از شر موهای زائد خلاص شو!

6 روش برای اصلاح موی صورت بانوان

انتشار 1 تیر 1402
مطالعه 8 دقیقه

برای خانم‌ها علاوه بر مراقبت‌های پوستی، اصلاح و از بین بردن موهای صورت نیز می‌تواند یک مسئله مهم باشد. درصورتی‌که به نظر خیلی از بانوان این کار یک عمل بیهوده و وقت‌گیر است. اما اگر یک روش درست برای این کار پیدا کنید به‌راحتی می‌تواند موهای صورتتان را از بین ببرید. با طوطیا همراه باشید تا روش مناسب اصلاح موی صورت را یاد بگیرید.

6 روش برای اصلاح موی صورت بانوان

نکته‌ مهم درباره اصلاح صورت خانم‌ها این است که ابتدا نوع پوست خود را بدانند و سپس از هر یک از روشهای زیر استفاده کنند زیرا مثلا پوست حساس یا پوستی که به هر دلیلی لکه‌های قرمز و تحریک‌پذیر دارد می‌تواند واکنش شدیدی به اصلاح صورت نشان دهد.

زمان مناسب برای اصلاح صورت خانم ها

شاید این سؤال برای شما هم پیش‌آمده باشد که چه زمانی برای اصلاح صورت خانم ها مناسب است؟ درواقع برای اصلاح موی صورت هیچ زمان خاصی مطرح نیست و شما می‌توانید در هرزمانی در طول روز صورت خود را اصلاح کنید.اما اگر میخواهید از تیغ برای اصلاح صورت خود استفاده کنید، پیشنهاد ما برای استفاده از تیغ صبح‌ها بعد از بیدار شدن و قبل از شستن پوست صورت است. زیرا در این زمان پوست چربی‌های طبیعی خود را دارد و این مسئله باعث نرم شدن پوست صورت می‌شود همچنین از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می‌کند.

روش های اصلاح موی صورت خانم ها

همه مراقبت‌های پوستی یک طرف، از بین بردن موی صورت یک طرف! کمتر کسی پیدا می‌شود که این کار را دوست داشته باشد چون شاید به نظر کاری بیهوده و زمان‌گیر باشد. باید گفت اگر روش درست برای از بین بردن موهای زائد صورت خود را پیدا کنید، دیگر ذهنتان را درگیر نمی‌کند و به راحتی می‌توانید از شر آنها خلاص شوید. موهای پشت لب، زیر چانه و موهای ریز بین دو ابرو را با شناخت روش‌های مختلف حذف کنید.

استفاده از موچین

بهترین گزینه برای اصلاح موهای مناطق کوچک (مانند چانه و بین ابروان) استفاده از موچین است. درد آن در حد آستانه تحمل همه افراد می ­باشد. اگر برای کل صورت از موچین استفاده کنید زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد و قطعا کندن دانه­ دانه تارهای مو طاقت فرسا خواهد بود.

قبل از کندن موها از تمیزی موچین مطمئن شوید و آن را با یک پنبه اتیل الکل یا آغشته به الکل تمیز کنید و اجازه دهید به­ خوبی خشک شود. هرگز موچین را با آب و صابون شستشو ندهید زیرا خطر کنده شدن و البته خراب شدن آن (زنگ زدن انبر موچین) را به همراه خواهد داشت.

موچین

معایب و مزایای استفاده از موچین

مزیت استفاده از موچین این است که برای نقاط کوچک صورت مثل زیر ابرو ها، پشت لب و یا چانه بسیار راحت و مناسب است اما مشکلی که دارد این است که که ممکن است باعث ضخیم تر شدن موهای زائد شود.

استفاده از وکس صورت

روش بسیار معمول دیگر وکسینگ می­ باشد. با استفاده از موم نرم که روی نوار پارچه ای مالیده می­ شود و پس از قرار گرفتن در محل مورد نظر و سفت شدن موم، می ­توان موها را از ریشه کند. وکس کردن صورت به علت آنکه موهای زیادی را در یک لحظه از ریشه می کند ، درد زیادی را به همراه دارد.

وکسینگ می­ تواند باعث تحریک پوست شود. زیرا ممکن است پوستی حساس داشته باشید و به دلیل استفاده از مواد خاص روی پوست، باعث آسیب و التهاب شود. پس برای همه افراد مناسب نیست. اگر عمل وکسینگ به درستی انجام نشود، فولیکول ­های مو آسیب دیده و همین امر باعث التهاب و تحریک پوست می­ شود که رشد موی زیر پوستی را به همراه خواهد داشت.بنابراین اگر خودتان این کار را نمیتوانید به درستی انجام دهید، بهتر است به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید.

وکس صورت

معایب و مزایای وکس صورت

از مزایای روش اصلاح صورت با وکس می توان گفت به دلیل خاصیت پاکسازی و لایه برداری پوست که دارد، پوست های لک دار را شفاف و نرم می کند.

عیب اصلاح صورت با وکس این است که به دلیل کششی که روی پوست ایجاد می کند، موجب شل شدن پوست مخصوصاً در خانم های مسن می شود. به همین خاطر، بهتر است خانم های مسن از این روش برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده نکنند. علاوه بر این، خانم هایی که پوست صورت نازکی دارند و مویرگ های ظریف پوست شان به راحتی قابل مشاهده می باشد. نیز بهتر است از روش اصلاح صورت با وکس استفاده نکنند. برخی افراد از جوش هایی که پس از انجام اصلاح صورت به وسیله وکس می زنند، گلایه دارند و برایشان مناسب نیست.

بند انداختن

بند انداختن یکی از قدیمی‌ترین روش‌های اصلاح صورت خانم‌ها به‌حساب می‌آید. این روش با نخ انجام می‌شود. یادگیری و به‌کارگیری این روش نیازمند به تمرین دارد. در این روش نخ باحالتی خاص روی پوست حرکت می‌کند و با به دام انداختن موهای اضافه صورت در میان نخ آن ها را از بین می‌برد. چنانچه دارای موهای زیاد و ضخیم هستید، بهترین روش برای اصلاح آن‌ها استفاده از بند است. برای پیشگیری از التهاب و بروز جوش، قبل از اصلاح بهتر است از محلول‌های ضد جوش استفاده کنید. همچنین افرادی که دارای موهای نازک و کرکی اما زیاد هستند نیز می‌توانند از روش بند انداختن استفاده کنند.

بند انداختن

معایب و مزایای بند انداختن

بند انداختن ارزان، سریع و تمیز است. از همه مهم تر این که خطر جدی را برای پوست به دنبال نخواهد داشت. اما این روش بسیار دردناک است و می تواند موجب بروز خارش و التهاب شود. بسیاری از خانم ها پس از بند انداختن، از بروز جوش های قرمز و ریز نیز شکایت می کنند. عفونت فولیکول مو و تغییر در رنگدانه های پوست نیز می تواند از عوارض جدی تر بند انداختن باشد.برای خانم هایی که دارای موهای زیاد، تیره و ضخیم هستند. پیشنهاد می کنیم برای رفع موهای زائد خود از روش بند انداختن استفاده کنند. در صورتی که مستعد جوش هستید، می توانید از محلول های ضد جوش مصرف کنید که در پیشگیری از جوش زدن موثر خواهد بود. خانم هایی که دارای موهای نازک هستند، بهتر است دیر به دیر نسبت به بند انداختن اقدام کنند.

استفاده از کرم موبر

در سال‌های گذشته بسیاری از خانم‌ها به دلیل بوی نامطبوعی که کرم موبر داشت، استفاده از آن را کنار گذاشته‌اند. اما مدل‌های جدید که داخل بازار شده‌اند بدون بو هستند و شما می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ حس بدی از آن‌ها استفاده کنید. برای به‌کارگیری این روش باید کرم را روی قسمت موردنظر صورتتان بمالید. به دلیل استفاده مواد خاص موجود در کرم، موها از سطح پوست جدا می‌شوند. اگر شما قصد دارید از این روش اصلاح صورت خانم‌ ها استفاده کنید بهتر است قبل از شروع آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان تست کنید تا اگر باعث بروز حساسیت شد از آن استفاده نکنید.

کرم موبر

معایب و مزایای کرم موبر

استفاده از کرم موبر بسیار ساده است و می تواند بسیار سریع تر از روش های قبل، موهای صورت را از بین ببرد. این محصول با تمام مزایایی که دارد، دارای یک عیب بزرگ نیز است و آن شیمیایی بودن می باشد. محصولات شیمیایی به مرور زمان می تواند موجب بروز آسیب در پوست شود. افرادی که دارای پوست حساس هستند، احتمال این که پس از مصرف کرم موبر با التهاب و حساسیت مواجه شوند، بسیار است.توجه داشته باشید که اگر این مواد را برای مدتی بیشتر از زمان توصیه‌شده روی پوست نگه دارید باعث آسیب و سوزش پوست می‌شود.

استفاده از تیغ

شاید فکر کنید که استفاده از تیغ برای اصلاح موهای صورت کمتر انجام می ‌شود. ولی بسیاری از زنان برای از بین بردن موهای زائد صورت خود از تیغ یا خود تراش استفاده می ‌کنند. شما هم فکر می‌کنید که بعد از تیغ زدن صورت موها ضخیم‌ تر رشد می ‌کنند؟ باید بدانید که این تفکر حقیقت ندارد و مو بعد از شیو کردن ضخیم ‌تر و بیشتر نمی‌ شود. به دلیل اینکه فولیکول مو بریده و نصف می ‌شود، احساس زبری و ضخیم ‌تر بودن بیشتر می ‌شود. ولی در واقع فقط تیزتر شده است. چنانچه استفاده از این روش برای شما راحت ‌تر است، باید برخی احتیاط ‌ها را هم بشناسید تا پوست صاف و بدون التهاب به دست بیاید. شیو صورت را درون حمام یا بعد از آن انجام دهید تا پوستتان نرم و صاف ‌تر باشد. این روش برای موهای صورت ضخیم که حالت کرکی ندارد هم مناسب است. چون بخار داغ باعث نرم شدن مو می ‌شود. از روغن قبل از اصلاح استفاده کنید، این روغن را اغلب مردان قبل از اصلاح به کار می‌ برند. این کار از بریده شدن پوست توسط تیغ هم جلوگیری می ‌کند. برای اصلاح صورت از خود تراش دو تیغه استفاده کنید، این تیغ ‌ها برای قسمت ‌های حساس بهتر عمل می ‌کنند. حتی مدل ‌های یک تیغه از قرمزی و بریدگی هم جلوگیری می‌ کند. تیغ ‌های مخصوص ابرو هم برای این کار بسیار مناسب هستند. به یاد داشته باشید که تیغ را چند بار روی یک ناحیه نکشید چون این کار باعث آسیب به پوست می ‌شود و روی ظاهر صورت تأثیر منفی می ‌گذارد. بعد از اصلاح صورت، از کرم آبرسان برای پوست صورت خود استفاده کنید.

معایب و مزایای استفاده از تیغ

مزایای استفاده از تیغ اینست که بسیار سریع و در دسترس میباشد. اما عیب هایی هم دارد از جمله اینکه برای کسانیکه پوستهای حساس و جوش دار دارند مناسب نیست و ممکن است باعث تشدید آنها شود. و همچنین ممکن است در برخی از افراد موجب خشکی و پوسته پوسته شدن پوست صورت شود.

لیزر موهای زائد

اگر به دنبال روش دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد هستید، لیزر یک روش پیشنهادی برای شماست. دستگاه لیزر نور را با طول موج معین به سطح پوست شما ساطع می‌کند که به طور اختصاصی توسط فولیکول مو جذب می‌شود. بعد از آنکه نور جذب شد، تبدیل به گرما می ‌شود که می ‌تواند فولیکول ‌های مو را بکشد. این روش از نظر سطح پوست به کار رفته، در واقع مانند وکس و موچین عمل می ‌کنند.

لیزر صورت

معایب و مزایای لیزر مو

مزایای لیزر کردن این است که تا حدودی رشد موها را متوقف و برگشت ناپذیر میکند ولی از جمله معایبی که دارد این است که قیمت آن بالاست و برای تثبیت درمان باید آن را چندین بار تکرار کنید تا فولیکول ‌های مو کاملاً از بین بروند. و همینطور این روش برای کسانیکه موهای به رنگ روشن و ریز کرک مانند تأثیر چندانی ندارد و حتی ممکن است نتیجه عکس دهد.

کلام آخر

تراشیدن موهای صورت باعث از بین رفتن موها، آوار، چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست می‌شود که می‌تواند ظاهر پوست را روشن کند. این کمک می‌کند تا آرایش دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد. در این بخش از طوطیا سعی کردیم با بررسی محاسن و معایب هر یک از روشها دید جامع تری به شما بانوان عزیز برای انتخاب راحت تر ارائه دهیم. خوش بدرخشید!

صورت های مختلف

چه آرایشی به فرم صورت شما می آید؟

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

1. برای از بین بردن التهاب صورت بعد از اصلاح چکار باید کرد؟
نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه