معرفی 10 عطر معروف و برتر دیور

انتشار 14 مرداد 1402
مطالعه 8 دقیقه

دیور یکی از برندهای پُرطرفدار فرانسوی در زمینه طراحی مُد است که در سال 1947 اولین عطرش با نام «میس دیور» را رونمایی کرد. در این مقاله می‌خواهیم درمورد عطر دیور با شما صحبت کنیم و مدل‌های پرفروش آن را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان مقاله معرفی بهترین عطرهای دیور همراه ما باشید.

معرفی 10 عطر معروف و برتر دیور

شاید شما هم آقای کریستین دیور را با عطر دیور بشناسید. او یکی از برجسته ترین طراحان لباس بود و برند خود را در سال 1946 میلادی پایه گذاری کرد. کریستین در تمامی سال های فعالیت خود، موفقیت اش را بیش از هر چیز مدیون دیدگاهش نسبت به زنانگی و عشق و همچنین علاقه اش به زیبایی گل ها و سبک زندگی لوکس فرانسوی است.

آقای دیور در سال 1947 میلادی عشق و علاقه خود را به عطر سازی ابراز نمود. او به همان میزانی که به طراحی لباس و مد و فشن علاقه داشت به عطر سازی نیز عشق می ورزید. دیور برای خلق نخستین عطرش به نام میس دیور از گل ها الهام گرفت و این عطر را برای ادای احترام به خواهرش کاترین خلق نمود.

برای درک بهتر عطر دیور، باید نقش باغ هایی که آقای دیور در آنها رشد کرده است را یادآور شویم. آقای دیور تمامی دوران کودکی خود را در عمارتی واقع در باغی در منطقه گرنویل گذرانده است. باغی که آقای دیور دوران کودکی خود را آنجا سپری کرده است سرشار از روایح معطر گل های گوناگون، بوی خاک و برگ و گیاهان بوده است و به همین علت تمامی اینها به منشاء و منبع الهامات، طراحی ها و خلاقیت های او تبدیل شده است.

آقای دیور خود را یک عطر ساز می دانست و برای خلق عطرهایش از بهترین و باکیفیت ترین گل ها بهره می گرفت. او چه در طراحی لباس هایش و چه در خلق عطر دیور بسیار جسورانه، خلاقانه و سنت شکنانه عمل می کرد و همواره دوست می داشت که برخلاف عادت ها حرکت کند.

پایه های اصلی تولید عطر دیور هشت ماده اولیه است که عبارتند از: رز، یاسمن، گل مریم، شکوفه پرتقال، زنبق، ترنج، چوب صندل و نعناع هندی.

آقای فرانسیس دماچی به عنوان عطر ساز اختصاصی برند دیور فردی بسیار دقیق، خلاق و سرشار از ظرافت است. او برای خلق عطرهای خود و به منظور دستیابی به باکیفیت ترین و بهترین رایحه های رز، یاس و شکوفه پرتقال به دور دنیا سفر می کند و در این خصوص می گوید: “نقش من این است که کیفیت تمام مواد خام اعلاء را بهبود ببخشم.”

بطری های عطر دیور که با بهترین کیفیت و ریزبینی طراحی می شوند، روحی هنری به عطرهای بی نظیر این برند می بخشند. این بطری ها در نگاه نخست رازهای پنهان خود را آشکار نمی کنند و تنها زمانی که در دستان صاحبان اصلی خود قرار می گیرند زیبایی های درونی خود را بروز می دهند؛ زیرا ظرافت و کیفیت این بطری ها با لمس کردنشان آشکار می گردد.

عطرهای دیور

در ادامه به معروف ترین عطرهای دیور می پردازیم.

ادو تویلت زنانه ژدوق این جوی

عطر زنانه ژدوق این جوی که توسط فرانسیس دماچی خلق شده است، در سال 2017 میلادی روانه بازار شد. به تعریف ساده می توان گفت که ژدوق این جوی عطری احساس برانگیز است که حس خوشی و لذت را با خود به همراه می آورد.

رایحه اصیل این عطر جذاب که حسی سرمست کننده را به خوبی منتقل می سازد با نت های نمکین آغاز می شود و نت میانی آن سرشار از رایحه یاس رازقی از هندوستان و رایحه ایلانگ ایلانگ ماداگاسکار است. در انتها نیز نت بی نظیر هلو این عطر را بسیار دلنشین و جذاب می کند.

ادو تویلت زنانه ژدوق این جوی

ادو پرفیوم مردانه ساواج دیور

پس از موفقیت ادو توالت مردانه ساواج دیور، در سال 2018 میلادی ادو پرفیوم مردانه ساواج دیور به بازار عرضه شد. رایحه شرقی چوبی آروماتیک این عطر از ترکیب عطر دل انگیز ترنج به عنوان نت بالایی و سپس در قلب آن از رایحه های جذاب جوز هندی و فلفل سیچوان و بادیان ختایی و اسطوخودوس و در انتها از رایحه دلنشین امبروکسان و وانیل تشکیل شده است.

این عطر جادویی تداعی گر لحظه نابی است که آسمان بیابان گرگ و میش شده است و به رنگ آبی تیره در آمده است و گرمای بیابان با هوای خنک شب در هم آمیخته شده است.

ادو پرفیوم مردانه ساواج دیور

ادو تویلت مردانه هوم اسپرت 2017

نخستین نسخه عطر موفق هوم اسپرت در سال 2008 میلادی روانه بازار شد و پس از آن در سال 2012 میلادی با فرمولاسیونی جدید عرضه گردید. در نهایت در سال 2017 میلادی در راستای هماهنگی رایحه ها با زندگی پویای شهری، نسخه جدیدی از آن تولید شد که به جرات می توان گفت که این عطر دارای رایحه ای است که تمامی بانوان آن را می پسندند.

رایحه جذاب و انرژی بخش این عطر با نت های تازه و نشاط آور پرتقال تو سرخ و لیمو و گریپ فروت آغاز می شود و در میانه راه نت های جذاب فلفل صورتی و جوز هندی در این شکوفا می شود و در نهایت با روایح اغواکننده چوب صندل و وتیور به پایان می رسد.

ادو تویلت مردانه هوم اسپرت 2017

ادو تویلت زنانه پویزن گرل آن اکسپکتد

ادو توالت زنانه پویزن گرل آن اکسپکتد در سال 2018 میلادی وارد بازار جهانی شد. آقای فرانسیس دماچی، سازنده این عطر گفته است: “خواسته من ابراز احساسات بویایی قوی و متضاد ترش، تند و شیرین به صورت همزمان در یک رایحه است.”

از این رو این عطر رایحه ای کاملا غیر منتظره دارد؛ زیرا رایحه آن ترکیبی از شیرینی میوه همراه با تندی ادویه جات و رایحه هیجان انگیز گل هاست.

نت بالایی این عطر فوق العاده متشکل از زنجبیل و مرکبات است و در ادامه نت رز داماسنا در قلب آن خودنمایی می کند و در نهایت نیز نت پایه آن با رایحه های دانه تنکا و وانیل تکمیل می شود.

ادو تویلت زنانه پویزن گرل آن اکسپکتد

ادو پرفیوم زنانه میس دیور

عطر ادو پرفیوم زنانه میس دیور عطری کاملا مدرن است که از اولین نسخه عطر میس دیور این برند الهام گرفته شده است. طراحی شیشه عطر برش یک کت را نشان می دهد که نمایانگر یک زن مدرن و امروزی است و پاپیون روی شیشه آن بیانگر پیوند میان عطر و لباس است.

رایحه بی نظیر این عطر کاملا احساس برانگیز است و حس زنانگی مدرن را به خوبی القا می کند. به عبارت دیگر رایحه این عطر بمانند گل رزی سرزنده و مدرن است که احساسات را بر می انگیزد.

نت بالایی این عطر مرکباتی است و در نت میانی روایح بی نظیر رز گرس و رز داماسنا آشکار می شود و در انتها به نت های پایه چوب رز فرانسوی و فلفل صورتی ختم می شود.

ادو پرفیوم زنانه میس دیور

ادو پرفیوم زنانه ادیکت 2014

ادو پرفیوم زنانه ادیکت یکی از شاهکارهای برند دیور است که نسخه اولیه آن در سال 2002 میلادی تولید شده است. این عطر فوق العاده در سال 2014 میلادی با فرمولاسیونی جدید روانه بازار شد.

رایحه گلی شرقی این عطر بسیار خاص، اعتیاد آور و دل انگیز است، گویی که این عطر گل های دیور را در خود جای داده است. نت های بالایی ادو پرفیوم زنانه ادیکت، متشکل از بهار نارنج و برگ ماندارین است و سپس در نت میانی آن رایحه بی نظیر یاس رازقی خودنمایی می کند و در نت پایه نیز با رایحه دلنشین وانیل به انتها می رسد.

ادو پرفیوم زنانه ادیکت 2014

ادو پرفیوم زنانه جوی

ادو پرفیوم زنانه جوی آفرینشی بی نظیر از برند دیور است که در سال 2018 میلادی وارد بازار جهانی شد. رایحه این عطر بیانگر حس خوشبختی و سرخوشی است و شیشه آن بمانند جواهری خالص می درخشد.

رایحه عطر دل انگیز جوی بسیار باطراوت و ترکیبی از عطر جذاب گل ها و مرکبات است. این عطر دلپذیر در ابتدا با نت های پرتقال ماندارین و ترنج آغاز می شود و سپس در نت های میانی رایحه رز گرس و یاس را تداعی می کند و در انتها با نوازشی ملایم از نت های چوبی و مشک به پایان می رسد.

ادو پرفیوم زنانه جوی

ادوکلن مردانه فارنهایت

ادوکلن مردانه فارنهایت دیور در سال 2015 میلادی توسط آقای فرانسیس دماچی خلق شد. عطری جاودانه با سبکی تکرار نشدنی که اوج مردانگی و اغواگری را نمایان می سازد. عطری افسانه ای که به کشف مرزهای بویایی جدید می پردازد.

نکته ظریف و هنرمندانه این عطر در این است که هم در ظاهر آن و هم در رایحه هایش تضادی فوق العاده و هنرمندانه به چشم می خورد و بطری دو رنگ آن و رایحه های متضاد سرد و گرم اش به خوبی بیانگر این سبک خاص است.

این عطر جذاب و باطراوت در ابتدا با نت های پرتقال ماندارین و لیمو آغاز می شود و در قلب آن نت های بنفشه و نعناع هندی آشکار می شود و نت پایه آن نیز سرشار از روایح جوز هندی، وتیور و زیره است.

ادوکلن مردانه فارنهایت

ادو تویلت مردانه دیور مدل Dune

یکی دیگر از عطرهای شگفت انگیز و خاص برند لاکچری دیور ، عطر مردانه دیور مدل Dune است. این عطر ساختار چوبی‌ مشک و گلی دارد و به همین خاطر می‌تواند نظر سخت پسندترین سلیقه ها را به خود جلب کند. عطر Dune در سال 1997 میلادی توسط عطر ساز مشهوری به نام «Olivier Cresp» طراحی شد و بعد از آن وارد بازار برای فروش گردید. نت‌های این عطر مردانه شیرین و خنک به این صورت است که در ابتدا پس از اولین اسپری بوی برگ انجیر، سالویا، ریحان، برگ و جوانه انگور فرنگی را احساس خواهید کرد. بعد از گذشت مدتی نت های میانی که شامل بوی گل اسپرک، رز و پوست چوب انجیر می‌شود، جای نت اولیه را می‌گیرند. در آخر بوی وانیل، چوب صندل، دانه تونکا و سدر شما را به وجد خواهند آورد. این عطر گران قیمت ظاهر شیکی هم دارد و برای هدیه دادن گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

ادو تویلت مردانه دیور مدل Dune

ادو پرفیوم زنانه دیور مدل Pure Poison

جالب است بدانید که عطر و ادکلن‌هایی که کمپانی دیور تولید می‌کند اکثرا زنانه هستند و بانوان شیک پسند می‌توانند با خیال راحت از این برند خرید کنند. یکی دیگر از عطرهای شگفت انگیز این برند ادو پرفیوم زنانه دیور مدل Pure Poison است که بوی بسیار خوشی دارد و می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. بسته بندی این محصول بسیار شیک و زیبا طراحی شده و می‌توان برای هدیه دادن این گزینه را انتخاب کرد.

نت اولیه این عطر لاکچری پرتقال، نارنگی ماندارین، ترنج و یاس می‌باشد که پس از اسپری روی بدن نمایان شده و انرژی شما را زیاد می‌کند. رفته رفته با گذشت زمان نت‌های میانی جای نت‌های اولیه را می‌گیرند و بوی شکوفه پرتقال و گاردنیای یاسمنی فضای اطراف شما را پر خواهد کرد. در آخر نت پایانی ظاهر شده و بوی خوش سدر، چوب صندل و کهربا روی بدن شما ماندگار شده و بوی فوق العاده‌ای در فضا پراکنده می‌شود. نوع رایحه این عطر زنانه معتدل است و برای استفاده در روزهای تابستانی توصیه می‌شود.

ادو پرفیوم زنانه دیور مدل Pure Poison

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه