راهنمای ورود و استفاده از سامانه ارجاع کار نظام مهندسی

انتشار 29 آذر 1402
مطالعه 13 دقیقه

سامانه ارجاع کار نظام مهندسی در راستای کنترل صلاحیت و ثبت ظرفیت اشتغال مهندسان طراح و سازنده شکل گرفته که دارای بخش های متفاوتی می باشد. سایت ارجاع نظام مهندسی هر استان متفاوت بوده و برای ورود به سیستم نظارت، دارای لینک ورود مختص به خود می باشد. با طوطیا همراه باشید.

راهنمای ورود و استفاده از سامانه ارجاع کار نظام مهندسی

مهندسان زیادی بوده که پس از پس از دریافت مدرک و قبولی در آزمون نظام مهندسی اطلاعی جهت منبع دریافت فعالیت های مرتبط ندارند. همچنین درباره سایت مربوطه آگاهی کافی را نداشته و با سردرگمی مواجه هستند. نحوه مشاهده حق الزحمه خود و کارگران پس از ساخت و ساز برای آن ها سوال بوده و همچنین با کارتابل سامانه ارجاع کار نظام مهندسی آشنا نیستند. متقاضی در سامانه ارجاع کار نظام مهندسی به ثبت نام و اعلام آمادگی برای انجام نظارت پرداخته و سپس به انتخاب حوزه فعالیت خود خواهد پرداخت.

متقاضی جهت ورود به سایت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه نموده و رمز ورود به سایت را دریافت می کند. در آخر نیز به انتخاب گروه اختیاری مورد نظر با در نظر گرفتن فعالیت می پردازد. در این مقاله به معرفی سامانه ارجاع کار نظام مهندسی و راهنمای ورود به سیستم ارجاع کار نظام مهندسی پرداخته می شود. در ادامه در ارتباط با ورود به سیستم نظارت، نحوه ورود به کارتابل سایت ارجاع کار نظارت مهندسی و تنظیمات ارجاع کار نظارت مهندسی صحبت خواهد شد.

مهندس

معرفی سامانه ارجاع کار نظام مهندسی

در معرفی سامانه ارجاع کار نظام مهندسی می توان گفت، سازمان نظام مهندسی در راستای کنترل صلاحیت و ثبت ظرفیت اشتغال مهندسان طراح و سازنده مسکن و سهولت این افراد در راستای ثبت نام جهت تعیین صلاحیت و ثبت اطلاعات شخصی سامانه ارجاع کار نظام مهندسی را در اختیار آن ها قرار داده است. متقاضی در این سامانه پس از ثبت نام به انتخاب حوزه فعالیت خود پرداخته و سپس با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک رمز ورود به سایت را دریافت خواهد کرد. در ادامه نیز به انتخاب گروه ساختمانی مد نظر برای فعالیت با در نظر گرفتن صلاحیت خواهد پرداخت.

شیوه ارجاع کار نظام مهندسی در این سامانه بدین صورت بوده که بعد از عضویت در نظام مهندسی، کلیه داوطلبان بر اساس فاکتورهای مد نظر اولویت بندی خواهند شد و سپس سامانه به صورت خودکار بر اساس امتیاز بندی، صلاحیت داوطلب، گروه ساختمانی انتخاب شده از سوی داوطلب و همچنین حوزه انتخاب شده از سوی متقاضی یکی از مهندسان را به منظور ارجاع کار انتخاب خواهد کرد. پس از انتخاب ناظر توسط سامانه ارجاع کار نظام مهندسی، مشخصات کار ارجاع شده به ناظر اعلام خواهد شد.

سامانه ارجاع کار نظام مهندسی در راستای سهولت انجام کار نظام مهندسی و دقت بیشتر در نظارت و انتخاب متقاضی با صلاحیت های مرتبط ارائه شده و این سامانه خدمات مختلفی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این سامانه سبب شده تا متقاضی جهت انجام امور و ثبت اطلاعات شخصی نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد.

در جهت کیفی شدن نظارت و اولویت دادن به ناظرانی که وظایف خود را به درستی و در زمان مشخص انجام می دهند، سامانه ارجاع کار نظام مهندسی ارائه شده است. این سامانه سبب شده تا بر اساس ضریب عملکرد ناظران بی کیفیت از رده خارج شوند. در واقع این سامانه سبب بهبود کیفیت عملکرد در راستای امور شده است. ناظر با استفاده از این سامانه می تواند همزمان در 7 کار کاندیدا شده و اینکه سیستم ارجاع با پایان یافتن مهلت کاندیدا شدن در هر پروژه آن را از پرتابل مهندسان برمی دارد.

سازمان نظام مهندسی

راهنمای ورود به سیستم ارجاع کار نظام مهندسی

سیستم ارجاع کار نظام مهندسی یک سامانه اینترنتی در راستای بهبود کیفیت کنترل ناظران متقاضی در این سازمان بوده که ارائه شده است. افراد جهت ثبت نام و ثبت اطلاع شخصی و پیگیری روند صلاحیت به این سامانه مراجعه نموده و از خدمات آن استفاده می کنند. در واقع سامانه ارجاع کار نظام مهندسی در جهت کیفی شدن نظارت و اولویت دادن به ناظرانی که دارای کارت عضویت نظام مهندسی هستند و وظایف خود را به درستی انجام می دهند، فعالیت می کند.

داوطلبان جهت انجام امور در سامانه ارجاع کار نظام مهندسی نیاز به ورود به این سامانه داشته که بایستی به راهنمای ورود به سیستم ارجاع کار نظام مهندسی توجه نمایند. برای هر استان آدرس اینترنتی سامانه ارجاع کار نظام مهندسی متفاوت بوده و هر استان آدرس سایت نظام مهندسی استان خود را دارد.کاربران با توجه به جدول زیر لینک ورود به سامانه ارجاع کار نظام مهندسی را مشاهده خواهد کرد.

سامانه ارجاع کار نظام مهندسی استان ها

کاربر با کلیک بر روی لینک مرتبط با استان خود به سامانه ارجاع کار نظام مهندسی مرتبط وارد شده و می تواند از خدمات آن استفاده نماید. روند ورود به سایت هر یک از استان های درج شده اینترنتی بوده و فرد بایستی اتصال اینترنت به دستگاه خود را بررسی نماید.

نحوه ورود به کارتابل سایت ارجاع کار نظارت مهندسی

سایت ارجاع کار نظارت مهندسی در جهت کنترل صلاحیت و ثبت ظرفیت اشتغال مهندسان طراح و سازنده مسکن ارائه شده و سبب تسهیل روند ثبت نام جهت تعیین صلاحیت و ثبت اطلاعات شده است. سامانه ارجاع کار نظام مهندسی هر استان متفاوت بوده و کاربران جهت ورود بایستی به سایت مرتبط هریک وارد گردند. جدول ورود به سایت ارجاع کار نظام مهندسی هر استان در قبل درج شده و لینک ورود به هر یک در آن قرار گرفته است.

نحوه ارجاع کار نظام مهندسی در این سایت بدین صورت بوده که ابتدا کلیه داوطلبان بر اساس ویژگی های مورد نظر بررسی شده و پس از آن در این سایت به به صورت خودکار بر اساس امتیاز بندی، صلاحیت متقاضی، گروه ساختمانی انتخاب شده از سمت متقاضی و همین طور حوزه انتخاب شده از سوی داوطلب یکی از مهندسان به راستای ارجاع کار انتخاب می شود. بعد از انتخاب ناظر توسط سایت ارجاع کار نظام مهندسی، جزییات کار ارجاع شده به ناظر اعلام می گردد.

  • کاربر پس از ورود به کارتابل بر روی گزینه خانه کلیک کرده و جهت ثبت درخواست تمدید قرار داد مطابق تصویر زیر بر روی گزینه تمدید قرار داد کلیک خواهد کرد و نیاز به ورود شماره پرونده دارد.

  • همچنین مخاطب جهت مشاهده واریزی مبالغ خود بر روی گزینه نمایش پرداخت حق الزحمه کلیک خواهد کرد که تصویر زیر مشخص می باشد.

  • کاربر در صورت دریافت ارور در مرورگر اکسپلور بدین صورت عملکرده که گزینه Continue to this website (not recommended) را انتخاب خواهد کرد. همچنین در مرورگر فایرفکس I understand the risk > Add exception > Confirm در صورت مشاهده ارور بدین صورت عمل کرده کرده و در مرورگر گوگل کروم Advanced> Proceed to observer.tceo.ir (Unsafe) به این روش عمل خواهد کرد. همچنین روش ورود به کارتابل سایت ارجاع نظام مهندسی نیاز به اینترنت داشته که کاربر بایستی اتصال دستگاه خود به اینترنت را بررسی کند.

تنظیمات ارجاع کار نظارت مهندسی

در قبل اشاره شد که سازمان نظام مهندسی بعد از کنترل صلاحیت و ثبت ظرفیت اشتغال مهندس طراح و سازنده مسکن در سیستم نرم افزاری، با توجه به شیوه هایی مطابق با قوانین، ناظران شاخص را انتخاب و به همراه ناظر هماهنگ کننده به صاحب کار معرفی می کند. سامانه ارجاع کار نظام مهندسی یک سامانه اینترنتی در راستای ثبت نام متقاضیان و اولویت بندی ناظران جهت بهبود ارتقا کیفیت نظارت بوده که خدمات دیگری را نیز به کاربران ارائه می دهد.

  • در قبل به این موضوع پرداخته شد که سامانه ارجاع کار نظام مهندسی هر استان متفاوت بوده و لینک ورود به هر یک درج شده است. همچنین نحوه ورود به کارتابل نظارت مهندسی به صورت کامل توضیح داده شد و ثبت درخواست تمدید قرار داد و مشاهده واریزی مبالغ آموزش داده شد. تنظیمات ارجاع کار نظارت مهندسی بدین صورت بوده که فرد با ورود به کارتابل نظارت مهندسی این گزینه را مانند تصویر زیر انتخاب می کند. در این قسمت امکان تنظیم مناطق، گروه ها، حداقل متراژ و نوع اسکلت کارهای مورد ابلاغ وجود دارد.

  • سپس کاربر وارد صفحه بعد شده و وعیت ارجاع کار را فعال کرده و همچنین محدود فعالیت را مشخص می کند. تصویر زیر نمایانگر این موضوع است.

تنظیمات ارجاع کار نظارت مهندسی

  • تنظیمات این بخش تنها یک بار قابل انجام بوده و کاربر پس از مدت 90 روز می تواند مجدد تنظیمات را انجام دهد. این قسمت یکی از بخش های کارتابل ارجاع نظارت مهندسی بوده که برای منهدساتن تازه وارد مورد سوال است. تنظیمات این بخش نیاز به اینترنت داشته و کاربر بایستی به آن متصل گردد.

پرداخت حق الزحمه سایت ارجاع کار نظام مهندسی

سامانه ارجاع کار نظام مهندسی یک سامانه در جهت اولویت بندی ناظران ثبت نام و کنترل آن ها بوده که از طریق این سایت به آن ها محول خواهد شد. ناظران این سایت بر اساس اولویت بندی به صورت خودکار مشخص شده و این امر سبب بهبود کیفیت اجرای نظارت بر واحد ساختمان سازی شده است.

سایت کار ارجاع نظام مهندسی هر استان متفاوت بوده و متقاضیان پذیرفته شده در آزمون نظام مهندسی بایستی به سایت مرتبط با استان خود وارد شود. پرداخت حق الزحمه سایت ارجاع کار نظام مهندسی یکی از بخش های کارتابل ارجاع نظارت مهندسی بوده که مورد توجه کاربر قرار خواهد گرفت. کاربر از طریق کارتابل می تواند به نمایش حق الزحمه بپردازد. روند بدین صورت بوده که ناظر با ورود به کارتابل شخصی خود در سامانه ارجاع کار نظام مهندسی به بخش نمایش پرداخت حق الزحمه مانند تصویر زیر رفته و آن را مشاهده خواهد کرد.

یکی از موارد مهم در کارتابل ارجاع کار نظام مهندسی، ما به التفاوت حق الزحمه نظارت بوده که در این بخش قرار دارد. کاربر جهت ورود به ان مطابق تصویر زیر بر روی آن کلیک نموده و به صفحه بعد منتقل می شود.

به عنوان مثال پروژه در سال 97 استارت خورده و تا سال های بعد ادامه داشته و بایستی ما به تفاوت آن محاسبه گردد. ناظر پس از دریافت مجوز صاحب کار، با ورود شماره شهر سازی ما به تفاوت را از طریق این بخش محاسبه خواهد کرد. سپس از طریق همین سایت یک پیامک متنی برای مالک ارسال شده تا مابه تفاوت را پرداخت نماید. در صورت دیر شدن پرداخت مهندس این امکان را داشته تا به به بخش پیگیری ما به تفاوت حق پرداخت رفته تا پیگیری صورت گیرد.

تمدید قرار داد سیستم ارجاع کار نظام مهندسی

سامانه ارجاع کار نظام مهندسی هر استان متفاوت بوده و کاربر در هر استان بایستی به سایت مرتبط با استان خود وارد گردد. در این سایت جهت نظارت و کنترل متقاضیان و همچنین پیگری روند ثبت نام آن ها بوده که بر اساس اولویت بندی به صورت خودکار امتیازات متقاضی مشخص می گردد و ناظرانی که فعالیت کم داشته به صورت خودکار می شوند. این رویه سبب بهبود کیفیت نظارت بر اجرای امر ساختمان سازی شده است.

کاربران در سایت ارجاع کار نظارت مهندسی دارای کارتابل شخصی بوده که به بسیاری از موارد دسترسی خواهند داشت. همان طور که گفته شد کاربران این سایت می توانند از طریق بخش تنظیمات کار ارجاع نظام مهندسی برخی از موارد ذکر شده را مشخص نموده و هممچنین از طریق بخش ما به تفاوت پرداخت حق الزحمه نظارت مابه تفاوت فعالیت خود را از طریق پیامک متنی به مالک اطلاع داده و دریافت کنند.

یکی دیگر از بخش ها تمدید قرار داد سیستم ارجاع کار نظام مهندسی بوده که ناظر پس از یک سال به اتمام قرارداد خود رسیده و بایستی به این بخش مراجعه نماید. فرد جهت ورود به این بخش به سامانه ارجاع کار نظام مهندسی رفته و سپس به کارتابل خود وارد خواهد شد. در ادامه روند به بخش تمدید قرار داد نظارت مطابق تصویر زیر وارد خواهد شد.

تمدید قرار داد سیستم ارجاع کار نظام مهندسی

  • مخاطب پس از ورود به این بخش سامکان طی نمودن روند تمدید قرارداد را داشته و به آن خواهد پرداخت. روند تمدید قرارداد در سامانه ارجاع کار نظام مهندسی به صورت اینترنتی بوده و کاربر بایستی اتصال دستگاه خود را به اینترنت بررسی کند.

نحوه درخواست گزارش از سایت ارجاع کار نظارت

سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیر دولتی بوده که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل سازمان تشکیل شده است. این سازمان با هدف قرار دادن مهندس فنی و متخصص ساختمان در راس سازمان، ایجاد یک جامعه حرفه ای تولید کننده ثروت و همچنین از مراقبت از ایمنی و بهداشت مناطق مسکونی تاسیس شده است. سازمان نظام مهندسی پس از کنترل صلاحیت مهندسان طراح و سازنده مسکن در سامانه ارجاع کار نظام مهندسی، با توجه به شیوه هایی مطابق با قوانین، ناظران دارای اولویت را انتخاب نموده و به همراه ناظر هماهنگ کننده به مالک معرفی می کند.

  • سایت ارجاع کار نظام مهندسی در هر استان متفاوت بوده و آدرس مرتبط با خود را دارد. ناظران جهت کسب برخی از خدمات دارای کارتبابل شخصی در این سایت بوده که در قبل به تنطیمات ارجاع کار، پرداخت حق الزحمه و ما به تفاوت حق الزحمه و همچنین تمدد قرار داد نظارت در این کارتابل پرداخته شد. کارتابل ناظر دارای بخش های متفاوت بوده که مورد توجه آن قرار می گیرد.

  • نحوه دریافت گزارش از سایت ارجاع کار نظارت دارای بخش های متفاوت بوده که یکی از آن ها مرتبط با درخواست گزارش از ناظر برق می باشد. در این قسمت سایر مهندسان ناظر امکان مشاهده و ثبت درخواست جهت ارائه گزارش توسط ناظران برق را دارند.

نحوه درخواست گزارش از سایت ارجاع کار نظارت

  • همچنین گزارش مالیاتی سیستم مالیاتی نظام مهندسی از بخش های مهم دریافت گزارش کارتابل بوده که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نحوه درخواست گزارش از سایت ارجاع کار نظارت

  • دریافت گزارش مکانیک خاک نیز از دیگر بخش های دریافت گزارش بوده که امکان دریافت گزارش مکانیک خاک ارائه شده از طرف شرکت خدمات آزمایشگاهی پرونده شهرسازی وجود دارد.

نحوه درخواست گزارش از سایت ارجاع کار نظارت

  • همچنین گزارش رتبه بندی حقیقی جدید را می توان در این صفحه مشاهده کرد که رتبه ناظران در آن درج شده است. تصویر زیر نمایانگر این بخش جهت انتخاب است.

  • گزارش بازبینی اقدامات انجام شده در کارتابل نیز یکی از بخش های مهم بوده که ناظر به آن توجه خواهد کرد. عکس این قسمت جهت انتخاب در زیر درج شده است.

  • خدمات کارتابل در ارتباط با گزارشات متنوع بوده و از بخش های مهم ان می باشد که ناظر به آن ها نیاز دارد. روند مراجعه به هر یک از بخش های گزارشات توضیح داده شد که کاربر بایستی به آن توجه کند. روند مشاهده گزارشات نیاز به اینترنت داشته و فرد باید اتصال اینترنت به دستگاه خود را بررسی نماید.

سایر امکانات سایت ارجاع کار نظارت

  • سامانه ارجاع کار نظام مهندسی یک سایت ارائه شده توسط نظام مهندسی بوده که وظیفه اولویت بندی ناظران ثبت نام متقاضیان و بسیاری از موارد دیگر را دارد. کاربران جهت دسترسی به این سایت بایستی به آدرس مرتبط با سایت ارجاع کار نظام مهندسی استان خود اقدام نموده و وارد آن شوند. سازمان نظام مهندسی کشور یک سازمان غیر دولتی در راستای نظارت بر اجرای ساختمان سازی و اراتقا نیروهای متخصص در این زمینه بوده که فعالیت خود را از سال 1374 آغاز نموده است.

  • در کارتابل ارجاع کار نظام مهندسی ناظر به بخش های مختلفی از جمله بخش های نظارت، بخش تنظیمات ارجاع کار، بخش تمدید قرارداد نظارت و همچنین بخش پرداخت حق الزحمه و مابه تفاوت دسترسی داشته و می تواند به دریافت خدمات این سایت دسترسی یابد. با وجود سایت ارجاع کار نظام مهندسی اولویت بندی به صورت خودکار صورت گرفته که این امر موجب بهبود کیفیت نظارت شده است. نحوه ورود به سامانه ارجاع کار نظام مهندسی در قبل اشاره شد دکه بایستی مورد توجه مخاطب قرار گیرد.

  • از سایر امکانات سایت ارجاع کار نظارت می توان به بخش نمای ارجاع روزانه آنلاین اشاره کرد که وظیفه آن نمایش آنلاین ارجاعات کار نظارت می باشد. بخش بررسی وضعیت کنترل ظرفیت و صلاحیت سازنده از بخش های مورد توجه در این سایت بوده که مهندسان در راستای درخواست یک برگ از یک پرونده می توانند آن را از این بخش دریافت نمایند. جدول فعالیت کارکرد بر اساس متراژ از بخش های دیگر بوده که مهندس مجری در این بخش می تواند درخواست اجرا بر روی یک پرونده را ثبت نماید.

  • بخش وضعیت مهندس در سامانه ارجاع کار یک بخش دیگر بوده که نمایش وضعیت ارجاع کار مهندس را نشان می دهد. بخش گزارش دارایی مهندسین وظیفه نمایش گزارش کارکرد مهندس جهت ارائه به اداراه دارایی را خواهد داشت. اعلام داوطلبی کار نظارت از بخش های دیگر بوده که در این قسمت امکان کاندیداتوری مهندس برای کارهایی که بیش ار سه مرتبه ارجاع داشته اند را وجود دارد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه