چکار کنیم لاک ناخنمان دیرتر پاک شود؟

انتشار 6 تیر 1402
مطالعه 9 دقیقه

طوطیا:استفاده از انواع لاک و لذت‌بردن از آن را همه ما تجربه کرده‌ایم. هر چند عمر این زیبایی در اغلب موارد بسیار کوتاه است. اگر در سالن‌های تخصصی از خدمات مانیکور استفاده کنید، ماندگاری لاک شما بیش‌تر خواهد بود. این میزان ماندگاری، در زمان لاک‌زدن معمولی در خانه، کاهش می‌یابد. همراه ما باشید تا روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن را با هم بررسی کنیم.

چکار کنیم لاک ناخنمان دیرتر پاک شود؟

دلایل اصلی پاک شدن لاک ناخن

تغییر رنگ لاک، کم‌رنگ شدن، پریدگی گوشه‌های لاک و…، همه نمونه‌هایی از خراب‌شدن لاک بر روی ناخن است. این موضوع یعنی خراب‌شدن لاک، در لاک‌های معمولی بیشتر و زودتر رخ می‌دهد. هرچند ژل‌لاک‌ها نیز در موارد بسیاری با این مشکلات روبه‌رو می‌شوند. در ادامه، مهم ترین دلایل پاک شدن لاک ناخن را با هم مرور خواهیم کرد. با شناسایی این دلایل، می‌توانیم روش‌های بهتری برای تثبیت رنگ لاک ناخن بیابیم. همراه ما باشید.

استفاده از مواد شوینده و کاهش ماندگاری لاک ناخن

شست‌وشوی ظرف‌ها، لباس‌ها و حتی شست‌وشوی دائم دست، به‌معنای استفاده از انواع مواد شوینده است. مواد شوینده یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش ماندگاری رنگ لاک است. برای جلوگیری از پاک شدن رنگ لاک ناخن یا پریدن گوشه‌های لاک، حتما در زمان کارکردن از دست‌کش استفاده کنید.

استفاده از دست‌کش علاوه بر افزایش ماندگاری لاک، از پوست دست‌های شما در مقابل اثرات مخرب مواد شیمیایی محافظت می‌کند. آب داغ نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر از بین‌رفتن زیبایی و درخشندگی لاک است. سعی کنید دست‌های خود را با آب سرد یا ولرم شسته و به‌ هیچ عنوان از آب داغ برای استحمام یا شست‌وشوی خود استفاده نکنید.

استفاده از الکل و سایر مواد ضد عفونی کننده

با اینکه تا سال‌های پیش فقط افراد خاصی روزانه با الکل و سایر مواد ضد عفونی‌کننده، سر و کار داشتند؛ اما امروزه همه ما به‌دفعات زیاد مجبوریم از الکل و سایر مواد مشابه استفاده کنیم. الکل یکی از مهم‌ترین ماده‌هایی است که باعث تخریب سطح لاک خواهد شد. سایر مواد ضد عفونی کننده دارای ترکیبات مشابه نیز همین تاثیر را دارند. استفاده دائم از الکل، میزان ماندگاری لاک ناخن را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، الکل و ترکیبات مشابه آن، باعث تخریب پوست دست می‌شوند. خشکی پوست ناشی از استفاده از الکل، روند پیری پوست را نیز افزایش داده و حتی ایجاد لکه‌های قهوه‌ای را نیز سرعت می‌بخشید.

در حال حاضر، نمی‌توان مصرف الکل را به‌صورت کامل حذف کرد. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم روش های تثبیت رنگ لاک را در نظر داشته و برای محافظت از لاک خود، از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از کرم‌ها مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده نیز روش دیگری برای محافظت از پوست در مقابل اثرات منفی الکل است.

کیفیت نامناسب لاک

فرقی نمی‌کند که از ژل‌لاک یا لاک‌های معمولی استفاده کنید؛ در هر صورت، کیفیت لاک یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری لاک ناخن است. همه لاک‌ها، دارای یک ماده نگهدارنده هستند. میزان ماندگاری لاک ناخن به قدرت این ماده نگهدارنده داخلی بستگی دارد. برندهای معتبر از نگهدارنده‌های بهتر و قوی‌تری استفاده کرده و به همین خاطر، لاک‌های باکیفیت‌تری تولید می‌کنند.

با وجود این، ماده نگهدارنده لاک تنها عامل اصلی ماندگاری نیست. برخی از رنگ‌های مورد استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی، پایداری کمتری دارد. برای مثال، طیف صورتی کم‌ترین ماندگاری را داشته و احتمال تغییر رنگ آن بیش از سایر رنگ‌ها است. عوامل موثر هم‌چون مواد شوینده و بهداشتی نیز تاثیر بیشتری بر این طیف رنگی خواهد گذاشت. گرما و میزان رطوبت محیط نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر میزان ماندگاری رنگ لاک است.

استفاده ابزاری از ناخن

بازکردن در قوطی‌ها با گوشه‌های ناخن، تمیزکردن شیارهای ظریف با سر ناخن و کارهای مشابه، یکی از مهم‌ترین عوامل شکنندگی ناخن و تخریب لاک است. ناخن‌های شما یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های دستان شما است. هیچ‌گاه از ناخن برای انجام کارهای سفت و سخت استفاده نکنید. انجام چنین کارهایی، باعث کاهش ماندگاری لاک ناخن‌ها خواهد شد.

راه های افزایش طول عمر لاک روی ناخن هایتان

همه این موارد باعث تسریع فرآیند پاک شدن لاک می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، روش‌های مختلفی وجود دارد. در بخش بعدی، به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

لاک زدن اصولی

اولین و مهم‌ترین اصل برای داشتن ناخن‌ها و لاک زیبا، مطلع‌شدن از اصول لاک‌زدن و استفاده از آن است. لاک‌زدن اصولی باعث افزایش ماندگاری لاک شده و علاوه بر آن، حس خوب این فرآیند را دوچندان می‌کند.

خانم در حال لاک زدن

قرار دادن دست در آب گرم

یکی از روشهایی که قبل از مانیکور و لاک زدن به انجام کارهای شما کمک خواهد کرد استفاده از آب گرم است. به این صورت که لازم است در داخل یک کاسه کوچک که مناسب با اندازه دستهای شما است مقداری آب ولرم بریزید و به مدت 15 دقیقه دست‌های خود را در آن قرار دهید. بعد از آن پوست دور ناخن‌های شما نرم‌تر می‌شود و در نتیجه به راحتی می‌توانید پوست اضافی را جدا کنید تا علاوه بر این که ظاهر زیبایی در دستهای شما ایجاد شود پوست‌های اضافه مانع از لاک زدن نشوند. نکته مهمی که در این بخش لازم است مورد توجه قرار دهید این است که بلافاصله بعد از خارج کردن دستها از آب گرم نباید از لاک استفاده کنید چرا که متوجه میشوید بعد از خشک شدن دچار ترک می شود.

استفاده از بیس کت

سطح ناخن افراد مختلف تفاوت‌های بسیار زیادی با همدیگر دارد به طوری که برخی از آنها به خاطر شیارهایی که روی ناخن‌های خود دارند در مدت زمان کوتاهی بعد از لاک زدن به اصطلاح لاک ناخن‌های آنها می‌پرد. به خاطر همین موضوع بهتر است از انواع بیس کت، زیر لاک ناخن خود استفاده کنید چرا که این ماده علاوه بر ایجاد سطح صاف روی ناخن سبب چسبندگی لاک به خود می‌شود و در نتیجه یکی از روش‌های افزایش ماندگاری لاک ناخن به حساب می‌آید.

پوشش کامل ناخن

برخی از افراد عادت دارند که لاک ناخن را روی تمام قسمت‌های سطح آن استفاده نمی‌کنند؛ اما این موضوع را در نظر داشته باشید که عدم پوشش تمام سطح ناخن با لاک باعث کاهش ماندگاری لاک ناخن میشود. پس به این مورد توجه کنید که به طور کامل لاک را در تمامی قسمت های ناخن خود استفاده کرده باشید تا ماندگاری لاک افزایش یابد.

تقویت کننده ناخن

قبل از انجام مانیکور و پولیش ناخن خود لازم است برای افزایش ماندگاری لاک ناخن از انواع تقویت کننده‌ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ناخن‌های سالم قادر هستند در مدت زمان طولانی از لاک خود نگهداری کنند. استفاده از انواع محصول‌های تقویت کننده ناخن از پوسته پوسته شدن و شکستن آنها جلوگیری می‌کند.

از بین بردن کوتیکول

انواع لاک‌های موجود در بازار با در نظر گرفتن خصوصیات سطح ناخن ساخته می‌شوند، با در نظر گرفتن این موضوع لازم است هرگز لاک ناخن را روی قسمت‌های کوتیکول استفاده نکنید؛ زیرا باعث جلوگیری از ماندگاری لاک خواهید شد.

لایه‌های نازک

لایه‌های ضخیم لاک ناخن به راحتی قابل خشک‌شدن نیستند و در نتیجه نمی‌توانند ماندگاری مناسبی داشته باشند. برای جلوگیری از این موضوع لازم است از لایه‌های نازک بعد از خشک شدن کامل روی هم استفاده کنید تا به افزایش ماندگاری لاک ناخن کمک کرده باشید.

خشک شدن

بعضی از افراد علاقه دارند تا دو یا سه لایه از لاک ناخن برای جلوه بیشتر روی همدیگر استفاده کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید توجه کنید که قبل از اعمال لایه دیگر روی پوشش لاک خود لایه قبلی به طور کامل خشک شده باشد چرا که عدم خشک شدن باعث می‌شود ماندگاری لاک ناخن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. توصیه می‌شود قبل از اضافه کردن لایه دیگر حداقل به مدت دو دقیقه صبر کنید.

استفاده از تاپ کت

علاوه بر استفاده از بیس کت، لازم است بعد از لاک زدن روی ناخن‌های خود از تاپ کت استفاده کنید؛ زیرا به شما کمک می‌کند تا علاوه بر داشتن جلوه براق و زیبا در لاک خود از ماندگاری بیشتر آن هم لذت ببرید. انواع مختلفی از تاپ کت‌ها با جلوه مات و براق و همچنین همراه با اکلیل قابل تهیه هستند پس اگر به دنبال راهکار برای افزایش ماندگاری لاک ناخن هستید استفاده از تاپ کت را فراموش نکنید.

تمدید تاپ کت

همانطور که گفتیم استفاده از تاپ کت باعث افزایش ماندگاری لاک ناخن می‌شود؛ اما ناخن‌ها در اثر سایش ممکن است لایه‌های روی خود را از دست بدهند برای همین موضوع می‌توانید بعد از 2 تا 3 روز تاپ کت خود را به طور مجدد تمدید کنید.

استفاده از دستکش

هنگام انجام دادن کارهای خانه از دستکش استفاده کنید. انجام برخی از کارها مانند ظرف شستن که با آب در ارتباط است بدون استفاده از دستکش باعث کاهش ماندگاری لاک ناخن خواهد شد

لاک پاک کن

ممکن است چند روز پی در پی از لاک برای ناخن‌های خود استفاده نکرده باشید یا به عبارتی سطح ناخن شما فاقد هرگونه لاک باشد؛ اما با این حال لازم است قبل از لاک زدن ناخن خود را با یک لاک پاک کن مناسب تمیز نمایید. انتخاب لاک پاک کن‌هایی که در داخل آنها از انواع روغن‌های تقویت کننده برای سطح ناخن استفاده شده باشد گزینه مناسبی است.

مرطوب کردن ناخن‌ها

لاک ناخن بعد از اینکه به طور کامل خشک می‌شود احتمال دارد در مدت زمان کوتاهی کنده شود برای جلوگیری از این موضوع لازم است از انواع روغن‌های تغذیه کننده ناخن و کوتیکول که اغلب از محصولات طبیعی تهیه می‌شوند برای هیدراته و مرطوب کردن ناخن‌های خود استفاده کنید. فراموش نکنید که برای افزایش ماندگاری لاک ناخن لازم است دو بار در روز این حرکت را انجام دهید

 در حال مرطوب کردن ناخن ها

استفاده از صابون

متاسفانه ورود ویروس کرونا به زندگی بسیاری از ما باعث شده تا همواره از انواع مواد ضدعفونی کننده برای پاک کردن آلودگی‌های دست استفاده کنیم؛ اما از طرفی مواد ضدعفونی کننده باعث خشک شدن ناخن و دست‌ها می‌شوند در نتیجه ماندگاری لاک ناخن را کاهش می‌دهند. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است از آب و صابون برای ضدعفونی کردن دست‌های خود استفاده کنید.

پرهیز از استحمام داغ

قرار گرفتن طولانی مدت در استخرهای آبگرم یا دوش های گرم باعث می‌شود آب و رطوبت به لایه‌های بین ناخن و لاک نفوذ کرده و در نتیجه ماندگاری لاک را تا حد زیادی کاهش دهد. احتمال دارد شما هم متوجه شده باشه که بعد از حمام آب گرم ناخن‌ها تا میزان بسیار زیادی نرم‌تر از قبل می‌شوند و این موضوع باعث از بین رفتن لایه لاک روی آن‌ها می شود.

عدم تکان دادن شیشه

احتمالا شما هم پیش از لاک‌زدن، شیشه لاک را محکم تکان داده و یا انتهای آن را به کف دست یا سطح زمین می‌زنید. این کار برای ترکیب مواد داخل شیشه ضروری به نظر می‌رسد. هرچند باید به شما بگوییم همین کار می‌تواند ماندگاری لاک ناخن شما را کاهش دهد. با انجام این کار، مواد درون شیشه لاک مملو از حباب‌های ریز هوا خواهد شد. این حباب‌ها معمولا دیده نمی‌شوند. با وجود این، پس از خشک‌شدن لاک، ترک‌های بیشتری در لایه زیرین لاک ایجاد شده و سریع‌تر از حالت عادی، لاک شما تکه‌تکه می‌شود.

در عوض این کار، برای ترکیب همه مواد درون شیشه، شیشه لاک را به‌آهستگی و به شکل دورانی بچرخانید. این کار سبب می‌شود که مواد به‌خوبی با هم ترکیب شده و حباب هوا نیز ایجاد نشود.

کاسه آب یخ

اگر دوست دارید ماندگاری لاک خود را افزایش دهید بعد از خشک شدن لاک ناخن‌ها درون یک کاسه چند تکه یخ به همراه آب خنک بریزید و به آرامی دستان خود را داخل آن قرار دهید انجام دادن این کار باعث افزایش ماندگاری لاک ناخن خواهد شد.

دست داخل کاسه آب یخ

سخن پایانی

لاک زدن یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای اهمیت‌دادن به خود و ایجاد حس خوب درونی است. زیبایی ظاهری لاک و تاثیر آن بر دست‌ها و پاهای شما، باعث می‌شود که با هر با دیدن آن‌ها، لبخند کوچکی به لب آورید. به همین خاطر، ماندگاری بیشتر لاک نیز اهمیت دوچندانی دارد. ماندگاری لاک ناخن شما به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. لاک‌زدن اصولی و رعایت نکات مهم نگهداری از لاک، باعث افزایش عمر لاک ناخن می‌شود. امیدواریم از این روش‌ها استفاده کرده و ماندگاری لاک خود را افزایش دهید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه