راهنمای جامع وام قرض الحسنه 300 میلیونی بانک ملی طرح مهربانی+فیلم

انتشار 30 آذر 1402
مطالعه 10 دقیقه

وام قرض الحسنه بانک ملی به افرادی اعطا می شود که حداقل 1 الی 12 ماه در این مرکز مالی گردش حساب داشته و تمایل به دریافت تسهیلات برای برطرف کردن نیازهای مختلف دارند. شرایط اخذ این تسهیلات مناسب بوده و وام مربوطه به دلیل کارمزد پایین غالبا مورد توجه افراد و متقاضیان قرار می گیرد.

بانک های دولتی و خصوصی ایران، طرح های مختلفی برای اعطای تسهیلات به اشخاص در نظر دارند که یکی از مناسب ترین موارد، طرح مهربانی بانک ملی است، اما اکثر افراد در خصوص نحوه دریافت این وام قرض الحسنه ابهام داشته و سوالاتی در مورد شرایط و نحوه محاسبه آن دارند که کسب اطلاعات در این زمینه کمک کننده می باشد.

از این رو، در این مقاله، شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی بررسی شده و در خصوص نحوه محاسبه میزان تسهیلات طرح مهربانی اطلاعاتی آورده شده است. افراد از طریق مطالعه مطلب در پیش رو با نحوه دریافت وام و همچنین نحوه پیگیری درخواست آشنا خواهند شد. در انتهای مقاله مزایای اخذ تسهیلات مهربانی مورد بررسی قرار گرفته است.

وام

وام قرض الحسنه بانک ملی طرح مهربانی چیست؟

در جواب این پرسش که وام قرض الحسنه بانک ملی طرح مهربانی چیست؟ باید گفت این بانک طرح جدیدی برای ارائه تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی کرده و تسهیلاتی با کارمزد 2 الی 4 درصدی به مشتریان خود ارائه می دهد. لازمه درخواست وام مربوطه داشتن حساب در مرکز مالی و معرفی 1 ضامن خواهد بود.

در گذشته به وام قرض الحسنه بانک ملی طرح نهال ملی گفته می‌شد که در حال حاضر تسهیلات طرح مهربانی نام دارد. در این طرح تا سقف 300 میلیون تومان کمک هزینه به افراد اعطا گشته و میزان تسهیلات دریافتی بر اساس میزان گردش حساب اشخاص متغیر است. افراد هر چقدر سپرده گذاری بیشتری در مرکز مالی انجام دهند از کمک هزینه بیشتری برخوردار شده و در صورت سپرده گذاری با مبلغ پایین، وام بالایی دریافت نخواهند نمود.

افراد برای دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی بر اساس میزان گردش حساب خود امتیاز دریافت می کنند که امکان انتقال امتیاز بین اعضای درجه یک خانواده وجود خواهد داشت. آن دسته از افراد که تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده، اما نیاز به کمک هزینه بالاتری دارند، در صورت برخورداری از امتیازات لازم می توانند مبلغ مازاد بر سقف تسهیلات را انتقال داده و به حساب شخص دیگری منتقل نمایند.

شرایط دریافت وام 300 میلیونی بانک ملی طرح مهربانی

امکان دریافت وام 300 میلیونی بانک ملی طرح مهربانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود داشته و شرایط آن به گونه ای می باشد که دارندگان حساب در این مرکز که حداقل از 1 ماه گردش حساب برخوردار به حساب می آیند به راحتی امکان دریافت تسهیلات را در اختیار داشته باشند. برخورداری از ضامن و سپرده گذاری جزو دیگر شرایط لازم برای شرکت در طرح مهربانی به حساب می آیند که لیست شروط در زیر آورده شده است:

  • افراد می بایست حداقل 1 ضامن داشته و ضامن باید دارای فیش حقوقی معتبر باشد.

  • متقاضیان باید در بانک ملی حساب داشته و دارای شماره حساب بانکی ملی بوده و سپرده گذاری لازم را انجام دهند.

  • برخورداری از گردش حساب 1 الی 12 ماهه الزامی است.

  • متقاضیان طرح مهربانی نباید سابقه بدهی به بانک یا چک برگشتی داشته باشند.

  • با افزایش میزان سپرده مبلغ تسهیلات افزایش می یابد، اما سقف آن 300 میلیون تومان است.

  • هر چقدر مدت زمان سپرده گذاری افزایش یابد؛ میزان وام دریافتی نیز افزایش خواهد یافت.

  • اشخاص بر اساس میزان کارکرد حساب روزانه امتیاز دریافت کرده و بر اساس آن کمک هزینه دریافت می نمایند که امکان انتقال امتیاز به اعضای درجه یک خانواده وجود دارد.

  • وام فاقد سود بوده و تنها 2 الی 4 درصد کارمزد خواهد داشت.

  • اشخاص حقوقی دارای حساب قرض الحسنه در بانک ملی می توانند امتیازات را به کارکنان خود انتقال داده و از این طریق به کارمندان در جهت اخذ تسهیلات کمک نمایند.

  • علاوه بر این، افتتاح حساب قرض الحسنه در بانک ملی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه یا اپلیکیشن بام امکان پذیر بوده و اجباری برای مراجعه حضوری وجود ندارد. اشخاص در صورت تمایل برای اخذ وام بیشتر طبق شرایط دریافت وام 300 میلیونی بانک ملی طرح مهربانی می بایست سپرده گذاری بالاتری انجام داده و کارکرد حساب روزانه خود را نیز بالا برده تا امتیاز مناسبی اخذ نمایند.

  • شرایط دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان بوده و تنها تفاوت موجود در این است که شخص حقوقی تنها اجازه انتقال امتیاز به خانواده را داشته، اما شخصیت حقوقی می تواند امتیازات را به کارمندان منتقل نماید. طبق شرایط مربوطه باید اظهار داشت افراد ابتدا می بایست در بانک ملی حساب قرض الحسنه ایجاد کرده و پس از گذشت حداقل 1 ماه از سپرده گذاری و دریافت امتیاز کارکرد حساب برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

توضیحات تکمیلی وام 300 میلیونی طرح مهربانی بانک ملی

مدارک لازم برای دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی طرح مهربانی

پس از کسب اطلاعات در خصوص شرایط لازم برای دریافت تسهیلات؛ می بایست مدارک لازم برای دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی طرح مهربانی را نیز شرح داده و بررسی نمود. مدارک لازم برای دریافت وام بانک ملی در طرح مهربانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدودی یکسان بوده و به شرح زیر می باشد:

  • کارت ملی و شناسنامه

  • مدارک هویتی ضامن

  • فیش حقوقی ضامن

  • اطلاعات حساب قرض الحسنه ملی

  • اطلاعات مربوط به گردش حساب

  • موارد دال بر سپرده گذاری

  • اطلاعات خانواده یا کارمندان برای انتقال امتیازات

  • فرم ثبت درخواست

  • وام قرض الحسنه بانک ملی به اشخاصی که مدارک هویتی نادرست یا مخدوش ارائه داده یا فرم ثبت درخواست را با اطلاعات اشتباه تکمیل کنند، تعلق نگرفته و هیچ کمک هزینه ای به این افراد اعطا نمی شود. متقاضیان می بایست فرم ها را با نهایت دقت پر کرده و تمامی موارد خواسته شده را به کارشناسان مرکز مالی ارائه دهند.

نحوه محاسبه مبلغ وام قرض الحسنه بانک ملی طرح مهربانی

اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه افتتاح حساب قرض الحسنه در بانک ملی را داشته و سپس می توانند بر اساس میزان سپرده گذاری خود مبلغ معینی تسهیلات دریافت کرده و در مدت زمان معینی برای بازپرداخت آن اقدام کنند. نحوه محاسبه مبلغ وام قرض الحسنه بانک ملی طرح مهربانی به صورت آنلاین می باشد که راهنمای تصویری در ادامه آورده شده است.

  • افراد ابتدا باید نشانی bmi.ir را در مرورگر وارد کرده و در ادامه گزینه مهربانی ملی را انتخاب کنند.

وام ملی

  • حالا اشخاص می بایست روی گزینه محاسبه وام کلیک کرده و برای محاسبه اقدامات لازم را انجام دهند.

  • در این مرحله امکان انتخاب یکی از فیلدهای تسهیلات درخواستی یا میانگین سپرده گذاری وجود دارد که پس از انتخاب هر مورد افراد می توانند مبلغ مورد نظر را مانند تصویر زیر در فرم درج کرده و پس از تعیین مدت های بازپرداخت و واریز به حساب نتیجه را مشاهده نمایند. نتیجه مربوطه شامل مواردی مانند میزان تسهیلات، مبلغ مازاد، مدت بازپرداخت، میانگین سپرده و مدت زمان دریافت وام خواهد بود.

  • افراد لازم است بدانند که مدت زمان سپرده گذاری با میزان سپرده رابطه عکس داشته و هر قدر مدت زمان افزایش یابد مبلغ مورد نیاز برای سپرده گذاری کاهش خواهد یافت. برای مثال اگر شخص مبلغی را به مدت 1 ماه در حساب قرض الحسنه قرار دهد، نسبت به شخصی که همان میزان را 12 ماه در حساب قرار داده، تسهیلات کمتری اخذ خواهد نمود.

نحوه ثبت نام و دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی

در خصوص نحوه ثبت نام و دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی باید توضیح داد که مهم ترین اقدام جهت دریافت تسهیلات افتتاح حساب قرض الحسنه در بانک به حساب می آید که اشخاص حقیقی و حقوقی امکان طی کردن مراحل آن را خواهند داشت. جهت رفاه حال متقاضیان در ادامه به بررسی روش های حضوری و غیر حضوری افتتاح حساب و دریافت تسهیلات پرداخته شده است.

نحوه ثبت نام و دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی حضوری

دارندگان حساب قرض الحسنه بانک ملی می توانند از طریق مراجعه به تمامی شعب مرکز درخواست تسهیلات را به ثبت رسانده و در نهایت از کمک هزینه مناسبی بهره مند گردند. امکان افتتاح حساب و سپرده گذاری نیز از طریق مراجعه به شعب در دسترس بوده و افراد می توانند در ساعت کاری به نزدیک ترین شعبه مراجعه نمایند.

نحوه ثبت نام و دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی غیر حضوری

  • به این دلیل که مراجعه حضوری غالبا وقت گیر بوده و برای برخی افراد ناخوشایند به حساب می آید امکان افتتاح حساب قرض الحسنه به صورت غیر حضوری در بانک ملی وجود دارد. برای این کار افراد می بایست وارد سامانه بام بانک ملی شده یا اپلیکیشن بام را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و سپس مراحل لازم را مطابق راهنمای زیر طی نمایند.

  • افراد پس از جستجوی نشانی سامانه بام my.bmi.ir می بایست روی گزینه ثبت نام کلیک کرده یا در صورت داشتن حساب در سامانه، فرم ورود را تکمیل کنند.

بانک ملی

  • تمامی کسانی که در بانک ملی حساب داشته و دریافت پیامک برای آنان فعال گشته است، از طریق تکمیل فرم ثبت نام امکان ایجاد حساب در سامانه بام را خواهند داشت.

  • پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به آن، امکان انتخاب گزینه افتتاح حساب قرض الحسنه و تکمیل فرم درخواست وجود دارد.

  • افراد همچنین می توانند از طریق اپلیکیشن بام برای افتتاح حساب اقدام کرده و پس از دانلود اپلیکیشن و ورود به حساب کاربری، گزینه افتتاح حساب را انتخاب نمایند. در ادامه اشخاص می توانند موافقت خود را با قوانین اعلام کرده و با کلیک بر روی ادامه افتتاح حساب را نهایی سازند.

  • طبق قوانین وام قرض الحسنه بانک ملی متقاضیان طرح مهربانی در صورت تقاضای وام بالای 300 میلیون تومان می بایست درخواست انتقال را به ثبت رسانده و مبلغ مازاد را به حساب خانواده یا کارمندان منتقل نمایند. اشخاص حقیقی امکان انتقال امتیازات به خانواده درجه یک را در اختیار داشته و متقاضیان حقوقی امکان اعطای امتیاز به کارمندان را دارند.

نحوه پیگیری وام قرض الحسنه بانک ملی

  • در خصوص نحوه پیگیری وام قرض الحسنه بانک ملی طرح مهربانی اطلاعاتی در دسترس نبوده و افراد پس از افتتاح حساب در مرکز یا ثبت درخواست تسهیلات می توانند فرآیند پیگیری درخواست را جویا شوند. جهت اخذ تسهیلات مربوطه می بایست حساب قرض الحسنه در مرکز مالی داشته و حداقل 1 ماه سپرده گذاری انجام داد.

  • اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت تمایل می توانند برای پیگیری درخواست وام خود با بانک ارتباط برقرار کرده و در صورت تاخیر در واریز تسهیلات مشکل را جویا شوند. امکان محاسبه تعداد اقساط و مشاهده مدت زمان بازپرداخت در سامانه بام وجود داشته و افراد می توانند پیش از درخواست تسهیلات جزئیات اقساط را از بخش محاسبه وام پیگیری نمایند، اما گزینه ای مبنی بر پیگیری درخواست ها وجود نداشته و در دسترس نمی باشد.

  • مهم ترین اقدام برای شرکت در طرح مهربانی افتتاح حساب قرض الحسنه می باشد که این امر نیاز به پیگیری خاصی نداشته و پس از تکمیل فرم افتتاح حساب آنلاین یا حضوری در اسرع وقت حساب ایجاد خواهد شد. متقاضیان پس از سپرده گذاری می توانند راهنمایی های لازم را از مشاوران دریافت کرده و در صورت لزوم پیگیری ها را به شکل حضوری انجام دهند.

مزایای وام طرح مهربانی بانک ملی

  • در خصوص مزایای وام طرح مهربانی بانک ملی باید اظهار داشت که این تسهیلات تنها کارمزدی 2 الی 4 درصد داشته و فاقد هر گونه سود به حساب می آید. اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند پس از اخذ تسهیلات در مدت زمان 6 الی 60 ماه بازپرداخت را انجام داده و از طریق پرداخت هزینه های ماهانه متناسب بدهی خود را تسویه نمایند.

  • یکی دیگر از مزایای وام طرح مهربانی بانک ملی این است که افراد تنها به یک ضامن نیاز داشته و اجباری برای معرفی ضامن های بیشتر یا سفته گذاری وجود ندارد. متقاضیان حتی در صورت 1 ماه سپرده گذاری نیز می توانند در طرح مهربانی و وام قرض الحسنه بانک ملی شرکت کرده و کمک هزینه ای متناسب با مبلغ و مدت زمان سپرده گذاری دریافت کنند.

  • امکان ایجاد حساب قرض الحسنه در سامانه بام و به شکل آنلاین وجود داشته و اجباری برای ثبت نام حضوری در طرح مهربانی نخواهد بود. افراد در صورت تمایل می توانند تحت شرایط خاصی امتیازات گردش حساب خود را به خانواده یا کارمندان سازمان منتقل کرده و به افراد در جهت اخذ تسهیلات کمک شایانی نمایند.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه