا 04 شروع کرد که یک تیم محلی در منطقه شالکه است. پس از آن نیز به شالکه 04 پیوست و در 17 سالگی به یکی از پدیده های این تیم مبدل شد. در فصل دوم او مورد اعتماد مربی جدید تیم نبود و پدرش با رد کردن پیشنهاد تمدید قرارداد یک ملیون یورویی توسط شالکه، پسر خود را راهی وردربرمنی کرد که جایگزینی برای دیگو نیاز داشتند. این قرارداد به ارزش 4.5 میلیون یورو امضا و اوزیل به ناجی آنها تبدیل شد. جابه جایی بعدی با بستن قراردادی 15 میلیونی همراه بود و طی آن مسعود اوزیل به رئال مادرید اسپانیا پیوست. بازی کردن این باشگاه دورانی طلایی و عالی برای او بود و در فصل آخر با قراردادی 32.5 ملیون پوندی به باشگاه آرسنال منتقل شد.

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

دوران حرفه ای مسعود اوزیل


وی از سال 2010 تا 2018 در تیم ملی آلمان بازی می کرد. به او لقب پادشاه پاس را داده اند و از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده است. او قابلیت بازی با توپ، پاس های عالی و قدرت دید بالایی دارد. اولین تیم او وستفالیا 04 بود که تیمی محلی در منطقه شالکه است، پس از آن به شالکه 04 ملحق شد و اولین بازیش برای این تیم را در 17 سالگی انجام داد و به یکی از پدیده های تیمش مبدل شد. در دومین فصل مورد اعتماد اسلومکا، مربی جدید تیم قرار نداشت. پدر اوزیل از این وضعیت خسته شد پس از رد پیشنهاد تمدید قرارداد یک میلیون یورویی توسط شالکه، پسرش را راهی وردربرمنی کرد که به دنبال جانشینی برای دیگو بود. بازیکن برزیلی به باشگاه فوتبال یوونتوس رفت و اوزیل با 4٫5 میلیون یورو به باشگاه فوتبال وردربرمن رفت تا ناجی این تیم باشد و بعد آن اوزیل با بستن قراردادی به ارزش 15 میلیون یورو به رئال مادرید اسپانیا پیوست. اوزیل پس از سپری کردن دوره درخشان در رئال مادرید در فصل آخر حضور خود با قراردادی به قیمت 42٫5 میلون پوند به باشگاه آرسنال پیوست. او در سال 2014 همراه با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد. در سال 2018 نیز پس از حواشی زیاد، از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد.

جام جهانی 2010


اوزیل 21 ساله، با توجه به غیبت بالاک در جام جهانی، طراح اصلی تیم ملی آلمان در جام جهانی بود و در تیم ملی کشورش، با یک سبک بازی فوق العاده به مقام سومی جهان رسید. تکنیک او جان تازه ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و البته باید شهرت خود را مدیون یواخیم لوو، تئوریسین متبحر آلمانی باشد. او در سه بازی تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از لبه محوطه 18 قدم یک گل به ثمر رساند.

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

جام جهانی 2014


اوزیل از بازیکنان مطرح آلمان در جام جهانی 2014 بود که در انتها توانست به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان جام قهرمانی جام جهانی را بالای سر خود ببرد. او همچنین در انتخابی جام جهانی 2014 با هشت گل بهترین گلزن آلمان شد و نقش اصلی را در قهرمانی آلمان در ماراکانا داشت.

رئال مادرید


اوزیل در جام جهانی 2010 عالی بود و در آن جام پدیده شد. بعد از آن تیم های زیادی در پی جدی من او بودند. بارسلونا، آرسنال و رئال مادرید مهم ترین تیم ها بودند. اوزیل با بستن قراردادی به ارزش 15 میلیون یورو به رئال مادرید اسپانیا پیوست. اوزیل در اولین فصل حضورش در رئال 25 پاس گل داد و از این نظر در اروپا بهترین عملکرد را داشت. او در دومین فصل حضورش شماره 10 را پوشید و در تیم ژوزه مورینیو پلی میکر اصلی شد. اوزیل در مسابقات باشگاه های فوتبال اسپانیا (لالیگا) نیز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان رئال مادرید موجبات قهرمانی این تیم را فراهم نمود.

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

آرسنال


اوزیل پس از 3 سال حضور در رئال مادرید در نقل و انتقالات تابستان 2013 با قراردادی 5 ساله به ارزش 42،5 میلیون یورو به آرسنال انگلیس پیوست. در 14 سپتامبر 2013 در مقابل ساندرلند اولین بازی اش را برای توپچی ها انجام داد و در همان بازی اولین پاس گلش را نیز به ژیرو داد. در فصل 2013/14 در بین نامزدهای توپ طلا قرار گرفت و در تیم منتخب یوفا هم قرار گرفت. او در سال 2016 با 18 پاس گل بهترین پاسور لیگ شد. او در مجموع حضورش در آرسنال 33 گل به ثمر رسانده است.

فنرباغچه


او پس از مشکلاتی که بین او و مربی اش میکل آرتتا به وجود آمد از لیست بازیکنان اصلی تیم خط خورد و سکونشین شد او همیشه از باشگاه فوتبال فنرباغچه به عنوان تیم محبوبش نام برده است و بالاخره به آرزوی قلبی خود رسید و با قراردادی 4 ساله به فنرباغچه پیوست.

پاس گل مسعود اوزیل


اوزیل تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که در همه رقابت های جام جهانی، یورو، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، لیگ جزیره، بوندس لیگا و لالیگا آقای پاس گل شده است. او تا سال 2012 در تمامی تورنمنت ها 60 پاس گل داده است و در مجموع در لیگ تا ژانویه 2013، 40 پاس گل داده است و از این رو به عنوان آقای پاس گل جهان محسوب شد و به او لقب پادشاه پاس گل را داده اند. او در سال 2012، 30 پاس گل داد که رکوردار پاس گل در بین 5 لیگ معتبر جهان است. وی در نوامبر 2015 رکوردی جدیدی در لیگ برتر ثبت کرد، او توانست در شش بازی متوالی پاس گل بدهد. بازیکنان زیر عنوان «آقای پاس گل جهان» را در سال 2012 کسب کردند.

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

جدایی مسعود اوزیل از تیم ملی آلمان


با این حال هنگامی که پیش از آغاز باز های جام جهانی 2018 در روسیه، مسعود اوزیل با اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) در لندن دیدار کرد و عکس هایی نیز منتشر کردند. این کار باعث واکنش های تندی از سوی آلمان بود که سرانجام موجب شد در 22 ژوئیه 2018 اوزیل متنی در صفحه توئیتر و اینستاگرامش منتشر کند. او در این متن اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهد کرد و اینگونه ادامه داد: «واکنش فدراسیون آلمان و خیلی های دیگر باعث شد که دیگر نخواهم برای تیم ملی آلمان بازی کنم. احساس می کنم آنها به من نیازی ندارد و دستاوردهایی را که از اولین بازی در سال 2009 داشتم نادیده گرفته اند. من همیشه با احساس غرور و هیجان، پیراهن آلمان را تن می کردم اما دیگر این احساس را ندارم و تا زمانی که این احساس عدم احترام و نژادپرستی را دارم دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد. این تصمیم با ناراحتی و پس از بررسی های زیاد به دلیل اتفاقات اخیر گرفته شده است و گرفتن آن بسیار دشوار بود زیرا همیشه با تمام وجود برای هم تیمی ها، کادرفنی و مردم آلمان بازی کرده ام. اما وقتی مدیران رده بالای فدراسیون آلمان چنین رفتاری دارد و به ریشه های من بی احترامی می کنند یا خودخواهانه من را به تبلیغات سیاسی متصل می کنند، دیگر نمیتوانم ادامه دهم. من به این دلیل فوتبال بازی نمی کنم و اینطور نیست که عقب بشینم و کاری نکنم. نژادپرستی هرگز نباید پذیرفته شود.»

مسعود اوزیل

افتخارات ورزشی مسعود اوزیل


  • جام حذفی فوتبال آلمان : 2008-2009

  • لیگ اروپا : نایب قهرمان 2008-2009

  • لالیگا : 2011-2012

  • کوپا دل ری : 2010-2011

  • سوپرجام فوتبال اسپانیا : 2012

  • جام حذفی فوتبال انگلستان : 2013-2014 ، 2014-2015 ، 2016-2017 2019-2020

  • سوپر جام فوتبال انگلستان : 2015 ، 2020

  • جام اتحادیه فوتبال انگلستان : نایب قهرمان 2017-2018

  • لیگ اروپا : نایب قهرمان 2018-2019

  • جام جهانی : 2014

پیج اینستاگرام مسعود اوزیل


مسعود اوزیل از طریق صفحه اینستاگرام با آدرس m10_official@ با مخاطبان خود در ارتباط است.

عکس هایی از زندگی شخصی و ورزشی مسعود اوزیل


مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل

سوپر گل های مسعود اوزیل در آرسنال


پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه