معرفی بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست!

انتشار 25 تیر 1402
مطالعه 12 دقیقه

هر فردی آرزوی داشتن پوستی جوان و درخشان دارد. با این حال با وجود منافذ بزرگ و چرب، مبارزه با پوست کدر دشوار است. منافذ بزرگ معمولاً در گونه‌ها و ناحیه تی زون صورت یافت می‌شوند و می‌توانند چهره شما را پیر نشان دهند. اگرچه نمی‌توانید اندازه منافذ خود را به طور دائم تغییر دهید، اما راهی برای کوچک کردن آنها وجود دارد. راه‌حل آن “بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست” است.

پرایمر اولین پایه و زیرساز آرایش برای کاهش اندازه منافذ و صاف کردن بافت خشن پوست است. اگر فونداسیون شما حالت پرتقالی می‌گیرد و منافذ و چین و چروک‌های شما را نمایان می‌کند، مطمئناً به یک پرایمر احتیاج دارید. در این مقاله به بررسی بهترین پرایمر برای منافذ باز و بزرگ پوست و نحوه درمان آنها خواهیم پرداخت تا شما مخاطبان عزیز با پرایمر آشنا شوید.

قبل و بعد استفاده از پرایمر

با علل اصلی بزرگ شدن منافذ پوستی آشنا شوید!

هنگامی که درباره منافذ باز پوست صحبت می‌کنیم، بسیاری از افراد ، آنها را نوعی معضل و مشکل می‌پندارند. اما باور کنید یا نه، این منافذ وظیفه بسیار مهمی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست به عهده دارند. آنها مسئول تولید سبوم و تنظیم چربی طبیعی هستند و به حفظ رطوبت و درخشندگی صورت‌تان کمک می‌کنند.

اما چه چیزی باعث می‌شود این منافذ بزرگتر از حالت عادی به نظر برسند؟ برخی از افراد به طور طبیعی منافذ پوستی بزرگتری نسبت به دیگران دارند. این امر می‌تواند منشا محیطی، اکتسابی یا ژنتیکی نیز داشته باشد که از معمول‌ترین علل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس پوست

شاید شما هم گمان کنید که وجود منافذ پوستی تنها مختص پوست‌های چرب است. در صورتی‌که منافذ بزرگ، در افرادی که پوست مختلط، حساس و حتی خشک دارند هم دیده می‌شود. اما با تقریب بسیار بالایی، می‌توان گفت احتمال ظهور منافذ بزرگ پوستی در افرادی که پوست چرب دارند بیشتر از دیگران است. چرا که این افراد غدد سباسه بسیار فعالی دارند و به تبع، سبوم و چربی تولید شده پوستی آنها نیز بیشتر است. این امر زمینه را برای تجمع چربی و در نتیجه بزرگ شدن اندازه منافذ فراهم می‌نماید.

  • افزایش سن

با افزایش سن، تولید بافت کلاژن و الاستین پوستی کاهش می‌یابد و پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهد. به همین خاطر است که بعد از میانسالی، منافذ پوست ممکن است بزرگتر به نظر برسند.

قبل و بعد استفاده از پرایمر

راهکارهایی برای کاهش اندازه منافذ باز پوستی

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، راهکار تضمینی برای درمان و از بین بردن منافذ بزرگ پوست وجود ندارد. اما دانستن چند ترفند کلیدی و داشتن روتین پوستی منظم می‌تواند در کنترل و کاهش اندازه آنها موثر باشد:

پاکسازی پوست را جدی بگیرید

فرقی نمی‌کند جنس پوستتان خشک و حساس باشد یا چرب و مختلط، شما در هر شرایطی به برنامه پاکسازی مناسب و حرفه‌ای احتیاج دارید. شستشوی منظم پوست در طول روز، سلول‌های مرده، آلودگی‌ها و چربی اضافی پوست را از بین می‌برد. داشتن روتین منظم برای شستشوی روزانه پوست به حفظ تعادل چربی و PH آن کمک می‌کند و مانع از خشک یا چرب بودن آن می‌شود. همه این سازوکارها، تا حد زیادی از بزرگ شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌نمایند و به کاهش اندازه آنها کمک می‌کنند.

  • نکته مهمی که درباره روتین شستشوی پوست وجود دارد، انتخاب شوینده مناسب و سازگار با جنس پوستتان است. به علاوه، متخصصان پوست توصیه می‌کنند صورتتان را یکبار اول صبح و قبل از آرایش کردن و یکبار آخر شب و قبل از خواب بشویید.

  • شوینده پوست درماتیپک، محصولی ایرانی با فرمولاسیون پیشرفته فرانسوی است که به صورت اختصاصی برای پوست‌های خشک و حساس فرموله شده است .از ویژگی‌های خاص این شوینده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شوینده اتوپیک، بسیار ملایم است و فرمولاسیونی کرمی دارد. این محصول، فاقد هرگونه ماده صابونی و تحریک کننده پوست است.

  • درماتیپیک، لایه دفاعی پوستتان را تقویت می‌کند و مقاومت آن را در برابر عوامل حساسیت‌زا را افزایش می‌دهد.

  • فرمولاسیون ملایم شوینده آتوپیک، هرگونه عوارض حساسیتی مانند التهاب، خارش و قرمزی را بهبود می‌بخشد.

  • این شوینده فوق‌العاده، فاقد محرک‌هایی مانند عطر، رنگ و اسانس است و پوستتان را بدون ایجاد هرگونه مشکلی پاکسازی می‌کند.

لایه بردارها را در روتین پوستی خود بگنجانید

با وجود داشتن روتین شستشوی پوستی منظم، هنوز هم با افزایش تعداد منافذ بزرگ پوستی مواجه می‌شوید؟ شما در این مرحله احتمالا به معجزه لایه بردارها احتیاج دارید. لایه بردارها، به دلیل دارا بودن مواد موثری مانند اسید گلیکولیک، رتینول، نیاسینامید و آلفا هیدروکسی اسید یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل منافذ باز و بزرگ پوست هستند. این مواد، قدرت لایه برداری بسیار ملایمی دارند و با دوزهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.آنها پوست را به آرامی لایه برداری می‌کنند، سبوم اضافی را از بین می‌برند و با پاکسازی عمقی منافذ پوستی به کوچک شدن آنها کمک می‌نمایند.

  • ماسک درمایونیک، محصولی ایرانی است که تحت لیسانس سوئیس فرموله شده است و قدرت لایه برداری بسیار ملایمی دارد. از جمله مزایای این لایه بردار، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • لایه بردار AHA، حاوی دوز 10 درصدی از انواع آلفا و بتا هیدروکسی اسید است.

  • درمایونیک، به تدریج جای جوش و لک‌های پوستی را از بین می‌برد.

  • منافذ پوستی را عمیقا پاکسازی می‌کند و مانع از تجمع سبوم اضافی و ایجاد منافذ باز می‌شود.

  • وجود مواد مرطوب کننده و ویتامینه در ساختمان شیمیایی درمایونیک، امکان لایه برداری بدون التهاب و عارضه را برای انواع پوست فراهم می‌نماید.

  • این محصول با تقویت بافت الاستین و کلاژن، خطوط ریز و چین و چروک‌های پوستی را به مرور از بین می‌برد.

روی کمک تونرها حساب کنید

تونرها محصولات ویژه‌‌ای هستند که برای حفظ تعادل پوست طراحی شده‌اند. این محصولات، منافذ پوستی را به صورت عمقی پاکسازی می‌نمایند و مانع از تجمع باقی مانده لوازم آرایشی و آلودگی‌ها می‌شوند. علاوه بر این، به حفظ تعادل PH پوست کمک می‌کنند و از رشد بی‌رویه باکتری‌های پوستی و تولید آکنه‌های چرکی جلوگیری می‌نمایند.

  • تونر اکتی ویت، به طور اختصاصی برای کنترل ترشح چربی پوست و کاهش اندازه منافذ طراحی شده است.

  • ویتالیر انتخاب عالی برای حفظ تعادل پوست‌های چرب و مختلط است. این محصول با کنترل فعالیت غدد سباسه، از تولید بیش از حد چربی طبیعی پوست جلوگیری می‌کند.

  • تونر ویتالیر، خاصیت آنتی باکتریال دارد و هر گونه میکروارگانیسم و آلودگی خارجی را از بین می‌برد.این محصول ویژه، به صورت آنتی آکنه طراحی شده و از تشکیل هرگونه جوش سرسیاه، سرسفید و چرکی روی پوست ممانعت می‌نماید.

  • مجموع فعالیت‌های تونر ویتالیر، منجر به تنظیم تعادل پوست و کوچک شدن سایز منافذ می‌شود. با استفاده روزانه و مداوم از این تونر، می‌توانید زیبایی و سلامت پوستتان را تضمین کنید.

ضرورت وجود مرطوب کننده‌ها را از یاد نبرید

تامین رطوبت مورد نیاز پوست، امری ضروری و مهم برای کنترل اندازه منافذ است. حتی اگر شوینده‌ و تونر مورد استفاده شما حاوی مرطوب کننده باشد، یا در آب و هوای مرطوب زندگی کنید، باز هم به محصول مرطوب کننده مناسبی برای پوستتان احتیاج دارید.تامین رطوبت مورد نیاز پوست، سد لیپیدی و دفاعی پوست را تقویت می‌نماید. همچنین با ایجاد لایه‌ای محافظ، مانع از تجمع آلودگی و سبوم اضافی در منافذ می‌شود. بیشتر کسانی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، به اشتباه گمان می‌کنند که نباید از مرطوب کننده‌ها استفاده کنند. ولی این‌کار، باعث تحریک و خشک شدن پوست می‌شود و احتمال ایجاد جوش‌های سرسیاه و بزرگ شدن منافذ پوستی را افزایش می‌دهد.

هوشمندانه آرایش کنید

اگرچه راهکارهای زیادی برای کنترل و کاهش اندازه منافذ وجود دارد، اما هیچکدام نمی‌توانند یک شبه برایتان معجزه کنند. در مقابل، محصولات آرایشی مسیر فوق‌العاده‌ای را پیش رویتان گذاشته تا بتوانید به راحتی منافذ باز را پوشش دهید.

پرایمرها، عصای جادویی شما هستند

خوشحالیم اعلام کنیم که محصول آرایشی استثنایی وجود دارد که می‌تواند به پوشاندن این منافذ، هرچند به صورت موقت، کمک کند. بله، ما درباره پرایمر صورت صحبت می‌کنیم.اکثر افراد، پرایمرها را به عنوان پایه‌ای برای افزایش ماندگاری میکاپ خود می‌شناسند. در حالی که کاربرد پرایمرها چیزی بیش از این است. پرایمرها بافت غلیظ و بسیار لطیفی دارند و هنگامی که روی پوست قرار می‌گیرند، می‌توانند منافذ و ناهمواری‌های آن را پر کنند.از این طریق، پایه‌ای صاف و هموار برای لایه‌های بعدی آرایش شما فراهم می‌نمایند. استفاده از پرایمر برای منافذ باز پوست، ترفندی ساده برای داشتن میکاپ حرفه‌ای و بی‌نقص است.

پرایمر

پرایمر چیست؟

بهترین فرمول‌های پرایمر برای پوست شما معجزه‌ای می‌کند که در ادامه این مقاله صحبت خواهیم کرد. پرایمر تمام منافذ بزرگ روی پوست شما را پر می‌کنند؛ درنتیجه پوست احساس بهتری پیدا خواهد کرد. یک پایه‌ی اساسی و زیرساز آرایش که مانند برنامه ویرایش عکس است و دیگر نیازی به استفاده از فیلتر اینستاگرام برای زیبا کردن پوست و چهره خود نخواهید داشت.

  • تقویت مناطق تی زون چرب و روغنی، محو شدن بافت ناهموار و چین و چروک ظریف پوست، پر شدن منافذ باز و آبرسانی به پوست تحریک‌شده، این‌ها تنها تعدادی از خواص جادویی یک پرایمر عالی است.

  • فرمول مناسب بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست، پایه‌ای عالی برای آرایش شما ایجاد می‌کند و به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند. این روزها پرایمرها فواید دیگری برای مراقبت از پوست دارند، اسید هیالورونیک و شیاباتر موجود در پرایمرها برای آبرسانی مو و تغذیه پوست از دیگر خواص مفید پرایمرها می‌باشد.

انواع پرایمر + نکات مهم

برای داشتن پوستی درخشان و شفاف از پرایمر قبل از آرایش استفاده کنید. پرایمر‌ها ظاهری مات را برایتان به ارمغان می‌آورند و در انواع مختلفی موجود هستند. بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست صورت عبارت‌اند از:

  • پرایمر ابریشمی

  • پرایمر مات کننده

  • پرایمر مرطوب کننده

  • پرایمر فاقد چربی

  • پرایمر ضدلک و آکنه

  • پرایمر مخصوص پوست چرب

1. پرایمر خوب برای پوست مختلط

ترکیبی از پوست خشک و چرب را پوست مختلط می‌گویند. افرادی که در نواحی پیشانی، بینی و چانه احساس چربی و در نواحی گونه، شقیقه‌ها و اطراف چشم احساس خشکی کنند، پوست مختلط دارند. می‌توان گفت مراقبت از این نوع پوست کمی دشوار است؛ پس پرایمری را انتخاب کنید که حاوی موادی جهت پشگیری از آکنه، پوشش بالا، آماده سازی صورت جهت میکاپ و بافت ابریشمی داشته باشد.

2. پرایمر مخصوص پوست چرب

پرایمر خوب برای پوست چرب، پرایمری است که ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد تا باعث ریزش و آب شدن آرایش شما نشود. پرایمرهای مخصوص پوست چرب دارای ذراتی هستند که چربی پوست را جذب کرده و باعث می‌شود پوست مات به نظر برسد. این نوع از محصول باعث کوچک شدن منافذ پوست و به حداقل رساندن چربی پوست می‌شود تا در طول روز پوست صورت چرب نباشد.

3.بهترین پرایمر برای پوست خشک

همان‌گونه که گفته شد پرایمر به پوشش‌دهی پوست و ماندگاری بالای آرایش شما کمک بسیاری خواهد کرد اما استفاده طولانی مدت از آن به مراتب باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. پرایمری را انتخاب کنید که در خود ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان داشته باشد تا از خشکی پوستتان مراقب کند. به‌طور کلی می‌توان گفت پرایمر مناسب برای پوست خشک باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در زیر به آن می‌پردازیم.

  • پرایمر حاوی مرطوب کننده و آبرسان

  • پوشش‌دهی بالای لک و جوش

  • محافظت از پیری زودرس پوست

  • نکات مهم قبل از استفاده پرایمر برای پوست خشک

قبل از انجام هر کار، ابتدا پوست صورت خود را با یک کرم مرطوب کننده، مرطوب کنید، پس از اندکی صبر پرایمر را به تمام نواحی صورت خود بمالید و بعد از یک الی دو دقیقه می‌توانید از کرم پودر استفاده کنید اما توجه داشته باشید که از زیرساز آرایش به هیچ عنوان بیش از حد استفاده نکنید؛ زیرا باعث چرب شدن پوستتان می‌شود و ماندگاری آرایش شما را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که برای نواحی زیر چشم و لب‌ها از پرایمرهای مخصوص استفاده کنید؛ زیرا بسیار حساس بوده و پرایمرهای صورت مناسب این نواحی نیستند.

4.پرایمرهای مخصوص پوست پرتقالی + نکات طلایی

پرایمر مخصوص پوست پرتقالی باید به‌گونه‌ای باشد که منافذ پوست را بپوشاند. افرادی که دارای پوست پرتقالی هستند حتما قبل از کرم‌پودر روی صورت از پرایمر‌های مخصوص پوست پرتقالی استفاده کنند. این نوع پرایمر‌ها ویژگی‌هایی دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • ایجاد بافتی سبک و نرم

  • پوشش‌دهی بالا و یک‌دست

  • دارای بافت مخملی روی پوست

  • شاداب نگه‌داشتن پوست

  • جلوگیری از جوش و حساسیت

  • فاقد مواد شیمیایی و مضر

  • جلوگیری از خشک شدن پوست

پرایمر

بهترین مارک پرایمر‌ چیست؟

همان‌طور که می‌دانید هر پوستی باید پرایمر مخصوص به همان پوست را استفاده کند. در ادامه مطلب به بررسی بهترین برندهای پرایمر می‌پردازیم تا انتخابی درست داشته باشید.

  • پرایمر مات کننده گلدن رز (GOLED ROSE MAKE-UP PRIMER)

برند گلدن رز، یک برند محصول کشور ترکیه است که در زمینه محصولات آرایشی بسیار با کیفیت بوده و ماندگاری آرایش صورت را افزایش داده و یک پرایمر خوب برای بستن منافذ باز صورت است.

  • پرایمر صورت شون (Schon Face Primer)

پرایمرهای صورت شونحاوی آلوئه‌ورا و روغن کنجد بوده و ترکیبات درون این محصول باعث جوان‌سازی و شادابی پوست می‌شود. ویتامین‌های Cو E باعث جلوگیری از لک و جوش صورت می‌شود.

  • پرایمر مات کننده لورآل ( Loreal Infallible Mattifying Base Prime)

لورآل یک برند فرانسوی می‌باشد که فاقد هرگونه مواد شیمیایی است و به‌طور کامل نواقص پوست را می‌پوشاند و پوست صاف و یک‌دست را برایتان به ارمغان می‌آورد.

  • پرایمر فلورمار مدل Tinted

Flormar illuminating Primer Make Up Base

پرایمرهای صورت فلورمار حاوی روغن بادام، نارگیل و زیتون هستند که باعث رفع چین و چروک صورت می‌شوند و رطوبت پوست را حفظ می‌کنند.

  • پرایمر صورت مک( MAC Prep Plus Prime Fix)

برند مک، محصولات آرایشی بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند که برای هر نوع پوست مناسب است و جلوه زیبایی را به آرایش شما می‌دهد و باعث جلوگیری از قرمزی پوست می‌شود.

  • پرایمر بنفیت مدل Pore Fessional

این محصول دارای ویتامین E بوده و به دلیل رنگ طبیعی که در خود دارد فاقد چربی و برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است و خطوط چروک صورت را به طور کامل پوشش می‌دهد.

انواع پرایمر

تفاوت پرایمر و مرطوب کننده صورت

آبرسان یا مرطوب‌کننده پوست، آب پوست را تامین می‌کند و باعث جلوگیری از خشکی پوست می‌شود و روند پیری پوست را کاهش می‌دهد. پرایمرها از عوارض جانبی که محصولات آرایشی روی پوست به جا می‌گذارند، محافظت می‌کنند؛ هم‌چنین این محصول منافذ باز پوست را تا حد امکان کوچک می‌کنند و رنگ پوست را یک‌دست خواهند کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی پرایمر‌ها، ثابت نگه داشتن آرایش روی صورت و جلوگیری از تعریق است که ماندگاری آٰرایش را چند برابر افزایش می‌دهند

سخن پایانی

امیدوارم تا اینجای مقاله نهایت استفاده را برده باشید و در رابطه با بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. پرایمر برای صاف و یک‌دست کردن پوست صورت قبل از میکاپ بسیار کاربردی است و از پیری زودرس پوست جلوگیری خواهد کرد.انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه