تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

انتشار 10 بهمن 1402
مطالعه 7 دقیقه

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن روش‌هایی برای رفع ایراد و نواقص ابرو یا ایجاد فرمی دلخواه برای ابرو است. این روش‌ها، در دسته آرایش نیمه دائمی قرار می‌گیرند. در ادامه به برسی تفاوت این دو فرایند می پردازیم.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن روش‌هایی برای ایجاد فرمی دلخواه برای ابرو است. ابرو یکی از مهم‌ترین اجزای صورت است که تاثیر فراوانی در زیبایی صورت دارد. به همین دلیل است که افراد، توجه خاصی به آرایش ابروهای خود دارند و برای آن اهمیت قائل‌اند. لوازم آرایشی متعددی برای آرایش و بهتر کردن ظاهر ابروها وجود دارد. از جمله مداد ابرو، سایه ابرو و… که هر کدام کارایی و ویژگی خاص خود را دارند.

استفاده از این مواد آرایشی، نیاز به دقت و توجه و البته زمان زیادی دارد. گاهی نتیجه نهایی، اصلا خوشایند نیست. گاهی برای آرایش کردن فرصتی نیست. حتی گاهی اوقات همین مواد آرایشی باعث ایجاد ریزش بیشتر و از دست دادن ابروها می‌شود. به همین دلیل است که این روزها، اکثر خانم‌های پرمشغله و افرادی که ابروهای نازک، خالی و کم‌پشت دارند، به روش‌های آرایش نیه دائمی مثل میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن روی می‌آورند. برای اینکه درباره این دو روش، تفاوت ها و شباهت ها و نحوه انجام هریک به طور حرفه ای و تخصصی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که در دوره آموزش میکروپیگمنتیشن و همچنین دوره آموزش میکروبلیدینگ شرکت کنید.

این روزها روش‌های آرایش دائمی و نیمه دائمی طرفداران زیادی پیدا کرده است. همه افراد دارای ابروهای پر و زیبا نیستند به همین دلیل به انواع و اقسام روش‌های آرایش ابرو روی می‌آورند. استفاده از لوازم آرایش ابرو مثل ژل‌های ابرو، سایه ابرو و مداد ابرو، وقت‌گیر است به خصوص اگر قرار باشد هر روز این کار را تکرار کنید. به همین دلیل، روش‌های آرایش نیمه‌دائمی ابرو مثل میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن رواج پیدا کرده است.

احتمالا شما هم اگر تصمیم داشته باشید که روش‌های آرایش نیمه دائمی را انتخاب کنید، با پیشنهادات گوناگونی مواجه شده‌اید. روش‌های مختلفی مثل میکروشیدینگ، میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و… وجود دارد. تفاوت این روش‌ها، گاهی بسیار جزیی و ظریف است. برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید، بد نیست که با تفاوت آنها آشنا شوید.

در ادامه، چند تفاوت و شباهت اصلی میکروبلیدینگ و میکرپیگمنتیشن را عنوان می‌کنیم. با بررسی این تفاوت‌ها می‌توانید بهترین روش را برای آرایش ابروهای خود انتخاب کنید.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن: مقایسه سریع

بسیاری از افراد این دو کلمه را به جای هم استفاده می‌کنند. البته این دو روش شباهت‌های زیادی دارند و هر دو جزو روش‌های آرایش نیمه دائمی ابروها هستند. ولی اندکی تفاوت جزیی هم دارند.برای اینکه این دو روش را به خوبی بشناسید، بد نیست که ابتدا شباهت‌های آن را بدانید.

در هر دو روش، با استفاده از ابزارهای خاص، جوهر مخصوص وارد لایه زیرین پوست می‌شود. این کار را فقط افراد متخصص و آموزش‌دیده باید انجام دهند. در ادامه به تعدادی دیگر از شباهت‌های این دو روش اشاره می‌کنیم.

روش اجرا

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ از نظر تکنیک مورد اجرا، شباهت‌های زیادی با هم دارند. اگر می‌خواهید ابروهایتان پرتر به نظر برسند و سایه دار باشند میکروپیگمنتیشن را انتخاب کنید. در این روش، افکت سایه‌دار روی ابرو ایجاد می‌شود. در میکروبلیدینگ، خطوط نازکی به شکل تارهای ابرو ایجاد می‌شود. می‌توانید برای حصول نتیجه بهتر، این دو تکنیک را با هم ترکیب کنید.

میکروپیگمنتیشن را برای پوست سر هم استفاده می کنند. در این روش، پوست سر با ایجاد سایه و نقاط ریز، پرتر به نظر می‌رسد و درست شبیه به زمانی است که موها بعد از تراشیدن، تازه شروع به رشد کرده‌اند. این گزینه معمولا به مردانی که دچار طاسی شده‌اند پیشنهاد می‌شود و افکت رویش مو را در پوست سر ایجاد می‌کند.

میکروپیگمنتیشن

عمق

تکنیک‌های آرایش نیمه دائمی مثل میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن، بسیار سطحی‌تر از تاتو هستند. از بابت عمق، این دو روش به هم شباهت دارند. بیرونی‌ترین لایه پوست که اپیدرمیس نامیده می‌شود بعد زا لایه میانی قرار گرفته است که درمیس نام دارد.

در میکروبلیدینگ و مکروپیگمنتیشن، رنگ وارد عمق 0/08 تا 0/15 میلی‌متری می‌شود. در این عمق، پیگمنت در مرز بین درمیس و اپیدرمیس قرار می‌گیرد. ولی در روش‌های دائمی مثل تاتو، رنگ تا عمق یک میلی‌متری می‌رود.

رنگ

رنگ‌هایی که در میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن یعنی در روش‌های آرایش نیمه دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند یکسان هستند. این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های به کار رفته در آرایش‌های دائمی مثل تاتو، طبیعی‌تر هستند. رنگ‌هایی که در آرایش‌های دائمی مثل تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرند حاوی موادی چون کربن هستند که به مرور زمان اکسید می‌شوند. به همین دلیل است که بعد از مدتی رنگ آنها به آبی، طوسی و حتی قرمز تغییر می‌کند و ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند.

در روش میکروبلیدینگ، از پیگمنت‌های طبیعی استفاده می‌شود مثلا آهن دی‌اکسید که به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهند. این رنگ‌ها فقط به مرور زمان می کم‌رنگ‌تر می‌شوند.

ظاهر

هر دو روش، باعث ایجاد ظاهری طبیعی در ابرو می‌شوند. حتی کسانی که اصلا ابرو نداشته باشند، باز هم می‌توانند از مزایای این دو روش و در بهترین حالت از ترکیب هر دو بهره‌مند شوند. برخلاف تاتوهای دائمی که ظاهری بسیار غیرطبیعی دارند و امکان ایجاد تارهای باریک مثل تارهای ابرو در این روش وجود ندارد.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، هر دو روش‌هایی عالی برای کسانی هستند که همه یا بخشی از ابروی خود را به کلی از دست داده‌اند. البته میکروبلیدینگ ظاهر طبیعی‌تری دارد. البته از روش میکروپیگمنتیشن غیر از ابرو برای اصلاح زخم‌های ناشی جراحی پلاستیک یا بازسازی هاله‌ی پستان و موارد مشابه استفاده می‌شود.

میکروپیگمنتیشن

دوام و پایداری

در آرایش‌های دائمی که قبلا رواج داشت مثلا تاتو، همان طور که از اسم این روش‌ها مشخص است، آرایش‌ها دائمی بودند و دوام زیادی داشتند البته اگر از تغییر رنگ آنها صرف نظر کنیم. حتی جدیدترین روش‌های ریمو تاتو نیز نمی‌توانند 100 درصد یک تاتو را پاک کنند و هاله‌ای از تاتوها روی پوست باقی می‌ماند یا نهایتا رنگ آنها بسیار کم‌رنگ می‌شود.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، روش‌های نیمه دائمی هستند. در بهترین حالت حدودا یک سال و نیم تا دو سال باقی می‌مانند و بعد از این مدت، به ترمیم نیاز پیدا می‌کنند. در این دو روش اگر ابرو عیب و نقص یا ایرادی پیدا کند، در طی اجرای فرایند یا بلافاصله بعد از آن قابل اصلاح است.

خطرات احتمالی

در روش‌های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، نسبت به تاتو، احتمال واکنش‌های آلرژیک بسیار کمتر است. همچنین احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. به خاطر استفاده از پیگمنت‌های ایمن‌تر است که این روش‌ها، فرایند کم خطرتری دارند. تقریبا می‌توان گفت که این روش‌ها، خطرات بسیار کم و قابل چشم‌پوشی دارند و از این بابت با هم تفاوتی ندارند.

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

این دو روش از نظر برخی ویژگی‌ها تفاوت‌های اندکی با هم دارند. مقلا تکنیک و ابزار مورد استفاده در این دو روش که برای تزریق جوهر به زیر پوست استفاده می‌شود، متفاوت است.

تکنیک و ابزار

در میکروبلیدینگ، متخصصان معمولا از ابزارها به شیوه دستی استفاده می‌کنند تا بهترین فرم ابرو را ایجاد کنند. با استفاده از قلم‌های مخصوص تیغ‌دار، خط‌های باریک و دقیقی شبیه به تارهای ابرو ایجاد می‌کنند تا پیگمنت درون آن قرار بگیرد و شکل ابرو را ایجاد کند. این شیوه از خراش دادن پوست و وارد کردن پیگمنت، باعث می‌شود که نتیجه نهایی کاملا شبیه به تار ابروی واقعی به نظر برسد.

تیغ‌ها یا سوزن‌های مخصوص میکروبلیدینگ، افکتی دقیق و ظریف و طبیعی ایجاد می‌کنند. خط‌هایی که روی ابرو ایجاد می‌شود کاملا شبیه به تارهای طبیعی ابرو است.

از طرف دیگر، میکروپیگمنتیشن، بیشتر ظاهری شبیه به سایه ایجاد می‌کند و خبری از تارهای باریک ابرو نیست. در واقع نوعی سایه ابروی نیمه دائمی است. به همین خاطر ظاهر نهایی آن، به اندازه میروبلیدینگ طبیعی به نظر نمی‌رسد و شبیه به تارهای ابرو نیست. علاوه بر این، متخصصان میکروپیگمنتیشن، معمولا این فرایند را با ابزارهای دیجیتالی انجام می‌دهند. این ابزار رنگ را زیر لایه بیرونی پوست تزریق می‌کند و این کار را از طریق سوزن‌های بسیار باریکی انجام می‌دهد.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

مدت زمان اجرا و ترمیم

میروبلیدینگ معمولا در دو جلسه انجام می‌شود. در جلسه اول در مورد شکل و حالت ابرو تصمیم‌گیری می‌شود و فرم کلی ابرو ایجاد می‌شود. در جلسه دوم، ترمیم و اصلاح صورت می‌گیرد. جلسه ابتدایی حدودا دو ساعت طول می‌کشد ولی جلسه دوم معمولا کوتاه‌تر است ولی ممکن است بیشتر طول بکشد.فرایند میکروپیگمنتیشن کمی بیشتر طول می‌کشد و البته نتیجه نهایی آن نیز ماندگاری بیشتری دارد.

ترمیم و درمان آسیب‌های ناشی از میکروبلیدینگ ممکن است تا ده روز طول بکشد. در این مدت، قرمزی و التهاب پوست کاملا برطرف می‌شود. در چند روز ابتدایی، رنگ‌های تیره شروع به روشن‌تر شدن می‌کنند. به همین دلیل، در روزهای ابتدایی، نتیجه کار بسیار تیره‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید و حتی ممکن است دلسرد شود. ولی خیال‌تان راحت باشد چون طی چند روز، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

بعد از یک ماه، رنگ‌ها در جای خود تثبیت می‌شوند. در این مدت، رنگ‌ها کمی روشن‌تر می‌شوند ولی باز هم کاملا نزدیک به رنگ طبیعی ابروهای شما هستند.

افرادی که میکروپیگمنتیشن می‌کنند نیز در ابتدا، ابروهایی تقریبا دو برابر تیره‌تر از نتیجه نهایی خواهند داشت. بعد از لایه‌برداری و ترمیم آخرین آسیب‌ها، نتیجه نهایی کار مشخص می‌شود که رنگی‌ روشن‌تر و ملایم‌تر است.

عکس تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

همانطور که در عکس مشاهده می کنید، میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن تفاوت واضحی با یکدیگر دارند. ابروی سمت راست میکروپیگمنتیشن یا میکروشیدینگ یا همان سایه ابرو است. در این روش رنگدانه های به صورت نقطه نقطه تمام سطح پوست ابرو را پوشش می دهند. اما ابروی سمت چپ میکروبلیدینگ ابرو است که به صورت خطی و بسیار شبیه به تار موهای طبیعی طراحی شده است. شما می توانید از ترکیب این دو روش استفاده کنید تا علاوه بر ایجاد ظاهری پرپشت، ابروهای کاملا طبیعی داشته باشید.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه