معرفی سامانه دریافت وام سفر و شرایط آن

انتشار 15 آبان 1402
مطالعه 7 دقیقه

وام سفر به منظور گسترش گردشگری و ارزان سازی مسافرت با همکاری پلتفرم ایران بین، از سوی بانک های عامل قابل ارائه است. از شرایط دریافت این وام، کارمند دولتی بودن و یا امکان دریافت گواهی کسر از حقوق است و میزان این وام نیز 30 میلیون تومان با سود 4 درصد در نظر گرفته شده است. با طوطیا همراه باشید.

معرفی سامانه دریافت وام سفر و شرایط آن

سفر رفتن با اهداف مختلفی انجام می شود. برخی از افراد برای کسب آرامش و برخی دیگر با هدف شناخت جاذبه های گردشگری و غیره به مسافرت می روند. با توجه به سبک زندگی پر مشغله امروزی ، می توان گفت سفر یکی از نیاز های اساسی انسان است و به عنوان یک تفریح خوب و مناسب شناخته می شود. در حالی که تمامی افراد به مزایای سفر رفتن آگاه هستند ، شرایط اقتصادی تامین این نیاز را تا حدودی مشکل کرده است.

با توجه به پیش بینی طرح وام سفر ، در جهت رونق و گسترش گردشگری و ارزان سازی سفر و همچنین تامین نیاز هم وطنان به سفر در شرایط سخت اقتصادی ، نیاز است تا افراد در خصوص این طرح اطلاعات لازم را کسب کرده و متقاضیان دریافت این وام ، از شرایط و جزئیات برخورداری از این تسهیلات آگاه باشند.

در این مقاله به شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام سفر پرداخته خواهد شد و سامانه و نحوه دریافت این وام بررسی می شود. در ادامه نیز توضیحاتی در خصوص مبلغ این وام و بازپرداخت آن ارائه خواهد شد تا خوانندگان مقاله ، اطلاعات لازم و کافی را در مورد این طرح تسهیلاتی کسب نمایند.

وام سفر

شرایط دریافت وام سفر

سفر رفتن از نیاز های هر فرد است تا در زندگی شلوغ روزمره بتواند کمی از مشغله های خود فاصله گرفته و به آرامش برسد. اما با وجود تورم بی سابقه و شرایط اقتصادی کشور ، بسیاری از افراد با مشکلات معیشتی روبرو بوده و سفر را جزو اولویت های خود قرار نمی دهند و با وجود تمایلی که به مسافرت دارند ، می دانند که احتمالا از پس هزینه های آن بر نمی آیند.

یک دولت کارآمد باید برای تمام ابعاد و نیاز های زندگی انسان ، تدابیری بیاندیشد تا افراد بتوانند هزینه های مختلف خود را تامین کنند مانند وام خرید خودرو و غیره. به منظور تامین نیاز افراد به سفر و همچنین رونق مسافرت و گردشگری در کشور و ارزان سازی سفر ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، متولی طرح های تسهیلاتی در این حوزه شده است.

خبر ها حاکی از آن است که یک پلتفرم اینترنتی با نام ایران سفر سابق و ایران بین کنونی در حال راه اندازی است تا افراد بتوانند با همکاری بانک های عامل ابتدا وام سفر دریافت کرده و سپس با بارگذاری وام سفر خود در این پلتفرم ، مقصد مورد نظر خود را یافته و از خدمات حمل و نقل و اقامت و تور بهره مند شوند. از شرایط دریافت وام سفر می توان به کارمند دولت بودن و یا ارائه گواهی کسر از حقوق اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت وام سفر

یکی از سوالات متقاضیان دریافت وام سفر، از جمله بازنشستگان عضو در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمان این است که مدارک لازم برای دریافت وام سفر چیست تا بتوانند سریع تر نسبت به دریافت وام خود اقدام کنند. در خصوص این موضوع باید توضیح داد که در حال حاضر ، پلتفرم ایران بین که در بخش قبلی مقاله به آن اشاره شد به تازگی راه اندازی شده است. قرار بر این است که وام سفر از طرف بانک های عامل پرداخت شده و با همکاری این پلتفرم امکان استفاده از آن فراهم شود.

بانک های عامل در خصوص مدارک لازم برای اعطای وام سفر هنوز جزئیات دقیقی ارائه نداده اند اما برخی شرکت های مسافرتی به صورت مستقل این وام ها را ارائه می دهند که شرایط خاص خود را دارند و این وام ها موضوع بحث این مقاله نیست. به طور کلی مدارکی که می تواند برای دریافت انواع وام بانکی مورد نیاز باشد عبارتند از:

  • اصل یا کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی

  • مدارک شغلی مانند گواهی اشتغال به کار

  • مدارک ضمانتی مانند چک و سفته و گواهی کسر از حقوق

  • فرم درخواست وام

پس از راه اندازی پلتفرم ایران بین و گسترش ارائه وام سفر از سوی بانک های عامل قطعا اطلاعات جامعی در خصوص مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام در دسترس قرار خواهد گرفت. نکته ای که در خصوص این وام وجود دارد این است که حتما باید در زمینه مسافرت و گردشگری هزینه شود و در این صورت امکان دریافت وام دومی در این حوزه نیز وجود خواهد داشت.

سامانه و نحوه دریافت وام سفر

در بخش های قبلی مقاله به طور کامل در خصوص اطلاعات موجود از وام سفر ، توضیح داده شد. گفته شد که دریافت این وام پس از تخصیص بودجه از سوی دولت ، از طریق بانک های عامل امکان پذیر است و سامانه ای تحت عنوان ایران بین جهت مشاوره سفر و تهیه خدمات مسافرت مانند تور و حمل و نقل و اقامت با استفاده از وام سفر در نظر گرفته شده است. در این بخش به معرفی سامانه و نحوه دریافت وام سفر پرداخته خواهد شد.

  • برای ورود به سامانه ایران بین با نام قبلی ایران سفر ، ابتدا باید آدرس اینترنتی آن به نشانی iran-safar.com در مرورگر جستجو شود و وارد سایت این سامانه شد.

  • پس از ورود به سایت سامانه ایران بین ، گزینه ای مربوط به ورود و ثبت نام در این سامانه و منویی برای ارائه خدمات گردشگری در بالای صفحه قرار گرفته است. در بخش های دیگر صفحه ، امکان جستجوی مراکز اقامتی و رستوران و تور های مختلف نیز وجود داشته و اطلاعاتی در خصوص تمام استان های ایران بارگذاری شده است.

 نحوه دریافت وام سفر

  • امکانات این سامانه هنوز به طور کامل در دسترس قرار نگرفته است و برخی از بخش های آن قابل استفاده نیست. طبق اعلام مسئولین این حوزه ، قرار بر این است که سامانه ایران بین به مدت سه ماه از طریق رسانه های جمعی ، تبلیغ و معرفی شده و سپس شروع به خدمت رسانی به عموم مردم کند.

مبلغ وام سفر

مبلغ وام ها یکی از مهم ترین مشخصات آن است که با توجه به این میزان ، متقاضیان تسهیلات تصمیم می گیرند که اقدام به دریافت و درخواست وام کنند یا خیر. با معرفی طرح وام سفر ، افراد تمایل دارند بدانند که مبلغ این وام چقدر خواهد بود و با این میزان می توانند به چه مقاصدی سفر کنند. طبق اطلاعات موجود ، مبلغ وام سفر 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که در صورت صرف مبلغ وام اول در زمینه مسافرت و گردشگری ، خانوار می تواند یک وام 30 میلیونی دیگر نیز در این حوزه دریافت کند.

به عبارتی میزان مبلغ وام سفر می تواند تا 60 میلیون تومان متغیر باشد. پلتفرم ایران سفر که برای گسترش گردشگری در حال راه اندازی است ، امکان اخذ مشاوره در خصوص مقاصد سفر گوناگون با بودجه در نظر گرفته شده را فراهم کرده است به این صورت که افراد می توانند مبلغ مورد نظر خود برای مسافرت از جمله وام 30 میلیون تومانی را در این پلتفرم بارگذاری کرده و مشاهده کنند که چه مقاصد گردشگری ای برای آنان وجود دارد.

امکان دریافت خدمات تور و بلیط مسافرتی و اقامت در مقصد نیز از این پلتفرم وجود خواهد داشت. ممکن است در آینده با گسترش طرح وام سفر در بانک های مختلف ، مبلغ این وام نیز تغییر کرده و سقف آن بیشتر شود. ممکن است این وام تنها در قالب کارت گردشگری ارائه شود تا افراد تنها مجاز به استفاده آن در راستای سفر باشند و زمینه سوء استفاده از وام های مسافرت وجود نداشته باشد.

بازپرداخت وام سفر

وام های بانکی مختلف مانند وام مرابحه و غیره ، زمان بازپرداخت مشخصی داشته که طی اقساطی وام گیرنده باید اقدام به بازگرداندن مبلغ وام به بانک کند. زمان و اقساط بازپرداخت وام ، عامل مهمی در ثبت درخواست وام است چرا که وام گیرنده باید تشخیص دهد که شرایط بازپرداخت را دارد یا خیر. وام سفر نیز به عنوان یکی از انواع وام های بانکی که توسط بانک های عامل قابل پرداخت است ، شرایط بازپرداخت خود را خواهد داشت.

در خصوص نحوه و شرایط بازپرداخت وام سفر ، هم اکنون اطلاعات خاصی در دسترس نیست چرا که این طرح به تازگی معرفی شده و در حال اجرایی شدن از طریق فراهم کردن زیر ساخت های لازم است. مشخص است که پس از شروع به اجرای این طرح ، متقاضیان دریافت وام تمایل به اطلاع از جزئیات بازپرداخت و تعداد اقساط آن هستند.

در حال حاضر تنها سود این وام مشخص است که با سود 4 درصد بازپرداخت خواهد شد. در صورت اعلام جزئیات مرتبط با بازپرداخت وام سفر از سوی نهاد های متولی ، اطلاعات کامل در متن این مقاله منتشر خواهد شد و هم اکنون لازم است تا متقاضیان دریافت وام سفر ، برای اجرایی شدن کامل این طرح و مشخص شدن جزئیات آن صبور باشند.

وام سفر بازنشستگان کشوری

بازنشستگان از جمله اقشاری هستند که دولت همواره به دنبال تامین معیشت و بهبود شرایط زندگی آنان از طریق ارائه خدمات رفاهی و درمانی به آنان می باشد. در سال جاری نیز دولت علاوه بر ارائه وام ضروری 30 میلیون تومانی به این قشر، اقدام به پرداخت وام سفر بازنشستگان کشوری به میزان 4 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت یکساله کرده است، که در صورت دریافت آن توسط فرد بازنشسته، یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر می گردد. اما نحوه دریافت این چگونه است؟

در پاسخ به این پرسش باید بیان داشت، متقاضیان برا دریافت این وام می توانند، از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir و از طریق بخش طرح های یاری ( خدمات گردشگری و سفر ) به سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف متصل شوند و در تورهای تعریف شده ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام، در صورتی که متقاضی تمایل به استفاده از این تسهیلات را داشته باشد، مبلغ 4 میلیون تومان از هزینه تور کسر شده و مبلغ باقیمانده به صورت نقدی توسط متقاضی به شرکت پرداخت خواهد شد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه