ترفند های جالب و بی نظیر پرپشت نشان دادن مو!

انتشار 16 تیر 1402
مطالعه 12 دقیقه

پرپشت نشان دادن مو

پرپشت کردن مو و و حجیم کردن مو موضوع مقاله امروز ما است, داشتن موهایی پرپشت و شاداب اساساً هدف نهایی برای موی شماست. درست است که محصولات بسیار زیادی برای پرحجم نشان دادن موهای شما وجود دارد اما اگر موهای شما نازک شده باشد ممکن است این احساس را داشته باشید که موهایتان در حال حاضر زیبایی و حجم دلخواهتان را ندارد. خبر خوب این است که چند ترفند جالب مو وجود دارد که می‌توانید از آن برای کمک به ضخیم‌تر و پرپشت تر نشان دادن موقت موهای نازک خود استفاده کنید. این روش‌ها به تلاش زیادی نیاز ندارد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به روتین مراقبت از موی خود اضافه کرد.

موی پرپشت

روش های موثر برای پرپشت نشان دادن موها

  • موهایتان را کوتاه کنید. برای پر حجم نشان دادن موهای نازک، یکی از بهترین روش ها، کوتاهی به روش چند لایه است.

  • موهایی که به سر چسبیده است، کمتر به نظر می‌رسد با استفاده از انگشتان خود یا با سنجاق سر موهایتان را از ریشه به سمت بالا حالت دهید.

  • رنگ کردن موها به خصوص هایلایت کردن آنها می تواند حجم بیشتری به موها بدهد. هایلایت به موها بعد می دهد و آنها را پرپشت تر نشان می دهد.

  • توصیه می کنیم از فرق های کج یا زیگزاگ استفاده کنید تا موها پرپشت تر به نظر برسند.

  • سرتان را به پایین خم کرده و از پشت موها و از ریشه به ساقه، موها را با باد گرم سشوار خشک کنید.

  • موهایتان را موج دار کنید. می توانید موهایتان را وقتی نم دار است ببافید، پس از خشک موهایتان را باز کنید و با دست هایتان حالت دار کنید.

  • اگر موهای نازک و یا کم پشتی دارید، حتما بافت موهای شما نازک به نظر می رسد. برای حل این مشکل پس از بستن بافت. قسمت های آن را به آرامی بکشید تا از دید بصری، پرپشت تر به نظر برسد .

  • از شامپوی خشک استفاده کنید.

  • سعی کنید استفاده از موس یا ژل را به کمترین مقدار برسانید.

  • از شامپوهای حجم دهنده مناسب نوع موهایتان استفاده کنید.

موی کوتاه

اگر موهای جلوی شقیقه تان ریخته است

برای پرپشت نشان دادن مو ، از آرایشگر بخواهید که موهای شما را به صورت لایه ای یا چتری و چند سانت عقب تر از حد معمولی خود کوتاه کند تا به صورتتان فرم دهد. آرایش موها به سمت جلو نیز برای پنهان کردن موهای ریخته شده مفید است. استفاده از یک شانه ی گرد و سشوار برای جلو راندن موها و قرار دادن لایه های آن بر روی هم نیز مفید است. این شکل مو را تغییر دهید. متقاطع کردن موها موجب پرپشت نشان دادن موها و پر شدن قسمت های ریخته شده می شود. تکه ای از موهای سمت راست را گرفته، به سمت چپ و تکه ای از موهای چپ را به سمت راست هدایت کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که همه ی قسمت های مو پر شود.

اگر کل موهایتان ریخته است

از یک کلاه گیس استفاده کنید. از آرایشگرتان بخواهید یک کلاه گیس خوب برایتان تهیه کند. کلاه گیس هایی که 100 درصد از موی انسان ساخته شده اند نیز بسیار طبیعی به نظر می رسند. از آنجا که بیشتر کلاه گیس ها، دارای اصالت آسیایی می باشند، بهتر است در انتخابشان نژاد خود را در نظر بگیرید. مثلا کلاه گیس های مربوط به جنوب شرقی آسیا، دارای ضخامت خیلی بیشتری از نژادهای اروپایی است. کلاه گیسی را انتخاب کنید که طبیعی به نظر می رسد، ریشه ی آن صاف است و با نوع موی شما همخوانی دارد.

نوع ریزش مویتان اهمیت ندارد

پودرهای مو حاوی فیبر، یک روش پوشاننده ی سریع است که تا شامپوی بعدی به طول می انجامد. آن را درست مثل نمکدان بر روی پوست سر بپاشید. این ماده موجب پرپشت نشان دادن مو می شود. تنها مشاهده ی کمی موی ریخته شده در حمام در هنگام دوش گرفتن، نشانه ی ریزش مو نیست. زنان به طور طبیعی کمتر موهای خود را می شویند، به همین دلیل با هر بار حمام رفتن موهای بیشتری از دست می دهند. یک فرد متوسط، به طور روزانه، 30 تا 50 تار موی خود را از دست می دهد. بنابراین فردی که تنها یک بار در هفته حمام می رود، ممکن است بیش از 200 تار موی او در حمام بریزد. اگر این ریزش مو به 1000 تار مو رسید، حتما آن را با پزشک در میان بگذارید.

موی سالم

10 ترفند جالب برای حجیم و پرپشت کردن مو

اگر از آن دسته افرادی هستید که موهای نازک و کم پشت دارید و همیشه کف سرتان نمایان است، شاید یکی از دغدغه های هر روزتان، حجم موها و اینکه چگونه آنها را پرپشت تر نشان دهید، باشد. اما نیازی به نگرانی نیست چون حتی اگر موهای شما کم حجم باشد باز هم می توانید با وسایل ساده و ترفندهایی به آن ها حجم بیشتری بدهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی چندین ترفند کاربردی برای اینکه چگونه حجم موهای خود را بیشتر نشان دهیم بپردازیم پس اگر شما هم با مشکل کم حجمی موهایتان مواجه شده اید از این ترفندهای جالب غافل نشوید:

1.فرق موی خود را عوض کنید

به احتمال زیاد، شما مکان مورد علاقه ای برای جدا کردن موهای خود دارید. فرق مو مکانی است که موهای شما به طور طبیعی به آن سمت متمایل می شوند. مشکل اینجاست که با اینکار موهای شما به همان شکل حالت گرفته و به نحوی شما به موهای خود آموزش می دهید که به طور معمول در همین حالت بمانند. عوض کردن فرق خود به طرف برعکس باعث نشان داده شدن حجم بیشتری از مو در فرق سر می شود. اگر نگران قرینه نبودن موهای خود هستید اینکار را زمانی انجام دهید که موهایتان خیس باشد؛ موهای خود را به سمت عکس فرق همیشگیتان متمایل کرده و با سشوار خشک کرده و حالت دهید سپس از اسپری مو برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.

2.موهای خود را پوش دهید

همانطور که می دانید پوش دادن مو یکی از کارهای راحت و کاربردی برای پرپشت کردن مو می باشد. در واقع می‌توانید با برس کشیدن ریشه‌ها، حجم ملایمی را به موهای خود ببخشید.ترجیحاً بالاترین لایه موی خود را با سنجاق نگه دارید و مابقی را با یک برس مو پوش بدهید. برای اینکار هر قسمت از موی خود را کشیده و دور از سر نگه دارید سپس با حرکت برس از ساقه مو به سمت ریشه ها در سه حرکت به حالت مسواکی موهای خود را پوش دهید سپس لایه بالایی موهای خود را که با سنجاق بسته بودید رها کنید. برای ماندگاری بیشتر هر قسمتی را که پوش دادید با اسپری مو ثابت نگه دارید.

3.موهای خود را به صورت وارونه خشک کنید

بهترین میانبر برای حجیم و پرپشت نشان دادن موها این است که زمانی که می خواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید سر خود را وارونه نگه دارید. اینکار بسیار راحت است و اگر دقت کنید اکثر آرایشگرها بعد از کوتاهی مو از این روش استفاده می کنند.دلیل اینکار این است که زمانی که شما موهایتان را به صورت برعکس خشک می کنید ریشه های موی شما به صورت خودکار از روی پوست سر شما بلند می شوند و در همان حالت خشک می شوند. در نهایت با یک برس مو موهای خود را به آرامی صاف کنید. توجه: اگر چتری دارید، ابتدا آنها را از سمت راست به بالا خشک کنید!

4.ریشه های موی خود را تقویت کنید

محصولات تقویت کننده ریشه مو بهترین دوستان شما هستند. آنها را به عنوان داربستی برای مدل موهای خود در نظر بگیرید. آنها ساختار و پشتیبانی را برای هر روش پر حجم سازی که به کار می گیرید فراهم می کنند و به استایل موی شما کمک می کنند در تمام طول روز (یا حتی چند روز) دوام بیاورند.به دنبال محصولی باشید که به طور خاص برای موهای نازک طراحی شده است، و آن را درست روی پوست سر بمالید. اطمینان حاصل کنید که زمانی که از این محصولات استفاده می کنید موهای شما مرطوب است زیرا تقویت کننده های ریشه پس از خشک شدن موها کار نمی کنند.

5.از بیگودی برای فر کردن موهای خود استفاده کنید

این روزها اکثریت بیگودی را فراموش کرده اند اما این ابزار بسیار عالی هستند برخلاف اتوهای فر کننده و اتوهای صاف کننده مو، تکنیک خاصی برای استفاده از آنها مورد نیاز نیست. فقط کافی است موهای خود را در حالی که در حال آرایش خود هستید به دور آنها بپیچید و 20 دقیقه بعد با حجم بالایی از موهای خود رو به رو می شوید.برای ماندگاری بیشتر مو، قبل از رول کردن، هر قسمت از موی خود را به اسپری مو آغشته کنید و قبل از بیرون آوردن بیگودی ها اجازه دهید کاملا خشک شوند. سپس موج های ایجاد شده موی خود را برس بکشید و شکل دهید تا ظاهری نرم و مدرن داشته باشید.

6.از شامپوی حجم دهنده استفاده کنید

مطمئناً از تفاوتی که یک شامپو خوب با اهداف حجمی برای شما ایجاد می کند شگفت زده خواهید شد. بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که شفاف یا حداقل شفاف باشند، زیرا کمترین احتمال وجود دارد که حاوی مواد حالت دهنده سنگین باشند. به عبارتی تا جایی که امکان دارد از شامپوهای کرمی استفاده نکنید.

7. ریشه های موی خود را ویو کنید

یکی از روش های جالب برای پرپشت نشان دادن مو ویو کردن آن است اما فقط در ریشه ها نه در تمامی قسمت های مو زیرا اگر تمامی موهای خود را ویو کنید لایه های مو از پوست سر فاصله می گیرد و ظاهر و بافت خشنی را به موهای شما می دهد. با این کار موهای شما حجیم دیده میشود.

8.موهای خود را دم اسبی دوتایی ببندید

ممکن است پیش از این از ترس آسیب دیدن موهای نازک خود از بستن موها به صورت دم اسبی اجتناب کرده باشید. اما به شما پیشنهاد می کنیم که یک مدل موی دم اسبی دوتایی را امتحان کنید تا موهای خود را پرپشت تر نشان دهید. برای اینکار:

  1. با تقسیم کردن موهای خود به دو قسمت بالا و پایین شروع کنید و مطمئن شوید که آنها را یکدست نگه دارید. قسمت بالایی خود را بالای سر خود ببندید تا کار شما راحتتر شود.

  2. قسمت پایینی موی خود را در دم اسبی ببندید و آن را با یک کش محکم کنید.

  3. قسمت بالایی مو را به صورت دم اسبی ببندید و بالای دم اسبی پایین موی خود بکشید.

  4. برای جعل کردن ظاهر یک دم اسبی بزرگ، قسمت کوچکی از مو را از دم اسبی پایین خود بردارید و با گیره های کوچک به دم اسبی بالایی پیوند دهید.

9.از شامپو خشک استفاده کنید

این محصول یک شامپوی واقعی نیست؛ در نتیجه موهای شما را واقعاً تمیز نمی‌کند. هدف از استفاده از شامپو خشک، شستن مو نیست.این شامپو تنها باعث می‌شود تا موها از نظر ظاهری کمتر چرب به نظر برسند. به محض اینکه موهای خود را خشک کردید یک لایه از شامپو خشک را بر روی موهای خود اسپری کنید تا با اینکار چربی، روغن، گرد و غبار و سایر آلودگی‌های سطحی مو را کاهش می‌دهد. شامپوی خشک نه تنها به طراوت موهای شما کمک می کند، بلکه می تواند برای حجم بخشیدن به موهای نازک نیز موثر باشد و به پرپشت کردن مو کمک کند.

10.رنگ موی خود را روشن کنید

اگر می‌خواهید چهره خود را تغییر دهید حتما رنگ روشن را برای موهای نازک استفاده کنید. رنگ‌های روشن مو را کلفت‌تر و ضخیم‌تر نشان می دهند به همان اندازه که رنگ‌های تیره موها را نازک و ظریف نشان می‌دهند. حتی چند تار هایلایت در پرتر نشان دادن موها موثر است.شما تا به حال کدامیک از ترفندهای بالا را استفاده کرده اید؟

موی سالم

آشنایی با روش های پرپشت نشان دادن مو

اگر مدام به موها آسیب برسانید، نمی‌توانید موهایی خوش‌حالت و ضخیم داشته باشید. اگر موهایی پرپشت می‌خواهید باید از استفاده مدام از اتوی مو و نرم‌کننده بپرهیزید. از محافظ حرارتی برای سشوار استفاده کنید و از شستن بیش از حد موها بپرهیزید و همیشه پیش از قرار گرفتن در معرض خورشید، به موها SPF بزنید تا از موها حفاظت کند و موها را ضخیم‌تر نشان دهد. روش های پرپشت نشان دادن موها، با راه حل های بیشتری برای حجیم تر کردن موها آشنا می شوید:

  • موهای خود را به بخش های کوچک تقسیم کرده و سنجاق بزنید و با آنها بخوابید.این کار باعث پرپشت تر نشان دادن قسمت انتهای موها می شود. به گزارش پرشین وی البته اگر می خواهید این فرآیند را سرعت دهید، نیازی نیست زمانی را برای خوابیدن داشته باشید، بلکه باید همچنان که موها پیچیده شده، روی آنها سشوار بگیرید، پس از خنک شدن مو، سنجاق ها را باز کنید. در حالی که موهایتان بدون سشوار در حال خشک شدن است، عینک آفتابی خود را مثل تل روی سرتان بگذارید، با این کار موهایتان به صورت لیفت شده خشک می شود.اگر به صورت طبیعی موهایتان حجم ندارد و شما بدون سشوار و در هوای معمول خانه اجازه خشک شدن به موهایتان را می دهید، موها به صورت افتاده خشک خواهد شد. بنابراین از همان ابتدا با این ترفند موهایتان را به بالا برده و بگذارید به صورت لیفت داده شده خشک شود و پس از آن عینک دودی را برداشته و حجیم تر شدن موهایتان را ببینید.

  • روش های پرپشت نشان دادن مو با بافت مو : بافت موی خود را حجیم تر کنید.اگر موهای نازک و یا کم پشتی دارید، حتما بافت موهای شما نازک به نظر می رسد. برای حل این مشکل پس از بستن بافت. قسمت های آن را به آرامی بکشید تا از دید بصری، پرپشت تر به نظر برسد .

موی سالم

سخن پایانی

سرم مو، از این رو که حجم اضافی موها را گرفته و آنها را نرم و لطیف می کند، برای موهای شما اصلا مناسب نیست. به جای آن از حجم دهنده های مو استفاده کنید. حجم دهنده های مو سبک بوده و پس از این که روی موهایتان قرار می گیرد، توسط موها جذب شده و در نهایت به حجیم تر شدن آن کمک می کند. شما می توانید به راحتی با رنگ کردن موهایتان آن را حجیم تر نشان دهید. البته از رنگ های خیلی روشن یا خیلی تیره خودداری کنید. بهترین رنگ مو رنگی ست که چند درجه با موهای طبیعی تان فرق دارد. با روشن کردن موهایتان یا هایلایت کردن آن، در موهایتان سایه روشن ایجاد شده که خود در پرپشتی موهایتان موثر است. فقط از آنجایی که موهایتان نازک و شکننده است، از زیاد رنگ کردن آن خودداری کنید تا آسیبی به موهایتان وارد نشود.


پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه