چند ترفند ساده برای پهن کردن ابرو + طراحی ابروی پهن

انتشار 27 تیر 1402
مطالعه 10 دقیقه

ابرو یکی از اجزای مهم صورت است. زیرا به بیان احساسات کمک می‌کند و صورت شما را قاب می‌کند. ابروهای زیبا و خوش حالت می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در نتیجه آرایش شما داشته باشند. اما ابروهای بدحالت و نامرتب به همان اندازه ظاهر ناخوشایندی در چهره شما ایجاد می‌کنند. کاشت ابرو یکی از روش های تهاجمی پهن کردن ابرو می باشد.

فرم دادن به ابرو

قبل از اینکه بخواهید ابروهای خود را پهن کنید، مطمئن شوید که طرح مورد نظر خود را به طور کامل ترسیم کرده‌اید. انتخاب فرم ابرو متناسب با چهره از عوامل تأثیرگذار در چهره است و در این بین مدل ابرو دخترانه طرفداران بسیاری دارد. با انجام دادن مراحل زیر می‌توانید ابروهای خود را به بهترین شکل حالت دهید.

1- مشخص کردن نقاط شروع

قبل از شروع به پر کردن، شکل دادن و اصلاح ابرو ها مهم است. این کار را می‌توانید با کمک مداد ابرو انجام دهید. برای شروع، مداد را در یک خط عمودی در مقابل خارجی‌ترین قسمت سوراخ بینی قرار دهید. فرم‌دهی را از نقطه A ، یعنی جایی که مداد ابروی شما را لمس می‌کند شروع کنید. ما در دوره آموزش اصلاح و ابرو تمامی این مراحل را به شما عزیزان یاد خواهیم داد.

2- مشخص کردن نقاط پایانی

به همین ترتیب، باید تعیین کنید که ابروهای شما باید به کجا ختم شوند. مداد را از انتهایی‌ترین قسمت سوراخ بینی به صورت مورب نگه دارید و به سمت شقیقه‌های خود بکشید. جایی که مداد از کنار چشم شما ادامه می‌یابد، نقطه C ، نقطه‌ای است که ابروهای شما به طور ایده‌آل باید به آن‌جا ختم شود.

  • اگر ابروهای شما کوتاه است، فاصله بین ابروهای خود و نقطه تعیین شده را با مداد پر کنید

  • اگر ابروهای شما بلند است، موهای اضافی بعد از نقطه C را بدارید

ابرو

3- مشخص کردن محل کمان ابرو

برای ایجاد یک کمان ابروی کامل و بی نقص، انتهای مداد خود را به صورت عمودی در مقابل سوراخ بینی نگه دارید. در حالی که انتهای پایینی مداد را در امتداد لبه سوراخ بینی خود قرار داده‌اید، قسمت بالایی را به سمت مرکز چشم ببرید. نقطه‌ای که در آن مداد به خط ابروی شما برخورد می‌کند ، کمان طبیعی ابرو است.

  • دقت کنید که در تمام این مراحل نقاط کمرنگ و ملایمی را ایجاد کنید

  • از مداد همرنگ ابروهای خود استفاده کنید

4- انتخاب رنگ مناسب ابرو

دقت کنید که مداد و پودری که استفاده می‌کنید خیلی تیره نباشد. قانون متعارف این است که اگر ابروهای تیره دارید، رنگ سایه خود را دو سایه روشن‌تر از رنگ ابروی خود و اگر ابروهای روشن دارید، دو سایه تیره‌تر انتخاب کنید.

حالا، در این مرحله داشتن ابروهای پهن‌تر، پرتر و خوش فرم هدف ما است! در ادامه مراحل دستیابی به این هدف را قدم به قدم توضیح داده‌ایم.

روش‌های پهن کردن ابرو

معمولا ابروهای کم پشت و نازک و کم رنگ زیبایی چندانی ندارند و تاثیر خوبی در چهره ایجاد نمی کنند. از همین رو بیشتر خانم ها به دنبال پر کردن و پهن کردن ابرو با روش های مختلف هستند.

1- آماده کردن ابروها

همیشه آرایش کردن را با صورت تمیز شروع کنید و حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

با استفاده از یک شانه ابرو یا یک دسته ریمل تمیز، ابروهای خود را شانه کنید. در صورت لزوم موهای زائد را بردارید. این یک مرحله مهم است، زیرا شما باید شکل طبیعی ابروهای خود را مشخص کنید.

اکنون می‌توانید مداد، سایه چشم / پودر یا ژل ابرو یا حتی ترکیبی از این موارد برای پهن کردن ابروهای خود انتخاب کنید. در این آموزش، ما باید از ترکیبی از مداد و سایه چشم استفاده کنیم. استفاده از مداد به طور حتم باعث می‌شود کل این فرایند را بدون هیچ زحمتی انجام دهید، و سایه جلوه طبیعی‌تری به آن می‌بخشد.

ابرو

2- مداد ابرو

از کمی بعد از ابتدای ابرو شروع کنید. ابروهای شما در ابتدای امر پراکنده هستند، بنابراین پر کردن بیش از حد آن‌ها بسیار غیر طبیعی به نظر خواهد رسید. سعی کنید شکل طبیعی ابروهای خود را حفظ کنید و به دنبال ظاهری کاملا متفاوت نباشید. برای پر کردن ابروهای خود، از ضربات کوتاه و ملایم استفاده کنید.

3- پر کردن جاهای خالی ابرو

تمام طول ابرو را با مداد بکشید. هرگز از خط طبیعی ابروهای خود فراتر نروید. فقط شکل طبیعی آن‌ها دنبال کرده و آنها را فقط کمی ضخیم و پررنگ کنید.

4- استفاده از سایه ابرو

نقطه نقطه‌هایی که با مداد در ابروهای خود ایجاد کردید به تنهایی می‌توانند تکه تکه به نظر برسند. بنابراین باید از سایه نیز برای کامل کردن نتیجه آرایش خود استفاده کنید. برای این مرحله از سایه پودری ابرو استفاده کنید. اگر سایه ابرو ندارید، می‌توانید از یک سایه چشم مات استفاده کنید. سایه‌های خیلی تیره را انتخاب نکنید. برای پر کردن ابروهای خود می‌توانید از براش زاویه دار استفاده کنید.

5- محو کردن خطوط

با استفاده از یک براش مناسب، رنگ‌ها را محو و با ابروهای خود مخلوط کنید. براش ابرو را روی طول ابروهای خود بکشید، از گوشه‌های داخلی شروع کنید و به سمت دم ابرو حرکت کنید. از حرکات آرام و رو به بالا استفاده کنید تا خطوط به آرامی در ابروهای شما محو شوند.

ابرو

6- استفاده از کانسیلر

برای اینکه ابروهایتان بیشتر مشخص شوند، می‌توانید از یک کانسیلر با پایه کمی روشن‌تر از رنگ پوست خود در استخوان فوقانی و تحتانی ابرو استفاده کنید. در انتها، از ژل ابرو برای لیفت ابرو استفاده کنید. این کار به ماندگاری آرایش و حالت ابرو کمک می‌کند و موهای ابرو را نیز مرتب می‌کند.

شما اکنون با موفقیت ابروهای خود را پهن کرده‌اید! ضخیم، پر، خوش حالت و کاملاً طبیعی! همانطور که می‌بینید، فقط پر کردن ابروها تفاوت آشکاری در چهره شما ایجاد کرده است. لیفت و لمینیت ابرو از جمله روش های جدید آرایشی است که استقبال زیادی از آن شده است.

طراحی ابروی مدل پهن حاشور زده با روشی آسان

داشتن ابروهای پرپشت با رعایت این نکات مهم

خیلی از متخصصان زیبایی معتقدند زیاد برداشتن ابرو‌ها به مرور باعث کم شدن مو‌های ابرو می‌شود. پس بهتر است مدتی به جان ابروهای‌تان نیفتید و بگذارید استراحت کنند و فرصت داشته باشند کم‌کم رشد کنند. در این‌ بخش به شما خواهیم گفت چطور این کار را انجام دهید؛ تا به مدل ابرو ائده آل خود دست پیدا کنید.

با بند و موچین قهر کنید

خیلی از متخصصان زیبایی معتقدند زیاد برداشتن ابرو‌ها به مرور باعث کم شدن مو‌های ابرو می‌شود. پس بهتر است مدتی به جان ابروهای‌تان نیفتید و بگذارید استراحت کنند و فرصت داشته باشند کم‌کم رشد کنند. گاهی ریزش ابرو به‌ خاطر وجود بیماری خاصی پیش می‌آید، اما اگر مطمئن هستید که مشکلی وجود ندارد، بین 6 تا 8 هفته باید انتظار بکشید تا مو‌های ابرو فرصت کافی برای رشد دوباره داشته باشند. البته اگر عجله دارید و می‌خواهید ابروهای‌تان زودتر رشد کنند و پر شوند، بهتر است از روش‌های طبیعی کمک بگیرید تا مطمئن باشید عوارضی برای پوست صورت و مو‌های ابرو‌ها ندارند.

معجزه زیتونی

از فواید روغن زیتون زیاد شنیده‌اید، اما شاید ندانید به رشد ابرو‌ها هم کمک می‌کند. کافی است هر شب کمی روغن زیتون را با گوش پاک‌کن روی ریشه‌های قسمتی که ریخته، بمالید و فقط روی قسمت‌های خالی و جا‌هایی که می‌خواهید مو رشد کند، روغن بگذارید. بعد مو‌های ابرو را با مسواک مخصوص شانه کنید و صبح روغن‌ها را بشویید.

چرب و چیلی شوید

شما را نمی‌دانم، اما من هرگز فکر نمی‌کردم با وازلین بتوان ابرو‌ها را تقویت کرد! کافی است دو بار در روز وازلین روی مو‌های ابروی‌تان بمالید تا تاثیرش را ببینید. البته وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابرو‌ها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند؛ در نتیجه ابرو‌ها پرتر به‌ نظر می‌رسند. اگر ابرو‌های باریک، ولی پر و یکدست می‌خواهید، حتما این روش را امتحان کنید و از نتیجه‌اش لذت ببرید.

بدبو، اما موثر

می‌خواهید ابروهای‌تان ظرف مدت کوتاهی رشد کرده، ضخیم و پرپشت شوند؟ با روغن کرچک به هردو خواسته‌تان می‌رسید. مقدار کمی از آن را روی ریشه ابرو‌ها مالیده، ماساژ داده و بعد ابرو‌ها را شانه کنید. البته اگر نمی‌خواهید دچار مشکل موی زائد شوید، فقط روی خط ابروی‌تان را با این روغن ماساژ دهید. برای ماساژ سرانگشتان‌تان را به روغن کوچک آغشته کرده و در جهت خواب مو‌ها را روی ابرو بکشید طوری که ساقه و ریشه آن‌ها را کمی آغشته کند.

اصلا چرا ریزش؟!

موی ابرو‌ها به دلایل مختلفی می‌ریزد که مهم‌ترین آن نوعی خاصی از بیماری آلوپشیاست؛ در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول‌های مو را به عنوان باکتری شناسایی کرده، درنتیجه رشد مو‌ها را کند می‌کند و رویش مجدد ابرو بسیار سخت می‌شود. البته استرس خیلی زیاد و عدم تعادل هورمون‌ها هم ریزش ابرو می‌آورد که هرکدام از این موارد، درمان خاص خود را داشته و به کمک متخصص نیاز دارد.

بروید دکتر

اگر ابـروهـای‌تان به‌شدت می‌ریزد، به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را کنترل کند، چون کم کار شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش موی ابرو‌ها شود؛ همچنین اکسیژن به رشد مو‌ها کمک می‌کند و آهن هم در اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها موثر است. خوردن غذا‌های آهن‌دار یا مکمل‌های آهن می‌تواند بسیار تاثیرگذار
باشد.

سایه‌بانی زیبا برای چشم‌ها

بسته به علت ریزش یا کاهش مو‌های ابرو، مدت زمان رویش دوباره ابرو‌ها متفاوت است. مثلا اگر ابروهای‌تان به خاطر موچین و تیغ از دست رفته باشد، احتمالا در عرض دو هفته شروع به رشد دوباره می‌کنند. البته اگر ابرو‌ها را مرتب با تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مدام با موچین بردارید، دیگر نباید انتظار رشد سریعش را داشته باشید.

اگر هم به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان ریخته، احتمالا به این زودی‌ها رشد نخواهد کرد و حتی شاید نیاز به راهکار‌های درمانی باشد. ریزش ابرو براثر استرس هم، ابتدا نیاز به ریشه‌یابی استرس دارد تا با رفع علت استرس، فشار از روی فرد برداشته شده و دوباره ابرو‌ها رشد عادی خود را از سر بگیرند.

ماینوکسیدیل‌درمانی جواب می‌دهد

در داروخـانه‌ها مـحـلول ماینوکسیدیل 5 درصد بدون نسخه در اختیار همه قرار می‌گیرد که این دارو می‌تواند به رشد موی سر و ابرو‌ها کمک کند. شما هم می‌توانید برای رشد موی ابروهای‌تان، روزانه از محلول 5‌درصد ماینوکسیدیل استفاده کنید؛ به این ترتیب که با احتیاط زیاد، روزی یک‌بار مقداری از این ماده را روی خط ابرو‌ها بمالید. پیشنهاد می‌کنیم ماینوکسیدیل را با گوش پاک‌کن به ابرو‌ها بمالید تا مبادا روی قسمت‌های دیگر پوست پخش شود. در ضمن یادتان باشد قطع ناگهانی این محلول می‌تواند باعث افزایش ریزش ابرو‌ها شود.

البته این روز‌ ها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ها وجود دارد که استفاده از بعضی‌هایش تاثیر زیادی داشته و عوارض ماینوکسیدیل را هم ندارد. مثلا ویتامین 6B می‌تواند در تقویت مو‌ها و پوست و ناخن‌ها موثر باشد؛ بنابراین مصرف روزانه ویتامین B‌کمپلکس که حاوی 100 میلی‌گرم 6B است، کمک‌کننده خوبی برای پرپشت کردن ابروها خواهد بود. با این وجود در این مورد از متخصصان پوست مشورت بگیرید.

ویتامین‌درمانی کنید

ویتامین‌های E، 3B، 6B، A و C می‌توانند رشد مو‌های بدن را افزایش داده و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند.

وقتی ابرو‌ها استراحت می‌خواهند

فکر نکنم کسی باشد که از ماساژ گرفتن حس خوبی پیدا نکند و به‌طور کلی ماساژ دادن برای همه بدن به‌خصوص برای پوست صورت که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، بسیار مفید است. البته ماساژ دادن صورت فقط به پوست این ناحیه کمک نمی‌کند بلکه برای رشد بهتر مو‌ها هم موثر است؛ البته برای ماساژ دادن، باید کاربلد باشید تا نتیجه خوبی بگیرید.

برای ماساژ دادن ابرو‌ها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص مو‌های ابرو، ابرو‌ها را در جهت رویش مو‌ها شانه کنید، حتی می‌توانید با نوک انگشت‌ها و با حرکاتی دورانی به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابرو‌ها را با روغن بادام ماساژ دهید. خوب است این کار را دو بار در روز انجام دهید. در ضمن بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل یک ربع روی ابرو‌ها باقی بماند؛ چراکه روغن بادام سرشار از ویتامین E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابرو‌ها کمک کنند. بعد از گذشت 15 دقیقه، می‌توانید صورت‌تان را بشویید.

غیر از روغن بادام می‌توانید از روغن زیتون هم برای ماساژ ابرو‌ها استفاده کنید و این کار را پنج دقیقه ادامه دهید تا به زودی تاثیر مثبت آن را ببینید. مراقب باشید هنگام ماساژ ابرو‌ها از سر انگشتان‌تان کمک بگیرید. با آرامش این کار را انجام دهید و مقدار اندکی روغن بردارید. برای هر ابرو یک تا دو قطره روغن کفایت می‌کند. استفاده بیش از حد از روغن به بسته شدن منافذ پوستی منتهی می‌شود.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه