17 تکنیک فوق العاده برای مراقبت از موی رنگ شده

انتشار 7 تیر 1402
مطالعه 9 دقیقه

برای مراقبت بعد از رنگ مو چه باید کرد؟

دکلره موها را به پایه صفر می‌رساند و رنگدانه طبیعی مو را از بین می‌برد اما اگر درست و اصولی زیر نظر متخصص انجام نشود، باعث سوختن موها می‌شود. آسیبی بسیار جدی که مراقبت از مو را بسیار دشوارتر از معمول می‌کند. اگر به بیشتر افرادی که موهای خود را رنگ کرده‌اند نگاهی بیندازید، متوجه وز بودن یا قرمزی بودن ریشه موها خواهید شد. موهایی هم که بدون دکلره و با رنگ‌های موجود در بازار، رنگ می‌شوند، در معرض مواد شیمیایی قرار گرفته، آسیب دیده و ضعیف می‌شوند با این وجود، با انجام چند راهکار مراقبت از مو می‌توانید مراقب موی خود بوده و از بیشتر آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کنید.

در واقع کسانی که موهای رنگ شده زیبا دارند، ژن خوب ندارند؛ بلکه آن‌ها روش‌های رسیدگی و مراقبت بعد از رنگ مو را به خوبی می‌دانند و انجام می‌دهند. پس بهتر است قبل از غبطه خوردن به موهای پرپشت و رنگ شده دیگران، شما هم آگاهی خود را بالا برده و این کارها را انجام دهید.

آماده سازی مو

اگر می خواهید بعد از رنگ مو هاسالم بماند باید قبل از رنگ کردن آماده سازی را شروع کنید ابتدااز مغذی بودن و رطوبت مو مطمئن شوید همچنین حداقل دو ماه قبل از رنگ ماسک مو و روغن های مو البته از نوع روغن های طبیعی استفاده کنید. به طور منظم موها را کوتاه کرده و تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید ؛ اگر نیاز به دکلره دارید تارنگ مورد دلخواه بدست آید قبل از دکلره به موها روغن نارگیل بزنید این کارها آسیب مو را به حداقل میرساند.

انتخاب رنگ مناسب

بسیار مهم است بعد از رنگ کردن مو دچار آسیب نشود، اگر از دکلره برای سفید کردن مو استفاده کردید حتماً مطمئن شوید که از اکسیدان مناسب استفاده کرده اید مثلا استفاده از اکسیدان شماره 40 برای موهای بلوند از سوختگی مو جلوگیری می کند و اگر موها روشن است از اکسیدان 20 یا 30 استفاده کنید .استفاده از محصولات مراقبتی آسیب مو را به حداقل برسانید ،رنگهایی استفاده کنید که بدون مواد شیمیایی خطرناک مثل آمونیاک باشند.

فهمیدن دستورالعمل بسیار حائز اهمیت است

فردی را پیدا کنیدکه نحوه استفاده آن را برای تان شرح دهد اگر موهای تان را در منزل رنگ میکنید ابتدا تست انجام دهید و با دقت دستورالعمل آن را بخوانید و مطمئن شوید رنگ یا دکلره ی قبل رفته است در این مورد اگر فردی کمکتان کند بهتراست.

قبل از شامپو زدن منتظر بمانید

بعد از این که موهای تان را رنگ کردید سعی کنید حداقل دو روز منتظر بمانید این کاربه ثابت ماندن رنگ مو کمک میکند همچنین چربی مو قبل از رنگ کردن مثل یک لایه محافظتی ریشه موعمل و ازآسیب موجلوگیری می کند. کوتاه کردن موهای آسیب دیده نظر خوبی است که همیشه بعد از مراحلی مو را کوتاه کنید ناگزیر هستید بعد از اینکه مو دچار آسیب شد آن را کوتاه کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کرده باشیداگر موهای تیره را به بلوند می رسانید آماده شکنندگی مو باشید.

خرید محصولات درست

رنگ مو های جدید آسیب زا هستند برای اطمینان خاطر پیدا کردن از اینکه رنگ مو ها مدت طولانی مورداستفاده قرارمیگیردو به ما آسیب نمی زنند بسیار مهم است رنگ هاو شامپوها نرم کننده های خوب خریداری کنید درحالی که بیشتر شامپوهای مراقبت کننده ی مو برای رنگ های تیره است شامپوهای بدون سولفات خریداری کنید چون چربی طبیعی مو را ازبین نمی برد و رنگ مو را تغییرنمی دهد.

شامپو

شست وشو با آب سرد

شستشوی مو با آب داغ باعث می شود کوتیکول های لایه خارجی مو بلندشوندکه رارطوبت کاهش میدهد مو فرو مجعد میشود و مو بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد به همین خاطر موثرترین راه شستشوی مو با آب سرد است .کوتیکول ها را مرطوب نگه می دارند و وزوزی مو رنگ آن را کنترل می کنند اگر نمی توانید با آب سرد دوش بگیرید بعد از شستشوی خود با آب گرم سر را با آب سرد بشویید.

کم کردن شست وشو

وقتی موهایتان را 3 یا 4 بار در هفته می شویید رنگ مو تدریجی تغییر می کند بنابراین برای اینکه رنگ مو و چربی سر ثابت شود شستشوی مو را بین2 تا 3 بار در هفته کاهش دهید.

خرید نرم کننده باکیفیت

نرم کننده های با کیفیت حاوی سیلیکون هستند لایه محافظتی روی مو ایجاد می کنند وازاحتمال آسیب آفتاب فر شدن مو جلوگیری میکند همچنین مو را از آسیب وسایل گرمایشی حفظ میکند.

شامپوهای روشن کننده

اگرموهای تان را حداقل ماهی یک بارباروشن کننده می شویید برای مو خوب است اما بعد از رنگ کردن مو از روشن کننده ها استفاده نکنید زیرا مواد پاک کننده قوی نه تنها رنگ مو را حفظ بلکه مو را خشک میکند بهترین راه این است که روشن کننده ها را کنار بگذارید تا رنگ برود.

نوک موهای خود را کوتاه کنید

چه موهای خود را رنگ کرده باشید و چه نه؛ وجود موخوره، تار موهای شکسته و نوک موی دندانه دار، تا حدی کاملاً طبیعی و البته به شدت ناخوشایند است. با این حال، آسیب دیدن مو بعد از رنگ کردن، اجتناب ناپذیر است.

رنگ مو اغلب تار موها را خشک و شکننده می‌کند. برای اینکه موهایی سالم و خوش حالت داشته باشید، بهتر است، به طور منظم نوک موهای خود را کوتاه کنید. زیرا رنگ کردن مو بدون کوتاه کردن 5آن، ممکن است علت موخوره موی شما باشد. اگر نگران موهای بلند خود هستید، می‌توانید در هر بار مراجعه به آرایشگاه، به آرایشگر بگویید تا فقط مقدار کمی از آن را کوتاه کند.

مراقبت از مو در برابر کلر

کلر یکی از مواد شیمیایی است که روی موهای معمولی تاثیر منفی می‌گذارد، چه برسد به اینکه موی شما رنگ شده باشد. برای مراقبت بعد از رنگ مو از تماس موها با کلر خودداری کنید. کلر باعث کمرنگ شدن رنگ مو شده و موی رنگ شده را تغییر می‌دهد. افرادی که بیشتر به استخرهای دارای کلر می‌روند، نمی‌توانند به مراقبت بعد از رنگ مو به خوبی بپردازند، مگر اینکه از یک ماده محافظ روی مو استفاده کنند.

در صورتی که وارد استخرهای دارای کلر می‌شوید، حتما موهای خود را زیر کلاه شنا بپوشانید. روی موها، نرم‌کننده یا ماسک مو بزنید و سپس آن‌ها را به شکل گوجه‌ای در بالای سر جمع کنید. در نهایت کلاهی محکم و غیر قابل نفوذ برای آب، سرتان کنید. با این روش مراقبت از مو، از خیس شدن موها با آب کلردار جلوگیری خواهید کرد.

از دستگاه‌های حرارتی مو کمتر استفاده کنید

گرمای سشوار حاوی یون‌هایی که روی مو اثر منفی می‌گذارند. هر چند هستند سشوارهایی که این یون‌ها را خنثی کرده و ضرری روی مو ندارند اما خرید این سشوارها، گران تمام می‌شود. برای محافظت از مو در برابر حرارت یا سشواری تهیه کنید که ایجاد یون منفی نمی‌کند یا مقدار استفاده از این وسیله را کاهش دهید. باد و گرمایی که سشوار ایجاد می‌کند، رطوبت طبیعی مو را از بین برده و باعث خشک شدن موها می‌شود. برای مراقبت بعد از رنگ مو، استفاده از سشوار را محدود کنید. بهتر است قبل از سشوار زدن، از سرم مو استفاده کرده و سپس سشوار کنید.

سشوار زدن

تهیه ماسک مو برای موهای رنگ شده

مو و پوست سر خانم‌ها بیشتر از هر چیز، به ویتامین و رطوبت نیاز دارند. ترشح غدد چربی مورد نیاز پوست و مو در اثر استفاده از شامپوهای نامناسب امکان دارد، دچار اختلال مزمن شود و باید علاوه بر روال طبیعی، به مراقبت بعد از رنگ مو توجه کرد. ماسک‌ها برای مراقبت از مو لازم و واجب هستند. هر ماسکی که برای موها استفاده می‌شود، باید بتواند رطوبت کافی به مو برساند و خشکی یا شکستگی مو را برطرف کند.

ماسک‌های ویتامینه آماده در بازار محصولات بهداشتی آرایشی، موجود است و یا می‌توان ماسک برای موهای رنگ شده را به صورت دست‌ساز برای مراقبت از مو در خانه و خودتان تهیه کرد. ماسک خانگی با عسل و روغن آلوئه ورا و آووکادو از بهترین ماسک‌ها در مراقبت از مو هستند. همچنین روغن نارگیل، بادام و گلاب هم بهترین مواد برای بهبود کیفیت مو به شمار می‌روند.

گذاشتن ماسک در مراقبت بعد از رنگ مو تأثیر به سزایی داشته و باعث درخشندگی و سلامت مو می‌شود. در هفته 2 تا 3 بار و هر بار برای 15 دقیقه از ماسک‌های زیر استفاده کنید. این ماسک‌ها نه تنها به رطوبت رسانی موها کمک می‌کند؛ بلکه از ماندگاری رنگ روی مو هم شما را مطمئن خواهد کرد.

یک نکته بسیار مهم در مورد ماسک مو وجود دارد. اینکه بعضی از ماسک‌ها برای موهای رنگ شده نیستند و باعث کدر شدن رنگ مو می‌شوند؛ بنابراین دقت کنید برای مراقبت از مو به سراغ ماسک مو مختص موهای رنگ شده بروید.

تغذیه درست داشته باشید

برای مراقبت از مو حتما نباید به زدن شامپو یا ماسک روی موی رنگ شده، اکتفا کرد. در واقع داخل بدن شما هم روی سالم ماندن ریشه و ساقه مو تاثیر می‌گذارد. بعضی از مواد غذایی، موادی همانند اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E دارند که برای رشد و سلامت موها بسیار عالی است. امگا 3 موجب درخشندگی و تقویت مو می‌شود. برای مراقبت از مو مواد غذایی مانند گردو و آجیل بخورید. چربی و ویتامین E موجود در این مواد غذایی برای مراقبت از مو، جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها لازم است.

مواد غذایی سالم

رسیدگی به موها، قبل از خواب

اگر موهایتان تازه رنگ شده و خیس هستند، بهتر است مراقب باشید که هنگام خوابیدن در حالت فشرده و تاب‌خورده نباشند. موها را قبل از خواب جمع کنید یا آن‌ها را با پارچه نازکی بپوشانید و سپس استراحت کنید. در رختخواب از کش و گیره موی سفت استفاده نکنید.

روبالشی ابریشمی استفاده کنید

مراقبت از مو تنها به روز محدود نمی‌شود. شما باید در طول شب و در هنگام خواب نیز مراقب موهای رنگ شده باشد. موهای شما بیشتر از 6 ساعت در طول شبانه‌روز با روبالشی در تماس است. به همین خاطر جنس پارچه و روبالشی شما بسیار اهمیت دارد. یک روبالشی بد باعث ایجاد موخوره و شکنندگی در موها می‌شود. بهترین جنس پارچه برای روبالشی، ابریشمی است. این پارچه به موهای رنگ شده آسیب نمی‌زند. چرا که تنها از الیاف طبیعی ساخته شده و ایجاد اصطکاک نمی‌کند. برای مراقبت از مو در طول شبانه‌روز و مراقبت بعد از رنگ مو حتما از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

روبالشتی ابریشمی

کراتینه کردن موها

افرادی که به هیچ وجه کارهای مراقبت بعد از رنگ مو را انجام نمی‌دهند، در نهایت با موهایی خشک، وز شده و فر روبرو می‌شوند که شکنندگی و ریزش زیادی دارد. برای درمان نهایی به این افراد پیشنهاد می‌شود به سراغ کراتینه نانو گلوبال مو بروند. موهای خود را به دست آرایشگری ماهر بسپارید تا با کراتینه به موهایتان جان دوباره دهد.

سخن پایانی

هر یک از نکات که گفته شد می‌تواند شما را به موهایی که آرزویش را دارید، برساند. موهای رنگ شده سالم، زیبا و براق به شما اعتماد به نفس بیشتری خواهد داد و برازنده شماست. به خاطر داشته باشید که زیبایی درون شما وجود دارد و تنها باید آن را نمایان کنید. مراقبت از مو را جدی بگیرید و هر روز انجام دهید

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه