خشک کردن لاک ژل در خانه بدون نیاز به UV

انتشار 16 تیر 1402
مطالعه 7 دقیقه

طوطیا: معمولا برای کاشت ناخن زمان زیادی صرف می‌شود اما با روش‌های جدید که پدید آمده است، این زمان کمتر می‌شود. در برخی از روش‌ها نیاز به دستگاه یو وی نیست. کافی است ناخن هایی که ژلیش شده را در ظرفی پر از تکه‌های یخ کنید و اجازه دهید لاک به‌مرور زمان خشک شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های دیگر نیز آشنا شوید.

خشک کردن لاک ژل در خانه بدون نیاز به UV

خشک کردن لاک ژل بدون دستگاه UV

یکی از روش‌های زیبایی که برای ناخن‌های دست انجام می‌شود، علاوه‌بر مانیکور، کاشت ناخن است. امروزه بسیاری از خانم‌ها از این روش استفاده می‌کنند تا انگشتان و ناخن‌هایی زیبا داشته باشند. استفاده از این روش چند سال است که رواج دارد اما در سال‌های اخیر بسیار بیشتر مورد استفاده بود و به چشم می‌خورد. معمولا برای کاشت ناخن زمان زیادی صرف می‌شود اما با روش‌های جدید که پدید آمده است، این زمان کمتر می‌شود. در برخی از روش‌ها نیاز به دستگاه یو وی نیست.

لاک ژل

تفاوت لاک ژل با لاک مات یا براق

تفاوت اصلی میان ژلیش با لاک های معمولی را می‌‌توان اضافه شدن ترکیبات اکریلیک به آن دانست.. به لطف این ترکیبات،، این لاک دوامی بسیار بیشتر از لاک معمولی پیدا می‌کند.. همچنین در کنار زیبایی و جذابیت بیشتر ناخن‌ها،، جلوی برجسته شدن سطح ناخن را می‌گیرد و حالتی طبیعی به ناخن‌ می‌دهد.. ژلیش به لحاظ سلامتی و دوام نیز نسبت به لاک معمولی برتری دارد. همچنین نگهداری ناخن‌های ژلیش شده راحت‌تر است.

انواع ژل لاک

این روزها مدل‌‌های مختلف لاک ژل طرفداران زیادی پیدا کرده است و انصافاً هم باید گفت نسبت به لاک مات یا براق معمولی جذابیت بیشتری دارد.. تردید عده‌ی اندکی هم که سراغ این نوع از لاک نمی‌روند به این دلیل است که بدون دستگاه لامپ یو..‌وی «UV» خشک نمی‌شود.. در واقع عقیده‌ی بسیاری از افراد بر این است که حتی اگر بهترین مارک لاک را خریده باشند،، باز هم برای خشک کردن آن به لامپ یو..‌وی نیاز دارند و باید حتماً به ناخن کار مراجعه کنند.

معمولی یا سخت

این لاک‌ها اولین‌بار در اواسط دهه 1890 به صنعت آرایش و زیبایی معرفی شدند.. این محصولات که در بازار با نام ژل سخت هم شناخته می‌شوند،، ماندگاری بسیار زیادی دارند و جلوه‌ای طبیعی برای ناخن‌ها ایجاد می‌کنند.. لاک ژل سخت با استون از بین نمی‌رود و برای پاک کردن آن باید حتماً ناخن‌‌ها را کوتاه کنید.

لاک ژل نرم

دارای ترکیبات ضعیف‌شده‌ای از نمونه‌ی سخت آن است و حالتی شیک و اشرافی برای ناخن‌ها ایجاد می‌کند.. این لاک با استون پاک می‌شود.. اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید،، با کمک ژل لاک نرم می‌توانید استحکام بیشتری به آن‌ها بدهید.. این محصول چیزی حدود 2 تا نهایتاً 4 هفته دوام می‌آورد در حالی که ژلیش سخت حداقل 3 تا 4 هفته دوام دارد.

لاک ژل در خانه

تفاوت لاک ژل با لاک معمولی

در روش کاشت با پودر، از لیکویید استفاده می‌شود که ممکن است برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کند، اما لاک ژل از ایجاد حساسیت کمتری برخوردار است. مدت زمانی که برای کاشت با پودر طی می‌شود بیشتر است و به همین دلیل است که می‌گوییم که استفاده از لاک ژل بهتر است. استفاده از لاک ‌ژل بدون دستگاه می‌تواند برای شما به‌صرفه باشد و این کار را در خانه انجام دهید. اگر قصد دارید از لاک ژل استفاده کنید و به ناخن‌کار مراجعه کنید، این نوع کاشت برای ناخن‌کار هم مناسب‌تر است.تفاوت اصلی لاک معمولی با لاک ژل در ساختار مواد آن است. ابتدا به تعریفی از هرکدام می‌پردازیم.

لاک معمولی

نام دیگر لاک معمولی، لاک کلاسیک است که در رنگ‌های بسیاری در بازار موجود است. زمانی که از این لاک استفاده می‌کنید با گذشتن چند ساعت و مجاورت با هوا، این لاک خشک می‌شود. یک ویژگی مثبت این لاک‌ها این است که می‌توانید آن‌ها را با لاک پاک‌کن پاک کرده و لاک جدیدی را بزنید. درصورت استفاده از این لاک‌های معمولی، می‌توانید آن‌ها را با توجه به رنگ لباس خود ست کنید. از لاک معمولی می توانید روی پلی ژل کاشت ناخن و لمینت ناخن استفاده کنید. این لاک‌ها مانند لاک ژل دوام زیادی ندارند و برای خشک‌شدن آن‌ها نیازی به دستگاه یو وی نیست. لاک ژل بدون دستگاه هم که سری جدید لاک ژل است، برای خشک‌شدن نیاز به دستگاه ندارد.

لاک ژل

این نوع لاک دوام زیادی داشته و یکی از انواع مدل‌های لاک و ژل ناخن است. لاک موقت، نام دیگر این لاک است که با ژل اکرلیک ترکیب شده و به همین دلیل است که باید با دستگاه UV خشک شود. قبل از این‌که مراحل کاشت ناخن با ژل تمام شود، ناخن‌کار از رابر بیس ناخن استفاده می‌کند تا کار انعطاف‌پذیرتر شود. لاک ژل ناخن همانند لاک معمولی از جنس مایع است و باید چند لایه زده شود تا کار بسیار بهتر نشان‌داده شود.

اغلب خانم‌هایی که پرمشغله هستند و یا دست و پای خود را زمان زیادی در مجاورت رطوبت و آب قرار می‌دهند، استفده از این روش به آن‌ها بسیار توصیه می‌شود. اغلب از این لاک ژل برای ژلیش‌کردن ناخن برای جلوگیری از شکننده‌بودن آن استفاده می‌شود. علاوه‌بر لاک ژل، برای استحکام ناخن، از بیلدر ژل هم استفاده می‌شود. در مقایسه با لاک معمولی، این نوع لاک پس از گذشت مدتی، روی ناخن خراب نمی‌شود و همچنان براقیت و زیبایی خود را خواهد داشت. بیشتر استفاده از لاک ژل، در سالن‌های زیبایی و توسط افراد ماهر ناخن‌کار انجام می‌شود اما اگر شما تمایل به انجام این کار دارید می‌توانید از لاک ژل بدون دستگاه است.

لاک ژل

خشک‌کردن لاک ژل بدون دستگاه در منزل

معمولا قرارگرفتن در برابر اشعه یو وی برای بدن مضر بوده و در طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد سرطان پوست شود. شما می‌توانید برای برای خشک‌کردن لاک معمولی یا لاک‌ژل بدون دستگاه از روش‌هایی به غیر از دستگاه یو وی استفاده کنید. در این بخش برخی از راهکارها را نام می‌بریم.

لایه لایه لاک‌زدن

در این روش مانند زدن لاک معمولی، لایه لایه لاک بزنید. هر لایه که خشک شد، لایه بعدی را روی آن بزنید.

لامپ‌های LED لامپ‌های LED

استفاده از این لامپ‌ها روشی به‌صرفه بوده و در مقایسه با دستگاه‌های یو وی خطر کمتری برای بدن ایجاد می‌کند و آسیب زیادی به آن نمی‌رساند. معمولا شما به راحتی می‌توانید این نوع لامپ‌ها را تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کنید. در مقایسه با خشک‌شدن عادی لاک، این روش سرعت آن را تسریع می‌بخشد.

استفاده از آفتاب

ممکن است فکر کنید که آفتاب چگونه می‌تواند لاک را خشک کند. اما باید گفت، درواقع آفتاب منبع اصلی اشعه‌های یو وی است. با این‌که خشک‌شدن لاک زمان می‌برد، اما بهترین روش برای خشک‌کردن لاک ژل بدون دستگاه این روش است.

تکه‌های یخ

می‌توانید برای این‌که سرعت خشک‌شدن لاک خود را تسریع ببخشید، انگشتان لاک ژل خورده خود را درون ظرفی پر از تکه‌های یخ قرار دهید. برای این کار کمی زماننیاز است تا لا‌ها خشک شوند.

روغن سرخ‌کردنی

یکی از روش‌های کارآمد برای خشک‌کردن لاک، استفاده از روغن سرخ‌کردنی است. شاید برای شما تعجب برانگیز باشد اما تا این روش را امتحان نکنید متوجه تاثیر آن نخواهید شد. مقداری از روغن را روی لاک خود بمالید و پس از چند دقیقه صبرکردن، لاک ژل‌تان خشک خواهد شد.برخی از موارد گفته‌شده برای خشک‌کردن پلی ژل ناخن هم استفاده می‌شود اما همه آن‌ها روشی مطمئن نیستند.

اسپری آشپزی

حتماً اثربخشی اسپری آشپزی برای خشک کردن لاک مات یا براق را امتحان کرده‌اید.. خوشبختانه اسپری آشپزی برای لاک ژل نیز همین اثربخشی را دارد.. ناخن‌ها را با اسپری آشپزی به ‌زیباترین حالت ممکن می‌توانید خشک کنید..

استفاده از لاک افکت

فرمولاسیون پر رنگدانه لاک افکت،، جلوه‌ای درخشان و جذاب به ناخن‌های شما هدیه می‌دهد.. از نمونه‌ی این محصولات می‌توان به {لاک اسمالتو DEBORAH} اشاره کرد.. این لاک بدون نیاز به لامپ یو..وی خشک می‌شود.. همچنین پوشش نرم و ژل مانند این محصول از ناخن در برابر ضربه و آسیب محافظت می‌کند.

لاک ژل

خرید دستگاه یو وی برای خشک‌کردن لاک ژل

دستگاه‌های لاک خشک‌کن، در سه نوع UV، LED و UV_LED در بازار موجودند. میان این سه نوع دستگاه تفاوت‌هایی وجود دارد. جدیدترین نوع، همان نوع سوم است که نام بردیم. تفاوت این دستگاه‌ها در میزان تعداد لامپ، سینی کف دستگاه، قابلیت LOW HEAT MODE و قدرت دستگاه است. زمانی که شما این دستگاه را تهیه می‌کنید، پس از زدن لاک ژل روی ناخن طبیعی یا ناخن کاشت‌شده، آن را داخل دستگاه قرار داده و صبر کنید تا تایمر روی آن تمام شود. پس از این مرحله می‌توانید ناخن‌هایی زیبا و خشک داشته باشید.

دستگاه UV

سخن پایانی

درنهایت باید گفت که بهتر است این کار را که تخصصی است به یک متخصص آن بسپارید و فرد ناخن‌کار ماهری را انتخاب کنید. اگر قصد دارید از لاک ژل بدون دستگاه استفاده کنید، می‌توانید این کار را در خانه و با دقت انجام دهید. خرید لاک ناخن شفاف که به طور خاص برای کاهش زمان خشک شدن فرموله شده است، تاپ کات راهی آسان برای خشک کردن سریعتر ناخن ها است. بسیاری از تاپ کات تجاری سریع خشک‌شونده نسبت به لاک معمولی ارزان‌تر هستند. بهترین مارک هاى لاک ناخن ادعا می‌کنند که لایه‌ای براق به ناخن‌های شما می‌بخشند، از خرد شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کنند و ناخن‌های شما را در یک دقیقه یا کمتر خشک می‌کنند. می توانید قطره های خشک کننده ناخن را از هر فروشگاه لوازم آرایشی یا آنلاین خریداری کنید. برخلاف لاک هاى خشک کننده سریع، قطره‌های خشک‌کننده لایه دیگری به مانیکور شما اضافه نمی‌کنند. این قطره‌ها بر پایه روغن هستند، بنابراین وقتی ناخن‌هایتان را خشک می‌کنند، کوتیکول‌های شما را مرطوب میکنند. لاک خشک کنبه نظر می رسد که این روش فقط لایه بالایی لاک ناخن را خشک می کند. حتی اگر بعد از استفاده از قطره های خشک کننده، ناخن شما خشک به نظر می رسد، چند دقیقه دیگر به مانیکور یا پدیکور خود فرصت دهید تا سفت شود.


پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه