مراقبت های قبل و بعد لیفت مژه که باید بدانید!

انتشار 7 آبان 1402
مطالعه 8 دقیقه

مراقبت های قبل و بعد از لیفت و لمینت مژه : لیفت و لمینت مژه یکی از روش‌های طبیعی برای حالت دادن به مژه هاست. اگر شما مژه‌های بلند و پرحجمی دارید اما مژه‌ها صاف و بی‌حالت هستند می توانید با انجام لیفت مژه، حالت زیبایی به مژه‌ها ببخشید. در ادامه با ما همراه باشید.

مراقبت های قبل و بعد لیفت مژه که باید بدانید!

لیفت مژه چیست؟

با لیفت مژه، مژه های تان را فر کرده و به سمت بالا حالت دهید و از هزینه های اضافی نیز راحت شوید. همانطور که گفته شد لیفت مژه یعنی بالا بردن مژه ها و فر کردن و حالت دادن به آن ها توسط متخصصان این کار. لیفت مژه بعد از 24 ساعت قابل شستشو می باشد و نیازی به هیچ گونه مراقبت ندارد و مهم ترین مزیت لیفت این است که می توانید مژه های خود را پررنگ تر کنید و بعد از بیدار شدن از خواب حالت شان هنوز هم حفظ خواهد شد.

مراقبت بعد لیفت مژه چگونه است؟

اصلی ترین دلیلی که مژه‌های افراد پس از لیفت مژه خیلی زود صاف می‌شوند، عدم مراقبت‌ های بعدی است. بعد از انجام لیفت مژه فرد مژه کار مطمئن می شود که سالن پردیس را با مژه هایی بلند و فر شده و با ظاهری عالی ترک می کنید – اما پس از آن حفظ نتیجه لیفت مژه هایتان به عهده خودتان است.

قانون شماره 1: در 24 ساعت اول بیشتر مراقب مژه هایتان باشید

لیفت مژه به دو روز زمان نیاز دارد تا به درستی خود را نشان دهد و بتوانید تا دو ماه از نتیجه آن لذت ببرید.در نظر داشته باشید که با محافظت از مژه های خود در برابر رطوبت و آرایش در 24 ساعت اول پس از لیفت، به قفل شدن و فر شدن مژه هایتان کمک میکنید:

  • از ایجاد رطوبت نزدیک مژه ها خودداری کنید. اگر می‌خواهید از خیس شدن مژه‌هایتان جلوگیری کنید، مستقیماً روی مژه‌هایتان آب نپاشید. همچنین باید از مژه‌های لیفت شده خود در برابر منابع رطوبتی مانند محیط‌های بخاردار یا عرق‌ریز (مثل سونا و کلاس‌های اسپین)، یا حتی گریه محافظت کنید.

  • از آرایش چشم و استفاده از محصولات آرایشی خودداری کنید. بهتر است به مدت دو روز به صورتتان هیچی نزنید تا لیفت مژه هایتان عمر طولانی تری داشته باشد.

قانون شماره 2: از فر مژه استفاده نکنید

استفاده از فر مژه می تواند لیفت مژه شما را با بازگرداندن مژه ها به حالت عادی خراب کند. همچنین استفاده از فر کننده ها بلافاصله بعد از لیفت مژه میتواند به مژه هایتان آسیب بزند.

قانون شماره 3: از محصولات چشمی حاوی روغن اجتناب کنید

بروشور محصولات را به دقت بررسی کنید و فقط محصولات بدون روغن را برای ناحیه چشم خود انتخاب کنید. هر چیزی که روی چشم یا اطراف آن استفاده میکنید ( مثل آرایش، پاک‌کننده‌ها، پاک‌کننده‌های آرایش، مرطوب‌کننده‌ها) نباید حاوی روغن باشد، زیرا روغن‌ها بر خلاف محلولی که باعث ایجاد فر ماندگار می‌شود، عمل می‌کنند.

محصولات روغنی می‌توانند مواد باقی مانده‌ی روی مژه‌های شما را که از بین بردن آن مشکل است بپوشانند که اینکار باعث کاهش طول عمر لیفت مژه می‌شود.همچنین باید تعداد محصولاتی را که در نزدیکی چشم خود استفاده می کنید محدود کنید.

توجه: در چند روز اول بعد از لیفت مژه باید از استفاده از محصولات روغنی در اطراف چشمانتان اجتناب کنید.

لیفت مژه

قانون شماره 4: از ریمل ضد آب استفاده نکنید

شما می توانید 24 ساعت پس از لیفت مژه از ریمل و سایر آرایش های چشم (بدون روغن) استفاده کنید. اما در مورد ریملی که استفاده میکنید باید مراقب باشید.

لیفت مژه و ریمل ضد آب با هم مخلوط نمی شوند و معمولاً برای پاک کردن کامل نیاز به شستشو دارند که اینکار می‌تواند باعث شود لیفت مژه مقداری از قدرت خود را از دست بدهد. بنابراین، به جای استفاده از ریمل ضد آب از ریمل های پایه آب یا معدنی استفاده کنید.

ریمل های بر پایه آب و معدنی با لمس ظریفی به راحتی پاک می شوند.

یک پد پنبه ای را با یک شوینده مبتنی بر آب خیس کنید، پد را به آرامی روی مژه های خود فشار دهید و به آرامی آن را از روی پایه مژه تا نوک آن حرکت دهید تا زمانی که تمام ریمل را پاک کنید.

قانون شماره 5: لیفت مژه های خود را هر روز مرتب کنید

هر روز به آرامی مژه ها و خط مژه های خود را تمیز کنید. از یک برس مژه یا سواب پنبه ای و یک پاک کننده بدون روغن یا میسلار واتر برای شستن چربی، کثیفی، پوست مرده و آرایش چشم قبل از اینکه فرصتی برای تجمع روی مژه های شما پیدا کند، استفاده کنید.

نظافت مژه های خود را با کشیدن یک برس اسپولی تمیز روی آنها به پایان برسانید (اما قبل از انجام این کار صبر کنید تا رطوبت مژه‌هایتان خشک شود).

نادیده گرفتن بهداشت چشم می تواند باعث عفونت چشم شود، فولیکول های مژه شما را مسدود کند، و خط مژه شما را به سمت کنه های مزاحم مژه دعوت کند – اینها همه عواملی هستند که باعث ریزش مژه های شما می شوند. بنابراین، با تمیز نگه داشتن مژه های خود از آنها مراقبت کنید.

قانون شماره 6: لیفت مژه های خود را حالت دهید

مژه های سالم و قوی برای مدت طولانی تری فر می مانند و جذاب تر به نظر می رسند. هر روز مژه های خود را حالت دهید تا در بهترین حالت خود قرار گیرند.

روغن کرچک یک تغذیه کننده فوق العاده مژه است. فقط کافی است هر شب قبل از اینکه بخوابید، روغن را با یک سواب پنبه ای رو مژه هایتان بزنید و وقتی از خواب بیدار شدید، آن را با آب گرم و یک حوله تمیز بشورید.

قانون شماره 7: با لیفت مژه های خود به آرامی رفتار کنید

مژه های لیفت شده ممکن است شما را به یاد مژه های عروسکی بیاندازد، اما به یاد داشته باشید که آنها اسباب بازی نیستند – بنابراین سعی کنید آنها را نکشید، دست نزنید و با آنها بازی نکنید.

با مژه های خود مهربان باشید و هنگام خواب به پشت یا پهلو بخوابید و حواستان باشد که صورت خود را به بالش فشار ندهید! (تعویض روبالشی نخی به روبالشی ابریشمی یا ساتن نیز کمک خواهد کرد.)

و سعی کنید چشمان خود را مالش ندهید، زیرا اینکار یک تهدید سه گانه برای مژه هایتان است: می تواند مژه های شما را بشکند، فر شما را خراب کند و باعث شود محلول لیفتینگ به چشمانتان وارد شود (همه اینها در صورتی اتفاق می افتد که در دو روز اول پس از لیفت، چشمان خود را به شدت بمالید).

قانون شماره 8: بین ترمیم های لیفت مژه به اندازه کافی صبر کنید

مژه های شما به زمان استراحت و بازیابی بین لیفت مژه نیاز دارند تا از پردازش بیش از حد و آسیب آنها جلوگیری شود.حداقل 4 هفته بین لیفت مژه‌هایتان صبر کنید تا مژه های شما قبل از لیفت به حالت طبیعی خود برگردند.

اگر نمی توانید زندگی خود را بدون لیفت مژه تصور کنید، باید حداقل 8 هفته بین جلسات صبر کنید. در این مدت مژه های شما زمان زیادی برای بازیابی خواهند داشت، به طوری که چروک نخواهند شد.

خوب است بدانید: می توانید هر چند وقت یکبار لیفت مژه انجام دهید، به شرطی که بین لیفت مژه قبلی با لیفت جدید حداقل یک ماه فاصله باشد.

قانون شماره 9: از گرمای شدید اجتناب کنید

مژه های خود را در برابر منابع گرمای شدید مانند لوازم آشپزخانه و ابزارهای زیبایی محافظت کنید.بنابراین، از کارهایی مثل نگاه کردن به داخل فر برای بررسی پخت غذا یا کیک و استفاده از سشوار برای خشک کردن مژه هایتان اجتناب کنید.

مراقبت های قبل از لیفت مژه

یکی از سوالات رایجی که میپرسند. آیا کاری هست که قبل از لیفت مژه انجام دهم تا نتیجه بهتری از لیفت بگیرم؟

پاسخ مثبت است. مراقبت های قبل از لیفت مژه نیز تاثیر بسزایی در بیشتر کردن نتیجه طول عمر لیفت دارد. در ادامه مقاله همه نکاتی که نیاز است شما در مورد مراقبت های قبل از لیفت مژه بدانید گفته شده است تا نتیجه لیفت طولانی تری داشته باشید.

شما می توانید در هفته ها، روزها و ساعت های قبل از انجام لیفت مژه کارهای زیادی انجام دهید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.در ادامه 4 قانون اضافی برای مراقبت از مژه هایتام آورده شده است – چه کارهایی باید قبل از لیفت مژه انجام دهید.

لیفت مژه

شماره 1: یک فرد متخصص باتجربه در یک سالن معتبر اتتخاب کنید

برای انجام لیفت مژه، یک متخصص معتبر و با تجربه در یک سالن معتبر انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که مژه‌هایتان به‌ طور ماهرانه‌ای با استفاده از محصولات درجه یک لیفت می‌شوند و نتایج ماندگارتری خواهند داشت.

شماره 2: لیفت مژه با تقویت کننده پروتئین انتخاب کنید

همه لیفت مژه ها یکسان نیستند. به گزینه های انتخابی خود نگاه کنید و یک لیفت مژه کراتینه را در انتخاب کنید تا مژه هایتان را با همان پروتئینی که موهای سرتان را تشکیل می دهد، تقویت کنید.

کراتین می‌تواند رشد فولیکول‌های مو را تقویت کرده و به لیفت مژه‌های شما ماندگاری بیشتری بدهد

شماره 3: مژه های خود را سالم نگه دارید

چند هفته قبل از لیفت مژه، شروع به استفاده از روغن های مغذی مانند روغن کرچک روی مژه های خود کنید.

یا اگر میخواهید از یک محصول چند کاره استفاده کنید، یک سرم مژه خوب را امتحان کنید. سرم ها می توانند برای ترمیم و تقویت مژه های شما معجزه کنند و آنها را برای لیفت مژه آماده کنند. به علاوه، سرم های رشد مژه، مژه های شما را ضخیم تر و بلندتر میکند.

شماره 4: آرایش کردن و استفاده از فر مژه را متوقف کنید

در ادامه نحوه آماده سازی مژه ها در روزهای پایانی قبل از انجام لیفت آورده شده است که عبارتند از:

  • 3 روز قبل: از ریمل ضد آب استفاده نکنید تا مطمئن شوید که در روز عمل هیچ اثری از ریمل روی مژه هایتان باقی نمانده است.

  • 2 روز قبل: از استفاده از ریمل معمولی خودداری کنید.

  • 1 روز قبل: استفاده از فر مژه را متوقف کنید.

  • در روز انجام لیفت: تمام آرایش خود را بشورید و مژه های خود را قبل از جلسه کاملاً تمیز کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه