دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار اقتصادی
اخبار ورزشی
اخبار حوادث
اخبار دانشگاهی
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
آموزش و سرگرمی / آموزش عمومی /

نحوه دریافت وام مسکن نخبگان + میزان وام

جمعه، 05 آبان 1402
وام مسکن نخبگان در دو طرح وام خرید یا ساخت مسکن با مبلغ یک میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن با مبلغ 300 میلیون تومان به اعضای بنیاد ملی نخبگان اعطا می شود. بازپرداخت این وام 20 ساله در نظر گرفته شده است و شرایط دریافت آن در موارد مختلف بستگی به بانک اعطا کننده وام دارد. با طوطیا همراه باشید.

داشتن مسکن از اولیه ترین نیاز های هر انسان در جامعه است. با توجه به بروز نرخ تورم بی سابقه در اقتصاد کشور و افزایش چندین و چند برابری قیمت مسکن، دولت طرح های تسهیلاتی متفاوتی را جهت اعطا به اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته تا این افراد با شرایط ساده تری امکان تهیه مسکن مورد نیاز خود را داشته باشند.

از آن جا که یکی از طرح های پیش بینی شده دولت در راستای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه، طرح وام مسکن نخبگان برای خرید یا ساخت و ودیعه مسکن است، نخبگان کشوری و دانشجویان برتر باید نسبت به شرایط و جزئیات این وام آگاه بوده و با اطلاع از آن اقدام به دریافت وام و استفاده از این تسهیلات تدارک نمایند. در این مقاله به شرایط دریافت وام مسکن نخبگان و مدارک لازم برای آن پرداخته خواهد شد و نحوه ثبت نام این وام توضیح داده می شود. در ادامه نیز میزان وام مسکن نخبگان و بازپرداخت آن بررسی خواهد شد تا خوانندگان محترم اطلاعات لازم و کافی را در این خصوص کسب نمایند.

شرایط دریافت وام مسکن نخبگان

داشتن مسکن از نیاز های اولیه افراد است که با توجه به افزایش قیمت آن، استقبال از دریافت وام مسکن نیز افزایش یافته است. دولت برای کمک به تهیه مسکن از سوی تمامی اقشار جامعه طرح های مختلفی را مانند وام مسکن ملی و غیره در نظر می گیرد. یکی از وام های پیش بینی شده وزارت راه و شهر سازی تحت عنوان وام مسکن نخبگان است. از مهم ترین شرایط دریافت وام مسکن نخبگان عضویت در بنیاد ملی نخبگان است که این امر نیز مختص به گروه هایی است که در ادامه اشاره خواهد شد:

  • شخصیت های برتر در حوزه های علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ...

  • برگزیدگان المپیاد های علمی معتبر خارجی و داخلی

  • رتبه های برتر کنکور سراسری

  • برگزیدگان مسابقات علوم قرآنی با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  • اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در حوزه های فناوری و پژوهشی

  • مدرسان و محققان علوم حوزوی

  • نفرات برتر آزمون جامع پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

  • مخترعان و مکتشفان و دانشجویان برگزیده کشوری با تایید مسئولان و مراجع مربوطه

  • برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی بین المللی و داخلی با تایید وزارت علوم

  • استعداد های برتر در زمینه موسیقی، نقاشی، معماری، هنر های نمایشی و ...

  • گروه های نام برده در بالا جزو نخبگان کشوری محسوب شده و در صورتی که استعداد و توانایی برتر آن ها به تایید مراجع مربوطه و بنیاد علمی نخبگان برسد، واجد صلاحیت دریافت وام مسکن نخبگان با سود و مدت زمان بازپرداخت مناسب خواهند شد و از سایر مزایای عضویت در این بنیاد نیز بهره مند می شوند.

  • همچنین از سایر شرایط دریافت وام مسکن نخبگان می توان به این مورد اشاره کرد که حداقل 80 درصد ارزش ملک خریداری شده باید پوشش دهنده اصل و سود وام دریافتی باشد. سایر شرایط مانند حقوق دریافتی متقاضی و مدارک و مستندات لازم و تعداد ضامنین و غیره تابع شرایط پیش بینی شده از سوی بانک های عامل ارائه دهنده وام است.

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن نخبگان

طرح مسکن نخبگان به موازات طرح نهضت ملی مسکن و وام های گوناگون خرید مسکن مانند وام مسکن جوانان و غیره برای تامین سرپناه اقشار مختلف جامعه در نظر گرفته شده است. در طرح مسکن نخبگان قرار بر این شده تا زمین های بلا استفاده اطراف دانشگاه ها که متعلق به دانشگاه مذکور است، با دریافت اعتبارات از سمت بنیاد ملی نخبگان مسکونی سازی شده و به نخبگان و دانشجویان برتر با احراز شرایط اعطا شود.

گفتنی است که در کنار وام خرید و ساخت مسکن نخبگان طرح وام ودیعه مسکن نخبگان نیز وجود دارد که با مبلغ کمتر به نخبگان امکان اجاره واحد های مسکونی را می دهد. این طرح مخصوص دانشجویان نخبه متاهل بوده که در خوابگاه دانشجویی سکونت ندارند و از مدارک لازم آن اجاره نامه رسمی است. مدارک لازم برای دریافت وام مسکن نخبگان مخصوص دانشجویان برتر عبارت است از:

  • ارائه کپی کارت ملی، شناسنامه و کارت دانشجویی

  • ارائه کپی سند ازدواج و کپی شناسنامه زوجین

  • ارائه سند تعهد محضری و کپی حکم کارگزینی ضامن

  • معرفی نامه صندوق رفاه دانشجویان

  • ارائه شماره حساب دانشجویی تجارت کارت جوان

  • ارائه فرم تایید معدل و تایید تعداد واحد های درج شده در این فرم توسط آموزش دانشگاه

در خصوص معرفی نامه صندوق رفاه دانشجویان باید گفت دانشجویان نخبه کشوری که خواستار استفاده از این طرح هستند، باید ابتدا به سایت بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir مراجعه کنند و بعد از وارد کردن مشخصات خود، تاییدیه از این بنیاد دریافت کنند. پس از تایید مشخصات نخبه کشوری توسط بنیاد ملی نخبگان، این مشخصات به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شده و صندوق رفاه نیز طی نامه ای دانشجو را جهت استفاده از طرح مذکور به دانشگاه مربوطه معرفی می کند.

نحوه ثبت نام وام مسکن نخبگان

در بخش های قبلی مقاله عنوان شد که از مهم ترین شرایط دریافت وام مسکن نخبگان، عضویت در بنیاد ملی نخبگان است. نحوه ثبت نام وام مسکن نخبگان از ثبت نام نهضت ملی مسکن متفاوت بوده و به این صورت است که برای ثبت درخواست تسهیلات باید از سایت بنیاد ملی نخبگان اقدام کرد، اما در ابتدا باید تاییدیه عضویت خود را دریافت کرد. افرادی که قبلا به عضویت بنیاد درآمده اند، می توانند از طریق وارد کردن شناسه و رمز عبور خود در سایت sina.bmn.ir وارد حساب کاربریشان شوند.

  • در صورت عضو نبودن باید ابتدا مراحل عضویت در بنیاد از طریق سایت مربوطه را طی کرد که در ادامه توضیح داده می شود. ابتدا باید آدرس sina.bmn.ir را در مرورگر خود جستجو کرد و وارد این سایت شد.

  • پس از ورود به سایت در منو بالای صفحه بخشی تحت عنوان ثبت نام متقاضی وجود دارد که با مراجعه به آن و تکمیل فرم مربوطه با اطلاعاتی نظیر اطلاعات فردی، شناسایی، تماس و غیره می توان مراحل عضویت در بنیاد ملی نخبگان در صورت احراز شرایط را تکمیل کرد.

  • پس از عضویت در بنیاد ملی نخبگان در بخش قبلی مقاله عنوان شد که اطلاعات فرد به صندوق رفاه دانشجویان فرستاده شده و این صندوق طی مکاتبه با دانشگاه مورد نظر، دانشجو را جهت استفاده از تسهیلات و امکانات ذکر شده معرفی خواهد کرد.

میزان وام مسکن نخبگان

وام مسکن نخبگان که چندین سال است مورد توجه دولت و وزارتخانه های مربوطه است، با توجه به سیر صعودی قیمت مسکن، افزایش خوبی طی سال ها داشته است. ذکر شد که وام مسکن نخبگان در دو طرح وام ودیعه مسکن و وام خرید یا ساخت مسکن پرداخت می شود. در تعیین میزان مبلغ هر دو این طرح ها نرخ تورم در نظر گرفته شده و این وام ها جزو مزایای عضویت در بنیاد ملی نخبگان هستند.

طی آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی وزیر راه و شهر سازی، میزان وام مسکن نخبگان در قالب طرح خرید و ساخت مسکن به یک میلیارد تومان رسیده و همچنین وام ودیعه مسکن نخبگان نیز مبلغ 300 میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است. مبالغ مشخص شده برای وام های مذکور قبلا کمتر بوده و در سال جدید افزایش داشته است.

نخبگان کشوری قشری از جامعه هستند که به واسطه خدمات علمی و فرهنگی و پژوهشی که به جامعه ارائه می دهند باید مورد توجه دولت قرار گرفته و در راستای تامین نیاز های آن ها تدابیری اندیشیده شود. دولت نحوه دریافت وام خرید مسکن را در قالب طرح های تسهیلاتی متفاوت در نظر گرفته است مانند اعطای وام خرید یا ساخت مسکن و ودیعه مسکن نخبگان در کنار سایر طرح های حمایتی برای خانه دار شدن تمامی اقشار جامعه.

بازپرداخت وام مسکن نخبگان

مدت بازپرداخت وام یکی از عوامل تاثیر گذار در دریافت وام توسط افراد است چرا که مهلت بازپرداخت مناسب می تواند به امنیت خاطر وام گیرنده منجر شده و فشار ناشی از تامین اقساط وام را به حداقل برساند. همانطور که در بخش قبلی مقاله عنوان شد وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به تازگی افزایش یافته و میزان آن به یک میلیارد تومان افزایش یافته است

طبیعی است که دریافت این رقم بالا به عنوان وام نیاز به مدت بازپرداخت مناسب داشته تا وام گیرندگان فرصت کافی برای جبران تسهیلات را داشته باشند. بازپرداخت وام مسکن نخبگان طی 20 سال صورت می گیرد و در این مدت دریافت کنندگان وام فرصت دارند تا در اقساط مشخص شده وام دریافتی خود را به همراه سود آن بازگردانند.



سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه