سامانه ثبت نام وام شرکت دانش بنیان

اعطای تسهیلات شرکت های دانش بنیان و نحوه ثبت نام

انتشار 19 تیر 1402
مطالعه 9 دقیقه

تسهیلاتی است که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و به منظور کمک به اشتغال و صنایع خلاق و افزایش فروش کالاهای دانش بنیان به این شرکت ها اعطا می گردد. شرکت ها برای ثبت نام این تسهیلات، لازم است در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی یا سامانه غزال نسبت به ثبت درخواست و ارائه طرح خود اقدام کنند. برای آشنایی بیشتر با طوطیا همراه باشید.

اعطای تسهیلات شرکت های دانش بنیان و نحوه ثبت نام

داشتن سرمایه اولیه و یا نقدینگی برای شرکت های تولیدی از معضلات مهم این روز های کشور است که با ظهور بیماری همه گیر کرونا، وضعیت پیچیده تری را برای کسب و کارها به وجود آورد. شرکت های دانش بینان نیز این قضیه مستثنی نبودند. از سوی دیگر با رفع این مشکلات و امکان تولید کالا و ارایه خدمات از سوی شرکت های دانش بنیان، معضل بیکاری جوانان کشور که اکثرا هم از قشر تحصیل کرده و دانشگاهی هستند، نیز حل می شود. سال 1398، در راستای حمایت از فعالیت های اقتصادی شرکت های دانش بنیان در جهت تولید و ایجاد اشتغال، مجوز داده شد تا شرکت های دانش بنیان نیز از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند. تسهیلاتی که در حوزه های مختلفی مانند صنعت و معدن، صنایع تبدیلی، تکمیلی، آب و کشاورزی اعطا می شود.این تسهیلات در دوره بازپرداخت برای صنایع در گردش یک سال و برای طرح ها هفت سال در نظر گرفته شده است. در ادامه حمایت ها از شرکت های دانش بنیان، از سال 1399، شرکت هایی که در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای پروانه بهره برداری باشند نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. شرکت های دانش بنیان با در نظر گرفتن شرایط خود، می توانند با ارسال درخواست به یکی از بانک های عامل، اقدام به دریافت تسهیلات نمایند.

تسهیلات شرکت دانش نیان

شرایط و فرآیند اعطای وام دانش‌بنیان

تنها شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از صندوق نوآوری‌و‌شکوفایی وام درخواست کنند.در مرحله اول طرح شما وارد دبیرخانه صندوق نوآوری‌و‌شکوفایی شده و در بخش پذیرش مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد. سپس طرح مذکور به معاونت تسهیلات و تجاری سازی ارسال می‌شود تا طرح شرکت توسط یکی از کارشناسان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

پس از تعیین کارشناس پرونده، به منظور اجرای تحقیقات میدانی و نگارش آن به کارگزار معتمد صندوق نوآوری‌و‌شکوفایی سپرده می‌شود تا کسب اطلاعات لازم، جهت بررسی حضوری قرار ملاقاتی در شرکت تنظیم شود. وی شرکت را مورد تحقیقات فنی و بازاری و نیز مالی و حقوقی قرار می‌دهد. در مرحله بعد با تدوین گزارش جامعی در خصوص این چهار بخش بررسی‌شده، گزارش و نتیجه‌گیری خود را به صندوق تحویل می‌دهد. کارشناس تعیین‌شده صندوق، گزارش را خوانده و جلسه پیش‌دفاع با حضور افراد زیر برگزار می‌گردد:

  • معاون معاونت تسهیلات و تجاری‌سازی

  • نماینده شرکت درخواست‌کننده

  • کارشناس پرونده در صندوق نوآوری‌و‌شکوفایی

  • نماینده کارگزار ارزیابی

با رسیدگی به طرح در جلسه پیش‌دفاع و ارائه نتیجه ارزیابی به شرکت درخواست‌کننده، در صورت اعتراض به رأی صندوق و کارگزار، بررسی انجام می‌شود و در صورت لزوم با برگزاری چندین جلسه، در بخش پیش‌دفاع، نتیجه‌گیری و جمع‌بندی مشخص می‌شود. جلسه اصلی با حضور اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری‌و‌شکوفایی در کمیته صندوق برگزار می‌شود. سپس مصوبه‌ای مشتمل بر شرایط، وثیقه، نحوه پرداخت تسهیلات، عامل پرداخت و ناظر پرونده تهیه می‌شود.با تایید مصوبه و واریز وجه درخواستی به حساب عامل پرداخت، عامل پرداخت و شرکت درخواست‌کننده قراردادی نوشته و امضا می‌کنند تا واریز تسهیلات به حساب شرکت صورت گیرد.

سامانه وام شرکت های دانش بنیان 1402

در قسمت قبل در خصوص شرایط وام شرکت های دانش بنیان تبصره 16 قانون بودجه توضیح داده شد. اما متقاضیان بعد از اطمینان از دارا بودن شرایط لازم، باید برای ثبت نام این وام اقدام کنند، لذا سوالی که مطرح می شود این است که سامانه ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان 1402 کدام است؟

باید گفت سامانه ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان 1402 و همینطور وام شرکت های دانش بنیان آسیب دیده، سایت صندوق نوآوری و شکوفایی بوده که آدرس آن، www.inif.ir می باشد. متقاضیان ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان 1402، می توانند با مراجعه به سایت نام برده، برای ثبت درخواست خود، اقدام نمایند. در بخش بعد نحوه ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان 1402 توضیح داده خواهد شد.

نحوه ثبت نام تسهیلات توسعه اشتغال دانش بنیان 1402

در بخش های قبل، در مورد شرایط و سامانه ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان1402، از طریق سامانه غزال صحبت شد و گفته شد واجدین شرایط باید با مراجعه به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به ثبت درخواست خود کنند، اما سوال دیگری که در این مورد مطرح می شود این است که نحوه ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان 1402و وام شرکت های دانش بنیان آسیب دیده به چه صورت می باشد؟ لذا در ادامه، مراحل ثبت نام تسهیلات توسعه اشتغال شرکت های دانش بنیان توضیح داه می شود.

  • ابتدا متقاضی باید آدرس را در مرورگر خود جستجو کرده تا وارد سایت www.inif.ir یا همان سامانه غزال شود. همانگونه که مشاهده می شود، در تصویر چند گزینه نمایش داده می شود، برای ورود به سامانه، باید روی گزینه ورود به سامانه غزال کلیک شود تا متقاضی وارد صفحه اصلی ورود و ثبت نام شود.

  • در مرحله بعد، سامانه، از شخص می خواهد نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کند، حال، دوحالت پیش روی متقاضی است، یا از قبل در سامانه ثبت نام دارد که در این صورت با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وکلیک بر روی گزینه ورود، وارد مرحله بعد می شود و یا شخص ثبت نامی از قبل انجام نداده، که این مورد در مرحله بعد توضیح داده خواهد شد.


صندوق نوآوری

  • در این مرحله اگر متقاضی در سامانه ثبت نام ندارد، باید روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک کند، همان طور که مشاهده می شود، با کلیک بر روی این گزینه، سامانه از متقاضی می خواهد شناسه ملی شرکت را وارد کند و سپس با وارد کردن کدامنیتی و کلیک بر روی مرحله بعد، سامانه یک کد 4 رقمی برای متقاضی ارسال می کند. با وارد کردن کد و سپس ارسال اطلاعات کاربری، نام کاربری و کلمه عبور برای متقاضی ارسال می شود.

صندوق نوآوری

  • برای ثبت درخواست، متقاضی با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه غزال شده و تسهیلات موردنظر خود را انتخاب می کند، سپس با وارد کردن اطلاعات در فرم های مربوطه و بارگذاری مدارک خواسته شده، درخواست خود را ثبت می نماید. در پایان، سامانه یک کد رهگیری در اختیار متقاضی می گذارد تا با استفاده از آن بتواند نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام کند.

  • ثبت درخواست در سامانه غزال، اولین مرحله از فرایند درخواست وام و از جمله وام شرکت های دانش بنیان آسیب دیده می باشد، در مرحله بعد، طرح متقاضی در دبیرخانه صندوق نوآوری و شکوفایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس به بخش معاونت تسهیلات فرستاده شده تا توسط کارشناس مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرد. کارشناس در این مرحله، پرونده را به کارگزار معتمد سپرده تا برای تهیه گزارش از وضعیت مالی، فنی و بازاری و حقوقی، در شرکت حضور پیدا کند.

  • پس از تهیه گزارش، جلسه ای با حضور نماینده شرکت درخواست کننده تشکیل می شود و نتیجه به متقاضی اعلام می شود که این نتیجه قابل اعتراض می باشد. اگر با درخواست موافقت شد، جلسه دیگری در کمیته صندوق برگزار می شود و وثیقه، نحوه پرداخت تسهیلات، عامل پرداخت، ناظر و شرایط، مشخص شده و وجه به حساب شرکت واریز می شود.

میزان و سقف وام شرکت ها دانش بنیان 1402

در بخش های قبل، در مورد شرایط دریافت وام شرکت های دانش بنیان و از جمله وام شرکت های دانش بنیان آسیب دیده، سامانه ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان1402 و نحوه ثبت نام و ورود به سامانه غزال برای ثبت درخواست وام، به طور کامل توضیح داده شد. اما سوالی که در مورد این وام و در مورد تمام وام های دیگر مطرح می شود این است که میزان و سقف وام شرکت های دانش بنیان 1402 چه میزان است؟

نرخ سود این وام 4 درصد است و در یک مرحله پرداخت خواهد شد و هم چنین بازپرداخت آن 36 ماهه و مبلغ آن 1 میلیارد تومان می باشد که مبلغ آن با توجه به طرحی که شرکت متقاضی ارائه می دهد، قابل پرداخت است. اگر طرح در جهت تکمیل و بهبود محصول یا خرید ماشین آلات باشد، 80 درصد و اگر برای افزایش محصول باشد 50 درصد فروش در سال هزار و چهار صد یا معادل 3 برابر فروش در بهار به شرکت اعطا می گردد.

مهلت ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان

در بخش های قبل در خصوص شرایط، سامانه ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان 1402 از جمله وام شرکت های دانش بنیان آسیب دیده و همینطور نحوه ثبت نام و میزان وام صحبت گردید. ولی آنچه مسلم است، غالب تسهیلاتی که از جانب دولت اعطا می شود دارای بازه زمانی مشخصی است، حال سوالی که مطرح می شود این است که مهلت ثبت نام وام شرکت های دانش بنیان تا چه زمانی است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، مهلت ثبت نام تسهیلات توسعه اشتغال که از طریق سامانه غزال قابل انجام است در سال قبل تا پایان مهرماه بوده است که تا 15 آبان ماه تمدید شد.

وام شرکت های دانش بنیان نوپا

شرکت دانش بنیان نوپا، به شرکت هایی اطلاق می شود که تازه تاسیس شده اند و به لحاظ توان مالی، اولین سطح از شرکت های دانش بنیان محسوب می شوند. این شرکت ها دارای درآمد و اظهارنامه مالیاتی در سال گذشته نبوده و محصول آن ها باید به مرحله تولید یا لااقل نمونه آزمایشگاهی رسیده و طراحی آن برمبنای تحقیقات و توسعه صورت گرفته باشد.

این شرکت ها اطلاعات و درخواست خود را در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت می کنند. پس از بررسی اطلاعات شرکت، در صورتی که شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان نوپا شناخته شود، می تواند از تسهیلات این صندوق استفاده کند، تسهیلات توسعه اشتغال به صورت مرحله ای و به تناسب هزینه هر مرحله به شرکتها پرداخت می شود تا اطمینان حاصل شود شرکت هزینه را به درستی به مصرف برساند.

اولین مرحله، در اعطای تسهیلات برای نمونه سازی محصول است، به این شرط که نمونه اولیه و آزمایشگاهی محصول موجود باشد. سود این وام 4 درصد، با سقف تسهیلات 500 میلیون تومان و بازپرداخت 48 ماهه می باشد ب- تسهیلاتی که برای فروش محصولات این شرکت ها ارائه می شود، با سود 11 درصد و سقف تسهیلات 5 میلیارد تومان و باز پرداخت حداکثر 33 ماهه است.

- تسهیلاتی که برای توسعه بازار محصول این شرکت ها به دو شکل لیزینگ و استصناع ارائه می شود که سود آن 9 درصد و سقف تسهیلات آن 2 میلیارد تومان، با بازپرداخت 36 ماهه د- تسهیلات برای راه اندازی اولیه خط تولید با سود 11 درصد، سقف تسهیلات 2 میلیارد تومان با بازپرداخت 36 ماهه و- تسهیلات توسعه اشتغال بابت مکان تولید و نصب و راه اندازی ماشین آلات تولیدی با سود 11 درصد و سقف تسهیلات 2 میلیارد تومان با بازپرداخت 36 ماهه می باشد.

اعطای وام کم بهره دانش بنیان

وام به طور کلی قرض دادن نوعی پول سود دار است که از زمانی مشخص بین قرض دهنده و قرض گیرنده رد و بدل می‌شود. این تبادل پول بین دو طرف به صورت‌های مختلفی انجام می شودکه از دیرباز و دوران باستان در جوامع بشری رایج شده است. قوانین و میزان سود این نوع قرض دادن پول در جوامع مختلف امروزی متفاوت است و میزان بازپرداخت آن به شرایط مختلفی بستگی دارد اما در کشور ایران براساس سیستم مالی اسلامی، تسهیلات بدون ربا اعطا می‌گردد.در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای اهداف و سیاست‌های خود برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و به گردش درآوردن چرخ مالی در شرکت‌ها و مؤسسات، اعطای وام کم بهره دانش بنیان و تسهیلات با بهره پایین اقدام نموده است.

مواردی که به آنها وام کم بهره تعلق می‌گیرد!

در صورتی که شرکتی به دریافت وام‌های کم بهره در هر زمینه‌ای نیاز داشته باشد می‌توانند از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت آن اقدام نمایند. صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کمک به توسعه تولید محصولات دانش بنیان در زمینه‌های زیر از طریق منابع مالی خود، اقدام به اعطای وام کم بهره می‌نماید.

  • تحقیق و توسعه

  • نهایی سازی نمونه اولیه آزمایشگاهی

  • توسعه تولید محصول در حد تولید نیمه صنعتی و صنعتی

  • دریافت سرمایه در گردش برای امور روزمره، خرید مواد اولیه و یا بازاریابی محصول

  • دریافت سرمایه ثابت برای خرید خط تولید نیمه صنعتی، تجهیزات آزمایشگاه، ساخت بنا و یا دیوار کشی واحد صنعتی

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه