حنای ابرو جایگزین سالم و جالب برای رنگ ابرو!

انتشار 4 تیر 1402
مطالعه 7 دقیقه

طوطیا:حنای ابرو یک تاتوی موقت است . خیلی ها دوست دارند که میکروبلیدینگ انجام دهند ولی از انجام آن ترس دارند.معمولا به این دوستان توصیه می شود که مدلی که می خواهند را به کمک حنای ابرو انجام دهند. زیرا نهایت دو هفته دوام خواهد داشت و اگر از نتیجه رضایت داشتند سراغ روش های دائمی تر می روند.در ادامه همراه ما باشید تا این روش جدید را بیشتر بررسی کنیم.

حنای ابرو جایگزین سالم و جالب برای رنگ ابرو!

ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره ایفا می‌کنند. آن‌ها در واقع باعث دیده شدن چشم‌ها هستند و در نبودشان چشم‌ها هم بی جان و بد حالت دیده می‌شوند. به همین دلیل، رسیدگی به آن‌ها به روش‌های مختلف حتما باید انجام گیرد و ابروها، مواد لازم را برای رشد خود دریافت کنند. به اضافه، آرایش آن‌ها نیز مهم و اجتناب ناپذیر است و پر پشتی در کنار حالت و جهت زیبا کار را کامل می‌کند.

رسیدگی به ابروها و آرایش آن‌ها گاه با هم به مشکل می‌خورند و هر یک راه دیگری را می‌بندند. آرایش کردن ابرو از کشیدن مداد و سایه ابرو شروع شده و تا ژل و صابون ابرو ادامه دارد؛ که همگی، هر چند درجه یک باشند طی گذشت زمان ریزش موهای ابرو را رقم می‌زنند. از طرفی ابروها برای رشد بیشتر، نه تنها باید از مواد شیمیایی مضر دور باشند، بلکه باید مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی را دریافت کنند. به همین دلیل باید راهی باشد که هم به ابروها حالت خوبی بدهد، هم آن‌ها را تقویت کند.
حنای ابرو یکی از آن راه‌ها و شاید بهترینشان است.

حنای ابرو

حنای ابرو در واقع تاتوی موقت ابرو است که حدود یک ماه، بیشتر و کمتر دوام می‌آورد. لیفت، میکروبلیدینگ و دیگر روش‌ها، هر چند موجب زیبایی ابرو می‌شوند و بعضا آن را تقویت می‌کنند؛ اما هیچ یک به اندازه حنای ابرو مفید نبوده و زیبایی و سلامت را به یک اندازه و در یک پکیج ارائه نمی‌دهند.
حنای ابرو تکنیک نسبتا جدیدی است که به علت خواص زیاد و کارآمدی بسیار خود توجه برندهای آرایشی بهداشتی زیادی را به خود جلب کرده و در سطح جهانی در حال تولید و توزیع است. اگر به یک آرایشگاه خوب بروید، مواد مورد استفاده آن جا برای حنای ابرو ایرانی و دست ساز نخواهند بود و همه چیز وارداتی و مطابق استانداردهای جهانی است. موضوع این است که مثل همیشه، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با حنا آشنا شدند و تکنیک حنای ابرو را ابداع کردند.

هر چند راه‌هایی خانگی برای حنای ابرو نیز وجود دارند و می‌توان حنای ابر دست ساز ساخت. این ماده کاملا ارگانیک بوده و علاوه بر پر پشت نشان دادن ابروها، رشد آن‌ها به شکل طبیعی زیاد می‌کند. با حنای ابرو نیاز به مداد و سایه ابرو از بین می‌رود و ابروها آرایشی طبیعی به خود می‌گیرند.
حنای ابرو در رنگ‌های مختلف وجود دارد و برای انواع ابروها استفاده می‌شود؛ در واقع حنای ابرو در ترکیب با مواد دیگر کمرنگ و پررنگ شده و بسیار انعطاف پذیر است. این گیاه دارویی، به علاوه چند ماده بی ضرر دیگر تبدیل به تاتویی موقت برای ابرو شده است و ابروها را به شکلی کاملا گیاهی رنگ می‌کند.

رنگ کردن ابرو با حنا چگونه انجام می شود؟

فرآیند رنگ کردن ابرو با حنا بسیار شبیه به فرآیند رنگ آمیزی معمولی است، و اگر می خواهید آن را خودتان انجام دهید، تقریباً مشابه است. از آنجایی که هدف از درمان این است که ابروهایی عالی به شما بدهد، معمولاً به همراه اپیلاسیون، نخ یا موچین انجام می شود تا قبل از رنگ کردن ابروها، تراشیده شوند.اینجا یک توضیح گام به گام از این فرآیند است:

مرحله 1 – شکل دادن به ابرو

ابروهای شما با برداشتن موهای زائد دلخواه شما شکل می گیرد – نخ، اپیلاسیون یا موچین. اگر پوست شما به اپیلاسیون عادت ندارد، شاید نخ کردن بهترین گزینه باشد، زیرا ملایم ترین روش حذف موهای زائد است.

مرحله 2 – اسکراب و تمیز کردن

برای داشتن سایه یکنواخت، پوست ابروها باید صاف و از تمام مواد آرایشی، مراقبت از پوست و باقی مانده سبوم پاک شود.

یک اسکراب ملایم سریع می‌توان برای از بین بردن پوسته‌ها و صاف کردن سطح و جذب یکنواخت رنگ انجام داد. ابروها با یک پاک کننده کاملا پاک می شوند.

مرحله 3 -طراحی طرح کلی

از آنجایی که حنا پوست را لکه دار می کند، باعث می شود تا شکل قوس کمی تغییر کند. اگر کمی خارج از موهای طبیعی اعمال شود، می تواند ضخامت قوس ها را افزایش دهد یا آنها را کمی زاویه دارتر نشان دهد.

این فناوری طرح کلی شکل ابروی مورد نظر را ترسیم می کند که با حنا پر می شود.

مرحله 4 – رنگ ابرو با حنا

حنای ابرو به شکل پودر است، بنابراین قبل از استفاده با مایعی مخلوط می شود. یک رنگ سفارشی را می توان با ترکیب سایه های مختلف مخلوط کرد.

پس از مایع شدن، حنا را با یک برس زاویه دار روی ابروها بمالید. این فناوری باید ابروها را اشباع کند، بنابراین یک لایه ضخیم مطلوب است. آنها باید در سراسر ابروها به جلو و عقب بروند و فشار کافی روی برس وارد کنند تا حنا به پوست زیر ابروها برسد، به خصوص اگر ابروهای مشتری پرتر باشد.

هر حنای اضافی که خارج از طرح مورد نظر باشد با یک سواب پنبه پاک می شود تا لبه های آن تمیز شود.

رنگ به مدت 10-20 دقیقه باقی می ماند.

مرحله 5– اثر Ombre

هیچ کس نمی‌خواهد که گوشه‌های داخلی ابروهایش مانند یک بلوک رنگی مربع به نظر برسد! سر ابروها باید روشن تر باشند و به تدریج به سمت مرکز قوس تیره شوند تا جلوه ای زیبا داشته باشند.

اثر ombre یا با استفاده از لایه نازک تری از حنا در سر به دست می آید یا با برداشتن حنا از سر پس از حدود 5 دقیقه و پوشاندن بقیه ابروها.

مرحله 6– تمیز کردن

حنا با یک پد پنبه ای مرطوب برداشته می شود و ابروهای شیک سایه دار زیر آن نمایان می شود!

چگونه از محو شدن زودرس جلوگیری کنم؟

برای اینکه بهترین رنگ ابروی حنای خود را داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که تا حد ممکن ماندگاری دارد، این قوانین را دنبال کنید:

  • از رتینول یا سایر محصولات مراقبت از پوست روشن کننده در آن ناحیه استفاده نکنید.

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید.

  • ناحیه ابرو را لایه برداری نکنید.

  • از محصولات روغنی در منطقه استفاده نکنید.

  • ابروهای خود را واکس نزنید

  • از شستشوی ملایم صورت استفاده کنید.

چشم و ابرو

آیا حنای ابرو ایمن هستند؟

به طور کلی، بله. حنا یک ماده طبیعی است و از پراکسید هیدروژن استفاده نمی شود.

تنها عارضه جانبی احتمالی واکنش آلرژیک است. حنای سیاه حاوی ماده ای به نام PPD (پارافنیلن دیامین) است که در بسیاری از افراد واکنش ایجاد می کند. اغلب آن را با حنای قهوه‌ای برای یک سایه سفارشی مخلوط می‌کنند، بنابراین اولین باری که از رنگ ابروی حنای استفاده می‌کنید، یا اگر از مارک جدیدی استفاده می‌کنید، همیشه باید پچ تست انجام شود .

آیا عوارض جانبی دارد؟

به غیر از احتمال واکنش آلرژیک (که با تست پچ از آن جلوگیری می شود)، واقعاً هیچ عارضه جانبی برای رنگ ابرو حنا وجود ندارد. این درمان ممکن است پوست حساس را کمی تحریک کند و ممکن است بعد از آن کمی قرمزی ایجاد شود، اما باید به سرعت فروکش کند و جای نگرانی نیست (مگر اینکه با خارش، بثورات، یا تحریک شدید همراه باشد – در این صورت، ممکن است یک واکنش باشد).

آیا موارد منع مصرف وجود دارد؟

رنگ ابرو حنا برای شما مناسب نیست اگر:

  • شما به تست پچ واکنش نشان می دهید

  • شما آکوتان مصرف می کنید یا در سال گذشته استفاده کرده اید

  • پوست شما آفتاب سوخته است یا به روش دیگری آسیب دیده است

  • اگزما، پسوریازیس یا روزاسه در ناحیه ابرو دارید

  • شما در 8 هفته گذشته میکروبلیدینگ یا یک درمان دیگر PMU ابرو انجام داده اید (پوست باید ابتدا بهبود یابد)

اگر در سال گذشته لایه برداری شیمیایی خشن یا درمان های مشابه داشته اید، با یک متخصص ابرو مشورت کنید و اجازه دهید قبل از درمان وضعیت پوست شما را ارزیابی کند.

قیمت حنای ابرو چقدر است؟

متوسط ​​قیمت حنای ابرو 45 دلار است، اما می تواند از 20 دلار تا 100 دلار متغیر باشد. قیمت در درجه اول به روش فرم دادن به ابرو (در صورت وجود) و انحصاری بودن سالن بستگی دارد.

آیا می توانم حنای ابرو را در خانه انجام دهم؟

بله، فقط باید یک کیت حنا بخرید. فرآیند بسیار ساده است و دقیقاً مانند آنچه در بالا توضیح دادیم است. تنها مشکل ممکن ممکن است تطبیق رنگ باشد، زیرا رنگ خریداری شده در فروشگاه ممکن است دقیقاً همان چیزی نباشد که شما به دنبال آن هستید، و هیچ امکانی برای ترکیب یک سایه سفارشی وجود ندارد.

تفاوت بین حنا و رنگ ابرو

حنا یک نسخه طبیعی از رنگ کردن ابروهای سنتی با رنگ است، بنابراین ممکن است برای افرادی با پوست حساس یا کسانی که پوستشان به پراکسید هیدروژن که در رنگ کردن معمولی استفاده می شود واکنش نشان می دهد، مناسب تر باشد.

نتایج تا حدودی متفاوت است. رنگ آمیزی منظم ابرو ممکن است کمی پوست را لکه دار کند، اما باقی مانده ها در یک یا دو روز شسته می شوند، و این واقعا یک اثر دلخواه نیست، بیشتر یک عارضه جانبی است. حنا برای لکه دار کردن پوست طراحی شده است، بنابراین ظاهری چشمگیرتر، شبیه به ظاهر ابروهای میکروشیدینگ یا پودری می دهد.

چشم وابرو

سخن پایانی

حتما یک بار این روش را امتحان کنید. نه ضرری دارد و نه شما را از شکل و قیافه می‌اندازد. خیلی هم نچرال و مطابق مد است. نتیجه استفاده از تکنیک حنای ابرو به طوری است که تفاوت آن با یک ابروی طبیعی مشخص نیست و فواید زیادی برای تارهای ابروان شما دارد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه