معرفی بهترین پرایمر مات کننده برای پوست چرب و جوش دار!

انتشار 26 تیر 1402
مطالعه 12 دقیقه

اگر شما هم چزء افرادی هستید که پوست چربی دارند، احتمالا شما هم در انتخاب کرم ها و محصولات آرایشی که روی پوست تان ماندگار باشند و باعث ایجاد جوش نشوند با مشکل روبرو هستید. معمولا ماندگاری آرایش در تمام طول روز به خصوص در گرمای هوا برای افرادی که پوست چرب دارند، کار ساده ای نیست. احتمالا بارها شاهد پاک کشدن یا ماسیدن کرم پودر و آرایش بر روی صورت تان بوده اید. راه حل این مشکل استفاده از بهترین مدل های پرایمر صورت برای پوست چرب است.

پرایمر در واقع یک محصول آرایشی است که برای زیرسازی آرایش استفاده می شود و با از بین بردن ترشحات چربی و بستن منافذ پوست ماندگاری آرایش را بر روی پوست افزایش می دهند. علاوه بر این، این محصولات چین و چروک پوست و جای جوش ها را نیز می پوشاند.توجه داشته باشید که توصیه می شود در همه انواع پوست برای آرایش بهتر است از پرایمر برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنند اما این موضوع برای افراد دارای پوست چرب، به علت ترشح چربی و وجود منافذ و آکنه اهمیت ویژه ای دارد. از سوی دیگر در صورت انتخاب یک پرایر نامناسب در این افراد ممکن است باعث بدتر شدن مشکلات پوستی و ایجاد جوش های بیشتر شود.


استفاده از پرایمر

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر در واقع اساس و تثبیت کننده آرایش است و با از بین بردن ترشحات روغنی و بستن منافذ پوست باعث افزایش دوام آرایش روی پوست می شود. علاوه بر این ، پرایمر چروک ها و جوش ها را می پوشاند.یکی از لوازم آرایش ضروری برای داشتن آرایشی بی نقص و یکدست استفاده از پرایمر یا زیر ساز است. پرایمر آرایشی هم پوست صورت شما را تازه و شفاف می‌کند و هم موجب می‌شود تا لوازم آرایشی بهتر بر روی پوست بشیند.

نحوه استفاده از پرایمر

برای استفاده از پرایمر ابتدا صورت خود را با پاک کننده مناسب بشویید و خشک کنید. سپس کمی پرایمر به تمام قسمتهای صورت بمالید و 30 ثانیه بعد کرم پودر بزنید.نکته! مدل های مبتنی بر سیلیکون غلظت بیشتری دارند و بنابراین به صاف شدن جای زخم های آکنه یا منافذ بزرگ پوست کمک می کنند. از طرف دیگر ، با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست در برابر محیط ، از بروز جوش جلوگیری می کنند. همچنین چربی های اضافی پوست را از بین می برد و درخشندگی پوستی ناخواسته را کاهش می دهد.

ترکیبات پرایمرهای مناسب پوست چرب

استفاده از ترکیبات غیر جوش زا، سالیسیلیک اسید، BHA ها (بوتالدهید هیدروکسی تولوئن ها) و بر پایه سیلیکون باشند. پرایمرهایی که بر پایه سیلیکون هستند غلظت بیشتری دارند و در نتیجه به صاف نشان دادن هر گونه آکنه اسکار یا منفذ بزرگ کمک می کنند. از طرفی دیگر با درست کردن لایه ای محافظ بر روی پوست، از ایجاد جوش جلوگیری می کنند. علاوه بر این، سالیسیلیک اسید هرگونه چربی اضافه پوست را می گیرد و درخشش ناخواسته پوست را هم به کمترین حالت تبدیل می کند.

قبل و بعد استفاده از پرایمر

انواع پرایمر

  • پرایمر روشن کننده: این نوع پرایمرها معمولاً به عنوان پاک کننده منافذ و از بین برنده چین و چروک پوست استفاده می شوند و اگر می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید ، خرید پرایمر روشن کننده اکیداً توصیه می شود.

  • پرایمر مات: این نوع پرایمر لایه ای از تمام روغن را از روی پوست شما پاک می کند و ماندگاری آرایش را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

  • مناسب برای خشکی پوست: برخی از افراد پوست خشک دارند و به خصوص در تابستان پوست صورت آنها پوسته پوسته می شود و پس از استحمام این مشکل را احساس می کنند. بهترین پیشنهاد برای این مشکل استفاده از پرایمر مرطوب کننده است که رطوبت لازم را برای خشکی پوست فراهم می کند.

  • نوع رنگی: به طور کلی از این نوع پرایمرها برای اصلاح رنگ پوست استفاده می شود و هنگام مصرف این محصولات ، رنگ پوست شما طبیعی به نظر می رسد.

  • مدل ضد آکنه: بیشتر خانم هایی که جوش و آکنه در صورت دارند وقتی روی این جوش ها مواد آرایشی می زنید ، وضعیت نامناسب آنها باعث تشدید و باعث تحریک پوست می شود. این نوع پرایمربا خاصیت ضد چربی می تواند از پوست شما در برابر آکنه محافظت کند.

  • پرایمر چشم: از این نوع پرایمرها برای بلندتر نگه داشتن خط چشم روی پلک ها استفاده می شود که روی چشم کشیده می شود. همچنین اگر می خواهید رنگ های آرایش شما بیشتر ، روشن و درخشان باشد ، خرید پرایمر چشم بهترین راه حل ممکن است.

انواع پرایمر

معرفی برترین پرایمرهای مناسب پوست چرب

پرایمر صورت کمک می کنه که آرایش مدت طولانی باقی بمونه، منافذ پوست رو محو میکنه، قرمزی پوست رو متعادل میکنه، آبرسانی می کنه به پوست و از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری میکنه. همچنین می تونین پرایمری که به نوع و جنس پوستتون میاد رو انتخاب کنین.استفاده از پرایمر علاوه بر ایجاد شفافیت و شادابی بر روی پوست، باعث می‌شود آرایش شما خیلی بهتر از قبل روی پوستتان بخوابد و طبیعی به نظر برسد. همانطور که گفته شد یکی از وظایف پرایمر مراقبت از پوست است که این را می‌توان در خاصیت ضد چروک، روشن کنندگی، آبرسانی، مرطوب کنندگی و نرم‌کنندگی آن عنوان کرد.

1- پرایمر اسمش باکس SMASHBOX

پرایمر صورت اسمش باکس مدل PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER Oil Free یک کرم زیرساز جهت شروع آرایشی کامل و بی نقص است. این پرایمر یکی از پرفروش ترین محصولات برند اسمش باکس به شمار می رود. بافت نرم و ژله ای این پرایمر لایه ای نازک و بسیار سبک در پوست ایجاد کرده و آن را برای آرایشی جذاب آماده می کند.

پرایمر PHOTO FINISH سرشار از ویتامین A ،E و عصاره چای سبز و هسته انگور می باشد که باعث تقویت و تغذیه پوست و تضمین بخش سلامت آن می باشد. فرمولاسیون این پرایمر عاری از روغن و بسیار سبک می باشد و هیچ احساس سنگینی در پوست ایجاد نمی کند. همچنین دارای خاصیت ضد آب نیز می باشد.

پرایمر Foundation Primer Oil Free باعث کنترل چربی پوست شده و از ایجاد درخشش بیش از حد آرایش جلوگیری میکند. استفاده از این پرایمر قبل از شروع میکاپ باعث کاهش ظاهر آزار دهنده لکه ها و تیرگی های پوستی شده و سطحی صاف و یکدست را برای داشتن آرایشی فوق العاده محیا می کند.این پرایمر موجب افزایش دوام و ماندگاری آرایش شده و مانع از ماسیدگی کرم های آرایشی در چهره شما می شود.

2- پرایمر اسمش باکس SMASHBOX

پرایمر Pore Minimising دیگر از پرایمرهای معروف اسمش باکس است که برای پوست های چرب بسیار عالی عمل می کند. این پرایمر بسیار محبوب تمامی منافذ پوست و تیرگی ها را تا 8 ساعت می پوشاند ، برق پوست را گرفته و همچنین چربی آن را کنترل کرده و به پوست جلوه ای مات می بخشد. این محصول بدون چربی مقاوم در برابر رطوبت بوده و مناسب پوست های مختلط و چرب می باشد.همچنین استفاده از این محصول قبل از آرایش باعث نرمی و لطافت پوست می شود و دوام آرایش شما را افزایش می دهد. فرمولاسیون کنترل چربی این محصول موجب بهبود ترشح چربی اضافی در پوست های چرب شده و از بروز آکنه و سایر اختلالات پوستی که از چربی بیش از حد پوست ناشی می شوند جلوگیری می کند.

3- پرایمر پروفشنال بنفیت | BENEFITCOSMETICS

پرایمر پروفشنال بنفیت با دارا بودن بافتی سبک و نرم بدون احساس چربی ، پوستی صاف و لطیف جهت آرایشی ماندگار برای شما به ارمغان می آورد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. این پرایمز اندازه منافذ را به حداقل رسانده و باعث می شود کرم خیلی بهتر روی صورت بخوابد. همچنین بافت سبک و شفاف دارد و بعد از استفاده احساس سنگینی و خستگی نمی کنید. این پرایمر فاقد چربی است. پرایمر بنفیت از جمله پرایمرهایی است که در دو مدل رنگی (کرمی) و بی رنگ (ژله ای) پا به عرصه لوازم آرایشی گذاشته است. این پرایمر با دارا بودن ویتامین E خاصیت آبرسانی دارد بطوریکه بعد از استفاده از آن احساس بسته بودن منافذ پوست را نخواهید داشت.

4- پرایمر آرایش لورال مدل اینفالیبل Infallible Mattifying Primer

از بین تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی لورال، پرایمرها جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده اند که بهترین آن پرایمر آرایش مات کننده Infallible لورال (Loreal Infallible Mattifying Makeup Primer) است که تمامی نواقص پوست را می پوشاند و چهره را یکدست می نماید. این پرایمر روغن اضافی پوست را جذب می کند و حالتی مات به پوست می دهد. استفاده از این محصول پرکیفیت برای پوست های چرب مناسب بوده است. برای داشتن پایه‌ای صاف و یکدست برای آرایش و پوستی درخشان، استفاده از این پرایمر معجزه می‌کند.

5- پرایمر صورت نیکس مدل Pore Filler

پرایمر صورت نیکس مدل Pore Filler منافذ باز و آزاردهنده و چین و چروک پوست را به طور کامل محو و پنهان کرده و به علت وجود ویتامین E در این پرایمر باعث تقویت و تغذیه پوست می شود.پرایمر Pore Filler دارای بافتی خامه ای و هم رنگ پوست است که به راحتی جذب پوست شده و آن را آماده برای آرایشی بی نظیر میکند. فرمولاسیون بسیار سبک و بی وزن این پرایمر پوششی صاف و یکدست با ماندگاری بالا بر روی پوست ایجاد کرده و پوستی عاری از عیب و نقص به شما هدیه میدهد. این پرایمر ضد حساسیت و فاقد چربی و تالک است و مناسب برای انواع پوست به ویژه پوست های چرب و حساس می باشد.

6- پرایمر و کرم کوچک کننده منافذ بایودرما Bioderma

اگر می خواهید که پرایمرتان علاوه بر خاصیت زیبایی خاصیت درمانی هم داشته باشد Bioderma Sebium Pore Refiner را به شما پیشنهاد می کنیم. این کرم و پرایمر به مرور زمان باعث جمع شدن منافذ باز پوست می شود اما باید به صورت مداوم استفاده شود نه فقط هنگام آرایش.کرم کوچک کننده منافذ بایودرما با دارا بودن آنتی اکسیدان و تنظیم چربی پوست، از پوست در برابر استرس، آلودگی هوا، سیگار، مواد شیمیایی و …… محافظت می کند. سبوم را حفظ و از بازشدن منافذ پوست جلوگیری می کند. این کرم خاصیت درمانی دارد، بسرعت جذب پوست می شود و ظاهر آن را بهبود می دهد. از این کرم می توان به عنوان یک کرم پایه آرایش با کارایی فوق العاده استفاده کرد. روش استفاده از این کرم به این صورت است که باید هر روز صبح و شب پس از شستشوی پوست بر روی پوست تمیز بمالید.

پرایمر صورت

7- پرایمر صورت ژنو بایوتیک مناسب پوست چرب و مختلط

پرایمر آرایش مناسب پوست چرب و مختلط ژنو بایوتیک یک زیرساز مناسب برای پوست‌های چرب و مختلط می‌باشد. این محصول باعث حفظ یکدستی پوست و افزایش دوام آرایش بر روی پوست می‌شود و هچنین عوارض ناشی از مواد آرایشی برای پوست‌های چرب را کاهش می‌دهد. این محصول یکی از بهترین پرایمر صورت برای پوست چرب است که با جذب چربی اضافه پوست، جلوه‌ای مات و زیبا به آرایش شما می‌بخشد و به مرور زمان باعث بسته شدن منافذ باز پوست و یکدست شدن پوست صورت می‌شود. این محصول حاوی اسیدهای چربی نظیر اسید لینولئیک (اسیدهای چرب امگا 3) است که از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، در ترکیبات این محصول از روغن آووکادو و ویتامین E استفاده شده است که پوست صورت را آبرسانی کرده و مانع از خشک شدن و دهیدراته شدن پوست می‌شود

ویژگی های محصول

  • یکدست کننده پوست و آماده سازی صورت برای آرایش

  • افزایش ماندگاری آرایش

  • کوچک کننده منافذ پوست و جلوگیری از بروز آکنه و جوش

  • مات کننده و از بین برند براقی پوست

  • جذب چربی اضافی

  • کشور مبدأ برند: ایران

8- پرایمر صورت گلدن رز مدل مات

پرایمر آرایش مات کننده یکی از جدیدترین محصولات آرایشی از برند محبوب گلدن رز است که برای داشتن آرایش مات و طبیعی، بهترین زیر ساز محسوب می شود. پرایمر با فرمول نرم و ابریشمی خود، پس از استفاده ظاهر روزنه های آشکار پوست را کاهش داده و چروک های ریز پوست را تعدیل می کند.این محصول به پوست ظاهری ابریشمی، نرم و مات بخشیده و بر افزایش ماتدگاری آرایش موثر است. به کمک یک عنصر اصلی در فرمول خود با جذب چربی اضافۀ پوست، بدون ایجاد حس سنگینی، به آن ظاهری نرم، لطیف و مات می بخشد.

ویژگی های محصول

  • مات کننده پوست

  • مؤثر بر افزایش ماندگاری آرایش بر روی صورت

  • کاهش منافذ باز پوست

  • پوشش‌دهی عیوب صورت

  • جذب چربی پوست

9- پرایمر آرایش سیلیکونی مات کننده کاپرا نیو

این محصول بافت سبکی دارد و بدون ایجاد حس سنگینی و چسبندگی روی پوست به یکنواخت شدن بافت آن کمک می‌نماید. پرایمر کاپرا موجب کاهش و محو شدن منافذ باز پوست شده و با جذب چربی اضافی آن جلوه‌ای مات به پوست می‌بخشد. پرایمر مات کننده به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و پوشش‌دهی منافذ آن در تثبیت مواد آرایشی روی پوست تاثیرگذار است. این محصول می‌تواند برای پوست خشک نیز به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و آن را برای پذیرفتن آرایش زیرسازی کند. پرایمر سیلیکونی کاپرا برای انواع پوست مناسب بوده و در کاور کردن چین و چروک‌های سطحی پوست هم موثر عمل می‌کند.

ویژگی های محصول

  • بدون ایجاد حس سنگینی روی پوست

  • حفظ رطوبت پوست

  • محو کننده منافذ باز پوست

  • جذب چربی اضافه پوست

  • یکنواخت کننده بافت پوست

  • کمک به تثبیت مواد آرایشی روی پوست

  • پوشش دهی منافذ پوست

10- پرایمر صورت گابرینی مدل PHOTO FINISH برای پوست چرب

برند محبوب گابرینی Gabrini، پرایمری با نام فوتو فینیش PHoto Finish را تولید کرده است.این پرایمر تاثیر مات دارد و باعث می‌شود که پوست قبل از زدن کرم‌ پودر مات شده و کرم‌پودر بهتر روی آن بنشیند.درواقع مات بودن پرایمر چربی زیاد پوست را می‌گیرد و اجازه برق افتادن یا چرب شدن زود هنگام پوست را نمی‌دهد.همین امر به ماندگاری بیشتر آرایش کمک زیادی می‌کند. از طرفی پرایمر گابرینی به کوچک شدن و بستن منافذ پوست هم کمک می‌کند. این خصوصیت باعث می‌شود که کرم پودر نمای بهتری روی پوست داشته باشد و کاملاً صاف و یکدست شود. این پرایمر صورت بافت سبک و بدون چربی دارد. همین خصوصیت باعث می‌شود که پوست تهویه داشته و بیش از اندازه سنگین نشود، درنتیجه صورت شما زود خسته نمی‌شود و شادابی خودش را از دست نمی‌دهد.

ویژگی های محصول

  • جلوگیری از درخشش پوست

  • دارای بافتی سبک و بدون چربی

  • بستن منافذ پوست قبل از آرایش با کرم پودر

  • ماندگاری طولانی مدت و بدون هیچ ماسیدگی

پرایمر گابرینی

سخن پایانی

امیدوارم تا اینجای مقاله نهایت استفاده را برده باشید و در رابطه با بهترین پرایمر پوست چرب اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. پرایمر آرایش مات کننده یکی از جدیدترین محصولات آرایشی است که برای داشتن آرایش مات و طبیعی، بهترین زیر ساز محسوب می شود. پرایمر با فرمول نرم و ابریشمی خود، پس از استفاده ظاهر روزنه های آشکار پوست را کاهش داده و چروک های ریز پوست را تعدیل می کند.

این محصول به پوست ظاهری ابریشمی، نرم و مات بخشیده و بر افزایش ماتدگاری آرایش موثر است. به کمک یک عنصر اصلی در فرمول خود با جذب چربی اضافۀ پوست، بدون ایجاد حس سنگینی، به آن ظاهری نرم، لطیف و مات می بخشد..انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه