راهنمای سایت بانک سرمایه

انتشار 6 آذر 1402
مطالعه 8 دقیقه

به راحتی بسیاری از امور خود را انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. این بانک، خدمات بسیاری از جمله برنامک رمزساز بانک سرمایه، انتقال وجه، سایت کارتخوان مبتنی بر موبایل بانک سرمایه، پرداخت قبوض و غیره را ارائه می دهد. در ادامه قصد داریم به معرفی سایت بانک سرمایه، نحوه ورود و امکانات مربوط به این سامانه بپردازیم. با طوطیا همراه باشید.

راهنمای سایت بانک سرمایه

معرفی سایت بانک سرمایه

بانک سرمایه با فراگیری خدمات اینترنتی، سامانه آنلاین برای مشتریان خود طراحی کرده است. مشتریان با ورود به سامانه sbank.ir می توانند از خدمات مختلف بانکی بهره مند شوند. مشتریان با استفاده از این سامانه آنلاین، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک نداشته و تنها از طریق اینترنت می توانند در مدت زمان بسیار کوتاه تری امور بانکی خود را انجام دهند.

بانک سرمایه بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین در این سامانه اینترنتی ارائه می دهد. مشتریان در صورت افتتاح حساب در این بانک می توانند از سایت آن استفاده کنند. افراد پس از ورود به سامانه باید کدهایی را که در هنگام افتتاح حساب از این بانک دریافت کرده اند وارد نمایند. با ورود به این سامانه، دسترسی به کلیه خدمات برای مشتریان فراهم می گردد.

سایت بانک سرمایه خدمات دیگری مانند دسترسی به حساب های بانکی، انتقال وجه، افتتاح انواع حساب ریالی، مدیریت چک های صادره و غیره را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. پس از معرفی سایت بانک سرمایه sbank.ir در ادامه این مقاله نحوه دسترسی به خدمات این بانک به تفصیل بیان شده است.

بانک سرمایه

راهنمای ورود به سایت بانک سرمایه

سایت بانک سرمایه، خدمات بانکداری الکترونیک را به صورت هدفمند ارائه می کند. بنابراین برای استفاده از خدمات غیرحضوری باید به سایت این بانک مراجعه کرد. در ادامه راهنمای ورود به سایت بانک سرمایه sbank.ir را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • مشتریان ابتدا باید وارد سامانه بانک سرمایه به آدرس sbank.ir شده و سپس صفحه اصلی سایت آن را مشاهده نمایند.

بانک سرمایه

  • در مرحله دوم، افراد می توانند با کلیک بر روی گزینه همراه بانک، نرم افزار مربوط به این بانک را دانلود کنند. در این قسمت امکان دریافت نسخه اندروید و نسخه iOS وجود دارد.

  • در مرحله سوم، کاربران می توانند از اینترنت بانک سرمایه نیز استفاده کنند. با ثبت نام کاربری و رمز عبور، امکان بهره مندی از خدمات الکترونیکی وجود دارد.

  • با مراجعه به وب سایت بانک سرمایه تمامی خدمات در دسترس است و افراد می توانند از خدمات بهره مند شوند. خدمات بانکی قابل ارائه بدون نیاز به مراجعه جضوری به شعب در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در این صورت افراد می توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی از خدمات استفاده کنند.

همراه بانک سرمایه

موبایل بانک سرمایه یا همان همراه بانک جزو یکی از کانال های غیر حضوری از خدمات بانک سرمایه می باشد. کاربران فقط با داشتن یک گوشی موبایل می توانند در طول شبانه روز از خدمات همراه بانک بهره مند شوند. جهت دانلود همراه بانک سرمایه بایستی مراحل زیر را طی نمایند:

  • ابتدا بایستی وارد سامانه sbank.ir شده و سپس گزینه دانلود موبایل بانک سرمایه را انتخاب کنند.

دانلود همراه بانک سرمایه

  • در مرحله بعد، وارد صفحه ای می شوند که در آن می توانند تمام برنامه های موبایل قابل دانلود را دریافت کنند. این برنامه ها شامل نسخه iOS و نسخه اندروید می باشد.

دانلود همراه بانک سرمایه

  • به موبایل بانک سرمایه با نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است، برای دریافت رمز می توانند به شعب بانک سرمایه مراجعه کنند. با داشتن رمز عبور از شعب، اپلیکیشن موبایل بانک سرمایه را می توان دانلود نموده و پس از انتقال به موبایل، اپلیکیشن را نصب کرد. لازم به ذکر است که درخواست صدور کارت، رمز همراه بانک، رمز اینترنتی بانک و رمز تلفن بانک به راحتی و به صورت حضوری و از طریق سایت امکان پذیر می باشد. از امکانات موبایل بانک سرمایه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورود به سیستم با اثر انگشت

  • امکان تغییر رمز اینترنتی کارت

  • امکان اشتراک گذاری رسید تراکنش ها

  • قابلیت انتقال پول مستمر بانکی و بین بانکی

  • امکان مشاهده ریز پرداخت ها

  • قابلیت انتقال وجه از کارت به سپرده

  • قابلیت گذاشتن یادداشت بر روی گردش سپرده

  • با ورود می توان از امکانات دیگر آن نیز استفاده کرد. سایت بانک سرمایه به منظور تسهیل روند در ارائه تسهیلات، خدمات خود را آنلاین ارائه می دهد. با نصب نرم افزار موبایل بانک، امکان دریافت بسیاری از امکانات بدون مراجعه به شعب وجود دارد.

رمزساز بانک سرمایه

بانک سرمایه جهت صیانت از حساب های مشتریان و ایجاد محیطی کاملا امن برای انجام تراکنش های آنلاین بدون حضور کارت (CNP) سرویس جدید «فعال سازی رمز دوم پویا کارت های سرمایه» راه اندازی کرده است. افراد می توانند با ورود به سامانه sbank.ir و استفاده از «برنامک رمزساز سرمایه یا دریافت پیامک» رمز دوم پویا کارت خود را به یکی از روش های زیر فعال کنند.

لازم به ذکر است که رمزهای تولید شده به مدت 120 ثانیه و برای یک تراکنش معتبر بوده و پس از آن دیگر قابل استفاده نیستند. به این معنی که حتی در صورت افشای رمز پویا، متخلفان نمی توانند از آن سوء استفاده کنند و جرایم و کلاهبرداری در زمینه برداشت های اینترنتی غیر مجاز بسیار کاهش می یابد.

لذا با توجه به سیاست ها و دستورات بانک مرکزی مبنی بر حذف رمزهای ثابت در آینده نزدیک، از مشتریان درخواست می شود در صورت استفاده از رمزهای ثابت به منظور ارتقای امنیت پرداخت و کاهش خطرات ناشی از برداشت های غیرمجاز و استفاده نادرست از کارت های بانکی در اسرع وقت برای تراکنش های اینترنتی، رمز دوم یکبار مصرف (پویا) را فعال کنند. ویژگی های رمزساز بانک سرمایه که بسیار حائز اهمیت هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم داستن هزینه برای مشتریان

  • بدون خرابی، اتمام باتری، از دست دادن و غیره در مقایسه با مدل های سخت افزاری

  • امکان فعال سازی نرم افزار از طریق تلفن همراه بانک سرمایه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک

  • به روز رسانی خودکار رمزساز سرمایه بدون نیاز به نصب مجدد آن

  • امکان وارد کردن رمزساز با اثر انگشت و faceID (برای سیستم عامل IOS)

  • امنیت بیشتر در مقایسه با نرم افزار رمزسازی مبتنی بر کدهای دستوری (USSD)

  • امکان دریافت رمز یکبار مصرف برای دسترسی به اینترنت بانک و موبایل بانک سرمایه، علاوه بر رمز دوم یکبار مصرف برای کارت سرمایه

  • پروسه نصب آسان

  • سهولت کپی و چسباندن اطلاعات در رمزساز سرمایه

سایت کارتخوان مبتنی بر موبایل بانک سرمایه

MPOS پایانه فروشی است که از تلفن همراه فروشنده برای انجام تراکنش های فروش و دریافت وجه از طریق کارت بانکی خریداران استفاده می شود و تمام خدمات مشابه مانند دستگاه های پایانه فروش (POS) را ارائه می دهد. در این محصول جدید، فروشنده می تواند با افزودن یک قطعه سخت افزاری (شیار کارت خوان) و نصب نرم افزار مربوطه، از گوشی هوشمند خود به عنوان کارتخوان استفاده کند تا پرداخت های الکترونیکی تا حد زیادی تسهیل شده و کسب و کار سیار را گسترش دهد.

دستگاه های MPOS از بستر اینترنت تلفن همراه فروشنده برای هدایت تراکنش به مرکز شارک استفاده می کنند و نحوه ارتباط تلفن همراه فروشنده با سخت افزار کارت خوان از طریق پلت فرم ارتباط تلفنی بلوتوث می باشد.

به طور خلاصه عملکرد دستگاه به این صورت است که دارنده کارت پس از عبور کارت بانکی از شیار آن، مبلغ مورد نظر و رمز کارت مربوطه را در نرم افزار نصب شده روی تلفن همراه وارد و تراکنش پرداخت انجام می شود. در صورت تمایل، دارنده کارت می تواند با وارد کردن شماره تلفن همراه خود در نرم افزار نصب شده، علاوه بر پیامک پرداخت از بانک، رسید پرداخت به صورت پیامکی از سامانه MPOS نیز دریافت نماید و در هیچ بخشی از نرم افزار مربوطه یا تلفن همراه گیرنده ذخیره نمی شود.

متقاضیان دریافت دستگاه MPOS می توانند درخواست خود را به هر یک از شعب یا سایت بانک سرمایه ارسال و دستگاه را دریافت کرده و از خدمات و امکانات آن استفاده کنند. بنابراین از طریق سایت کارتخوان مبتنی بر موبایل بانک سرمایه می توان به آسانی پرداخت های الکترونیکی را انجام داد. با ورود به سامانه sbank.ir می توان از نحوه فعال سازی این دستگاه و چگونگی تهیه آن مطلع شد.

سایر خدمات سایت بانک سرمایه

سامانه اینترنت بانک سرمایه به نشانی اینترنتی sbank.ir امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می ‌دهد که افراد با ورود به این سایت، می‌ توانند از آن ها استفاده کنند. در این مقاله به ‌صورت کلی به برخی از امکانات این سامانه اشاره شد. اما در ادامه سایر خدمات سایت بانک سرمایه به‌ صورت کامل شرح داده خواهد شد.

  • استفاده از تسهیلات بانکی سرمایه یکی از امکاناتی است که مشتریان می‌ توانند از طریق سامانه اینترنت بانک سرمایه دریافت کنند. در این سایت تسهیلات قابل دریافت به همراه میزان اقساط را می توانند مشاهده کرده و همچنین برای گرفتن تسهیلات اقدام نمایند.

  • خدمات مربوط به پرداخت قبوض خدمت دیگری می باشد که سایت بانک سرمایه در اختیار مشتریان خود قرار داده است. افراد می توانند از قسمت پرداخت قبوض، تمامی قبض هایشان را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

  • خرید شارژ تلفن همراه از طریق سایت بانک سرمایه برای انواع سیم کارت های اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل امکان پذیر است.

  • همچنین بانکداری الکترونیکی از جمله مواردی می باشد که برای اطلاع کاربران به معرفی آن پرداخته شده است. افراد در صورت ورود به سامانه sbank.ir می توانند نحوه ارائه خدمات را مشاهده کرده تا با آن ها آشنایی کامل داشته باشند. در این سایت، افراد می توانند شماره تماس بانک، آدرس دفتر مرکزی و دسترسی سریع را نیز مشاهده نمایند.

  • یکی از خدماتی که این بانک به مشتریان خود عرضه می‌ کند، خدمات ریالی است. افراد می‌ توانند افتتاح انواع حساب های ریالی، انواع کارت های بانکی، صدور انواع چک بانکی، انواع تسهیلات ریالی، افتتاح حساب برای اشخاص خارجی، صدور انواع ضمانت نامه ها و غیره را انجام دهند.

  • خدمات ارزی و امور سهامداران از جمله دیگر خدماتی می باشد که می توانند از طریق این سامانه برای خرید و فروش ارز و سهام و سایر موارد اقدام کنند.

  • یکی از خدماتی که این بانک به مشتریان ارائه می دهد، خدمات مربوط به پایا و ساتنا است. پایا و ساتنا دو شیوه انتقال پول می باشد و برای مشتریانی که می خواهند وجه بیشتر از شش میلیون تومان را انتقال دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه