شرایط دریافت وام بانک شهر و مدارک لازم برای دریافت وام

انتشار 31 تیر 1402
مطالعه 7 دقیقه

وام بانک شهر برای مصارف متفاوتی از سوی این بانک ارائه می شود. متقاضیان می توانند با ارائه درخواست خود و داشتن شرایط لازم از جمله، گذشت مدت زمانی از سپرده گذاری در بانک، تا سقف مشخص شده وام دریافت کنند. برای تکمیل درخواست وام نیاز به ارائه مدارک شغلی و هویتی متقاضی و ضامن او می باشد. برای آشنایی بیشتر با طوطیا همراه باشید.

شرایط دریافت وام بانک شهر و مدارک لازم برای دریافت وام

یکی از خدمات ارائه شده از سوی بانک های مختلف، پرداخت وام به متقاضیان از محل سرمایه های جمع آوری شده است، تا از این طریق و با کسب سود بتوانند درآمد داشته و چرخه مالی را به گردش درآورند. بانک شهر هم تسهیلات متنوعی را به اقشار مختلف با سقف پرداخت و شرایط متفاوت ارائه می دهد، تا نیاز های آن ها جبران شود.

برای دریافت وام از تمامی بانک ها از جمله بانک شهر نیاز به کسب اطلاعات و آگاهی از نحوه ثبت درخواست و روند پیگیری آن است. هر بانکی شرایط مختص به خود برای پرداخت وام را داشته و طرح های تسهیلاتی متفاوتی را ارائه می دهد. لذا نیاز است، تا متقاضیان از این شرایط و طرح ها اطلاعات کافی داشته و با دانش کافی نسبت به اخذ وام اقدام نمایند.

اسکناس

انواع وام بانک شهر

دریافت وام یکی از روش های رایج تامین مالی است، که از سوی افراد و بنگاه های اقتصادی متفاوت، جهت پرداخت هزینه ها و انجام سایر فعالیت ها استفاده می شود. بانک ها با ارائه وام به متقاضیان اقدام به رفع نیاز های مالی جامعه و کسب سود می کنند. بانک شهر مانند سایر بانک ها از محل سپرده های مشتریان خود انواع وام بانکی را ارائه می دهد. از انواع وام بانک شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح تسهیلات شکوه شهر: این طرح قابلیت اعطای وام به مشتریان حقیقی و حقوقی با هدف تامین نیاز های بخش های مختلف اقتصادی و خانوار ها را دارد. برای دریافت این وام باید حداقل به مدت 4 ماه در بانک شهر سپرده گذاری کرده و سقف پرداخت آن 50 میلیون تومان است.

  • طرح تسهیلات اساتید شهر: این طرح ویژه پرداخت وام به اعضای هیئت علمی، اساتید پیمانی و رسمی، مدیران و روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی مورد تایید وزارت علوم است. سقف پرداخت این تسهیلات تا مبلغ 200 میلیون تومان تعیین شده است.

  • طرح تسهیلات شهریار: تمامی افراد حقیقی فعال در رشته های پزشکی و غیر پزشکی که به صورت مستقل یا قراردادی با سازمان های پزشکی مرتبط، فعالیت می کنند، قابلیت دریافت این وام را دارند. سقف اعطای تسهیلات در این طرح به فعالان رشته های پزشکی تا 2 میلیارد تومان و به فعالان رشته های غیر پزشکی تا 1 میلیارد تومان است.

  • طرح تسهیلات نشان شهر: متقاضیان دریافت این تسهیلات پس از گذشت سه ماه از سپرده گذاری خود و متناسب با میانگین مبلغ سپرده گذاری، می توانند اقدام کنند و سقف پرداخت این تسهیلات تا مبلغ 100 میلیون تومان است.

  • طرح تسهیلات کارآی شهر و سرآمد مسکن شهر: شهروندان می توانند پس از گذشت سه ماه از سپرده گذاری و متناسب با مبلغ سپرده خود اقدام به دریافت این تسهیلات برای بازسازی و تعمیر مسکن نمایند.

شرایط دریافت وام بانک شهر

به طور کلی می توان گفت شرط اصلی دریافت وام بانک شهر، گذشت مدت زمانی از سپرده گذاری در بانک است. همچنین پرداخت وام به صورت محاسبه میانگین مبلغ سپرده گذاری متقاضیان در بانک صورت می گیرد. از دیگر شرایط دریافت وام بانک شهر، معرفی ضامن رسمی است. چون طبق قوانین جدید بخشی از مبلغ وام یا سپرده متقاضی دریافت وام، به عنوان ضمانت در بانک بلوکه نمی شود باید ضمانت دیگری برای دریافت وام، ارائه کرد.

این ضمانت می تواند معرفی ضامن رسمی همراه با کسر از حقوق باشد و یا در صورت اعتبار سنجی و توافق بانک و مشتری، سایر ضمانت ها مثل وثیقه های ملکی یا گواهی اعتبار شغلی باشد. از شرایط دریافت وام کارا برای تعمیر و بازسازی مسکن این است که متقاضی وام، مالک شش دانگ خانه باشد. برای دریافت تسهیلات شهریار بانک شهر هم نیاز است شخص حقوقی متقاضی دریافت وام دارای مجوز های لازم برای فعالیت باشد. سایر وام ها تابع شرایط عمومی پرداخت هستند.

مدارک لازم برای دریافت وام بانک شهر

عموما مدارک خاصی برای دریافت وام بانکی نیاز است. این مدارک در اکثر بانک ها و برای انواع وام ها معمولا یکسان بوده و ممکن است در موارد خاصی تغییراتی داشته باشد. ارائه مدارک مورد نیاز به بانک باید به صورت دقیق انجام شود تا اختلالی در روند پرداخت وام پیش نیاید. مدارک لازم برای دریافت وام بانک شهر عبارتند از:

  • تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی

  • مدارک شغلی متقاضی مبنی بر داشتن درآمد

  • معرفی ضامن رسمی با گواهی کسر از حقوق

  • مدارک شغلی ضامن

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن

برخی از انواع وام مانند وام شهریار بانک شهر نیاز به ارائه مجوز های لازم برای فعالیت افراد داشته و یا در وام های مربوط به تعمیر و بازسازی ساختمان نیاز به مدارک مربوط به ساختمان مورد نظر است. در وام های بدون ضامن هم طبیعتا نیازی به ارائه مدارک هویتی و شغلی ضامن نیست. برای اطلاع از جزئیات مدارک مورد نیاز دریافت هر وام باید به شعب بانک شهر مراجعه نمود.

سامانه تسهیلات بانک شهر

در حال حاضر امکان درخواست دریافت تسهیلات از بانک شهر به صورت اینترنتی وجود ندارد و هنوز سامانه تسهیلات بانک شهر راه اندازی نشده است. مشتریان باید درخواست دریافت تسهیلات خود را به صورت کتبی به همراه مدارک و مستندات لازم به شعب بانک حضورا تحویل داده و منتظر بررسی بانک در خصوص مشمول پرداخت وام شدن درخواست خود باشند.

در سامانه اینترنتی بانک شهر به آدرس shahr-bank.ir هم اکنون امکان مشاهده شرایط دریافت انواع تسهیلات وجود دارد و متقاضیان دریافت وام از این بانک می توانند قبل از ارائه درخواست خود، آگاهی لازم در مورد انواع وام های پرداختی بانک شهر را کسب کنند. همچنین امکان ارائه خدماتی از قبیل مشاهده مانده تسهیلات دریافت شده و اخذ گزارشات مربوط به جزئیات اقساط پرداخت شده نیز از طریق اینترنت بانک شهر وجود دارد.

بانک شهر

نحوه ثبت نام و دریافت وام بانک شهر

برای ثبت نام و دریافت وام بانک شهر ابتدا نیاز است تا متقاضی اقدام به استعلام مدارک مورد نیاز برای وام خود از شعب بانک شهر کند. سپس با جمع آوری مدارک مربوطه به همراه درخواست کتبی باید به یکی از شعب بانک شهر مراجعه کرده و اسناد لازم را برای بررسی در اختیار بانک قرار دهد. پس از بررسی مراجع ذی صلاح بانک، بر اساس اختیارات تفویضی، اعتبار تعلق گرفته به متقاضی تایید می شود. بعد از گذشت این مراحل باید وثیقه های لازم اعم از ضامن رسمی یا سند های ملکی و غیره به بانک ارائه شود و سپس بانک اقدام به انعقاد قرارداد تسهیلات با متقاضی دریافت وام کرده و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی که به متقاضی اعلام می شود، مبلغ وام به وی پرداخت خواهد شد.

مبلغ وام بانک شهر

بانک شهر مبالغ مختلفی را به عنوان وام به متقاضیان اعطا می کند. هر کدام از انواع وام بانک شهر، سقف پرداخت متفاوتی دارند. با توجه به سقف پرداخت نوع وام و میانگین مبلغ سپرده گذاری متقاضی دریافت وام، میزان تسهیلات اعطایی از جانب بانک مشخص می شود. به عنوان مثال سقف پرداخت وام های طرح شکوه و وام بدون ضامن تا 50 میلیون تومان است.

طرح های نشان شهر و طرح کارا و سرآمد شهر سقف پرداختی معادل 100 میلیون تومان دارند. طرح پرداخت وام به اساتید تا سقف 200 میلیون تومان تسهیلات اعطا می کند و بیشترین مبلغ وام بانک شهر مربوط به طرح پرداخت وام به فعالان حوزه پزشکی و غیر پزشکی است که تا سقف 2 و 1 میلیارد تومان قابل دریافت است.

نحوه بازپرداخت و اقساط تسهیلات بانک شهر

بانک ها برای تسهیلات خود معمولا تعداد اقساط خاصی را در نظر می گیرند، که این تعداد می تواند با توجه به شرایط مشتری هم متفاوت باشد. نحوه بازپرداخت و اقساط تسهیلات بانک شهر به این صورت است که برای مثال، بازپرداخت طرح تسهیلات شکوه شهر با نرخ 10 تا 14 درصد انجام می شود. نرخ سود طرح اساتید شهر 18 درصد بوده و همچنین نرخ بازپرداخت وام طرح نشان شهر 4 تا 12 درصد است و طرح کارا و سرآمد مسکن شهر نرخ سودی برابر با 12 تا 18 درصد دارند.

درمورد نحوه بازپرداخت اقساط وام های بانک شهر هم باید گفت در گذشته پرداخت اقساط از فعالیت های وقت گیر و محدود به زمان بود، اما در حال حاضر امکان پرداخت اقساط وام از هر کجا و در هر ساعت شبانه روز با استفاده از دستگاه خودپرداز وجود دارد. با استفاده از کارت بانک شهر و یا کارت سایر بانک های متصل به شبکه شتاب و مراجعه به خودپرداز می توان قسط وام خود را پرداخت نمود.

وام بدون ضامن بانک شهر

بانک شهر برای برخی از مشتریان خود امکان دریافت تسهیلات بدون ضامن را فراهم کرده است. از شرایط وام بدون ضامن بانک شهر، داشتن حساب سپرده در بانک شهر و میانگین سپرده گذاری مناسب و همچنین کسب رتبه قابل قبول در اعتبار سنجی بانکی است. در واقع اعتبار سنجی مشتری به عنوان ضمانت تسهیلات در نظر گرفته می شود و مشتری نباید دارای سابقه بدهکاری یا چک برگشتی در سیستم بانک شهر باشد.

کف مبلغ این وام 3 میلیون تومان و سقف پرداخت این وام تا 50 میلیون تومان و بازپرداخت آن 36 ماهه است. حساب سپرده لازم برای دریافت این وام می تواند جاری، کوتاه مدت و یا قرض الحسنه باشد. سود بازپرداخت این وام 18 درصد است. نکته مهم در خصوص دریافت این تسهیلات این است که بر خلاف باقی وام های بانک شهر، تمامی مراحل ثبت و درخواست این نوع وام از طریق اپلکیشن همراه شهر پلاس صورت می گیرد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه