نکات کاربردی آرایش مخصوص سفر در ایام عید نوروز

انتشار 16 تیر 1402
مطالعه 8 دقیقه

طوطیا: همه افراد پیش از آن که به قصد سفر منزل خود را ترک کنند، دغدغه جمع آوری لوازم مورد نیازشان را دارند. یکی از این لوازمی که اغلب خانم‌ها در سفر به همراه خود می‌برند، انواع لوازم آرایش صورت است. اما همراه داشتن لوازم آرایشی مناسب به تنهایی سبب نمی‌شود که آرایش در مسافرت، مرتب و تمیز باقی بماند. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات کاربردی آرایش مخصوص سفر در ایام عید نوروز

آرایش در سفر

جا گذاشتن لوازم آرایش در مسافرت و یا به همراه بردن وسایل اضافی و بدون مصرف بهداشتی در سفر به یک اندازه آزاردهنده خواهد بود. لوازم ارایش از اجزای اصلی هر سفر است. سفر به معنای قرار گرفتن در شرایط غیرعادی زندگی است اما این موضوع به معنای برهم زدن روتین روزانه و ارایش نکردن نیست. اصول ارایش در سفر یکی از نکاتی است که هر خانم باید در هر شرایط به آن دقت کند. این موضوع به معنای به همراه بردن برخی لوازم خاص در سفر و یا حتی ارایش در شرایط اب و هوایی متفاوت است. در این مقاله به بررسی همه موضوعات در مورد ارایش در سفر می پردازیم.

لوازم آرایشی

نکات طلایی

وقتی برای رفتن به یک سفر وسایلتان را جمع و جور می کنید باید به یاد لوازم آرایشی مهم و ضروری هم باشید و با دانستن نکات ریز اما کاربردی یک کیف لوازم آرایش سبک اما به دردبخور به خود ببرید .جا گذاشتن لوازم آرایشی در خانه وقتی که عازم سفر شده اید، حتما آزاردهنده خواهد بود؛ اما زیاده روی در برداشتن این لوازم هم صورت چندان خوشی ندارد. این کار صرفا موجب ایجاد زحمت می شود و شما را در بستن چمدان تان به دردسر می اندازد. بهترین راه برای جلوگیری از این کار این است که از پیش برنامه ریزی کنید. تنها لوازم ضروری را بردارید و در چمدان بگذارید؛ درست مثل یک مینیمالیست.

1. یک لیست تهیه کنید
این کار از جا گذاشتن لوازم مورد نیازتان در خانه جلوگیری می کند. اگر می خواهید محصول مراقبت از پوست و موی خود را که توسط متخصص پوست تجویز شده جا نگذارید، یا یک رژ لب خاص یا حالت دهنده موی خود را حتما با خود به سفر ببرید، آنها را به لیست خود اضافه کنید. لوازمی که از نظرتان ضروری هستند و دائم از آنها استفاده می کنید، باید در لیست گنجانده شوند. شما می توانید پس از تهیه لیست آن را اصلاح کنید.

2. از لوازم چندکاره استفاده کنید
برخی از لوازم آرایشی کارکردهای گوناگونی دارند. شما می توانید با استفاده از این لوازم، لیست انتخابی خود را کوتاه تر کنید:
• از برنزه کننده به عنوان سایه چشم هم استفاده می شود.
• از پودر زیرسازی (فونداسیون) به عنوان پودر تثبیت کننده هم استفاده می شود.
• از سایه چشم قهوه ای به عنوان پرکننده ابرو هم استفاده می شود.
• یک مداد چشم قهوه ای می تواند به عنوان پرکننده ابرو به کار گرفته شود.
• از یک بوم لب رنگی می توان به عنوان مرطوب کننده هم استفاده کرد.
• از سایه چشم به جای خط چشم (مداد) هم استفاده می شود.
• از روغن های زیبایی مانند جوجوبا هم برای مرطوب نگه داشتن پوست و هم برای پاک کردن آرایش استفاده می شود.

3. وسایل تان را در سایز مسافرتی تهیه کنید
شما می توانید محصولات مورد علاقه خود را در اندازه های مسافرتی خریداری کنید، اما این احتمال وجود دارد که محصول مورد نظر شما در سایز مسافرتی موجود نباشد. حتی اگر بتوانید وسیله دلخواهتان را پیدا کنید، احتمالا مجبور به صرف پول بیشتری خواهید بود، چون محصولات مسافرتی معمولا مقرون به صرفه نیستند. شما می توانید کمی از محصول مورد نظرتان را در ظروفی با اندازه مسافرتی بریزید، تا هم در وقت صرفه جویی کنید و هم فضای کمتری از چمدان تان را اشغال کنید. مثلا می توانید محصولات مایع مثل شامپو و کرم های مایع را در بطری های کوچک بریزید. جعبه لنز هم گزینه خوبی برای نگه داری از لوازم آرایشی مایع مانند ساتر و رژ گونه است.
پودر تثبیت کننده، سایه چشم، ضدآفتاب، برنزه کننده و رژ هم در شیشه های کوچک قابل نگهداری اند. شما می توانید از قوطی های خالی وسایلی که قبلا استفاده کرده اید، کمک بگیرید. بهتر است روی قوطی ها و شیشه هایی که تهیه کرده اید یک برچسب بزنید تا آنها را با هم اشتباه نگیرید. شیشه های حاوی محصولات مایع را قبل از گذاشتن در چمدان، با نوار چسب، خوب ببندید.

لوازم آرایشی

محصولات مراقبت از پوست

دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش بهترین گزینه برای این کار نیستند، چون پوست را به صورت سطحی پاک می کنند. با این حال، برای سفر مناسب اند و به راحتی در کیف های مسافرتی جای می گیرند.

  • پاک کننده

  • تونر

  • مرطوب کننده

  • کرم ضد آفتاب صورت

  • دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

محصولات مراقبت از مو

وقتی چمدان تان را می بندید، مقصد و مدت زمان سفرتان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر برای تعطیلات آخر هفته به خارج از شهر می روید، یک شامپوی مسافرتی کارتان را راه می اندازد. اما اگر سفری طولانی در پیش دارید، هم به شامپو و هم به حالت دهنده نیاز خواهید داشت.

  • شامپو

  • حالت دهنده

  • شانه یا برس

  • شامپو خشک

لوازم آرایشی

مناسب‌ترین اصول آرایش برای سفر به مناطق مختلف

انتخاب لوازم آرایشی که مناسب یک منطقه آب و هوایی باشد احتیاج به آزمون و خطا دارد؛ اما از آن جایی که مدت سفر کوتاه است و شما زمانی برای چنین ریسک‌هایی ندارید؛ پس بهتر است به تجربه دیگران و توصیه‌های کارشناسان این امر اعتماد کنید. در این اصول آرایش در سفر به مناطق مختلف به صورت کامل برای شما عزیزان شرح داده شده‌است.

مناسب‌ترین آرایش برای سفر به مناطق معتدل و مرطوب

باران و رطوب هوا از مواردی هستند که به شدت بر روی آرایش شما تاثیر می‌گذارند، تا اندازه‌ای که اگر با نکات آرایش در مسافرت به مناطق بارانی آشنا نباشید، قطعا پس از چند ساعت آرایشی نامرتب خواهید داشت. پس برای داشتن چهره‌ای جذاب و شاداب در طول سفر خود به این مناطق باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای پاکسازی کامل پوست خود قبل از آرایش، تونر استفاده کنید.

  • پرایمر صورت نیز کمک می‌کند تا پوستی شفاف و شاداب داشته باشید.

  • رژ لب مات، بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای آب و هوای بارانی می‌باشد.

  • با استفاده از پنکک و به صورت کلی لوازم آرایش با چربی کمتر، رطوبت پوست شما کنترل می‌شود و احتمال ماسیدن آرایش بر روی صورتتان کاهش می‌یابد.

  • بهتر است هنگام سفر به چنین مناطقی از ریمل، خط چشم و مداد چشم‌های ضد آب استفاده کنید.

  • در نهایت بهتر است از ضد آفتاب‌های با درصد چربی کمتر، برای آرایش در مسافرت به مناطق معتدل و مرطوب استفاده کنید.

نکات آرایش در مسافرت به مناطق گرم

هر چه دما هوا بالاتر و تابش خورشید مستقیم‌تر باشد، امکان افزایش چربی پوست شما و خراب شدن آرایش بر روی آن نیز بیشتر می‌شود. در پی این اتفاق، تمامی منافذ پوست صورت بسته شده و احتمال جوش زدن و آسیب آن‌ها نیز، در چنین شرایطی افزایش می‌یابد. بنابراین بهتر است نکات زیر را برای آرایش در مسافرت به مناطق گرم کاملاً جدی بگیرید. نکاتی مانند:

  • به هیچ عنوان از کرم‌های چرب و روغنی استفاده نکنید.

  • هر چه میزان لوازم آرایش مصرفی شما در سفر به چنین مناطقی کمتر باشد، پوستی شاداب‌تر خواهید داشت.

  • استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی که چندین کاربرد دارند، در چنین مناطقی بسیار توصیه می‌شود.

  • از آرایش چشم غلیظ و شاین دار بپرهیزید.

  • استفاده از رژ لب‌هایی که چربی کمتری دارند برای آرایش در سفر به مناطق آفتابی و خشک، بسیار توصیه می‌شوند.

  • سعی کنید لوازمی که برای آرایش چشم خود در سفر به مناطق گرم و آفتابی استفاده می‌کنید، ماندگاری‌های بالایی داشته باشند.

  • مصرف کرم ضد آفتاب قوی، اما با درصد چربی کم فراموش نشود!

نکات آرایش در سفر به مناطق هوا سرد و خشک

مناطق سرد و خشک عموماً رطوبت کم‌تری دارند و به همین دلیل افراد با پوست‌های حساس هنگام سفر به این مناطق، مشکل خشکی پوست را تجربه خواهند کرد. بنابراین نیاز است تا یک سری اصول را برای داشتن آرایشی با طراوت در طی سفر خود رعایت کنند. این نکات و اصول به شرح زیر می‌باشد:

  • کرم مرطوب کننده یا آبرسان را در لیست لوازم آرایشی خود فراموش نکنید.

  • از کرم پودر و رژ گونه‌های تیره و برنزه استفاده نکنید.

  • حتما رژ لبی که استفاده می‌کنید روغنی و چرب بوده و بهتر می‌شود اگر ویتامینه نیز باشد.

  • کرم‌های ضد آفتاب با spf 15 تا 30 مناسب برای سفر به این مناطق هستند.

  • اگر احتمال بارش باران را در سفر خود پیش بینی می‌کنید، بهتر است لوازم آرایش چشم مورد استفاده شما ضد آب باشند

لوازم آرایشی

چگونه به هنگام سفر در کمترین زمان آرایش خود را تازه کنیم؟

زمان‌های زیادی در طی سفر پیش می‌آید که طولانی مدت در معرض آفتاب یا سرما هستید. این موارد باعث می‌شوند که بر اساس احساس گرما یا سرمای زیاد، آرایش شما خراب شده و تازگی اولیه خود را نداشته باشد. در چنین زمان‌هایی که شستشو کامل صورت و آرایش مجدد امکان پذیر نیست، می‌توانید از روش‌های جایگزین استفاده کنید.

مراحل روش جایگزین تازه سازی آرایش در مسافرت به شرح زیر می‌باشند:

  1. ابتدا کمی از پاک کننده های صورت ، که جزو محصولات بهداشتی ضروری در سفر هستند، را فقط و فقط بر پوست و لب خود بزنید. برای این کار به مقداری پنبه و شیر پاک کن احتیاج دارید.

  2. آرایش چشم و ابرو خود را به همان حالت قبلی حفظ کنید و آن‌ها را پاک نکنید چرا که آرایش مجدد چشم‌ها و ابروها به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد.

  3. بعد از تمیز کردن پوست صورت و لب‌های خود، دوباره ضد آفتاب بزنید و کمی صبر کنید تا کاملا به پوست شما نفوذ کند.

  4. سپس کرم پودر و رژ لب بزنید و آرایش خود را مجددا تکمیل کنید.نکته‌ای که برای به حداقل رساندن زمان تجدید آرایش بسیار مناسب و کاربردی می‌باشد ، استفاده از ضد آفتاب‌های رنگی است. چرا که این محصولات همان عملکرد کرم پودر را نیز انجام می‌دهند و برای تجدید آرایش هنگام سفر ، تنها نیاز است پس از چند ساعت ضد آفتاب خود را مجددا استفاده کنید. بدون اینکه احتیاج به پاکسازی کامل پوست خود داشته باشید.

لوازم آرایشی

سخن پایانی

شیشه یا تیوپ کرم‌پودر و ضدآفتاب را به مسافرت نبرید. ممکن است شیشه در راه بشکند و روی تمام وسایل شما بریزد. در این لحظه دیگر لذت‌بردن از مسافرت برای شما معنایی نخواهد داشت. این محصولات وزن ساک یا چمدان شما را زیاد می‌کنند؛ در‌صورتی‌که شما به کل شیشه یا تیوپ احتیاج نخواهید داشت. راه حل این مشکل، استفاده از ظرف‌های مسافرتی است. این ظرف‌ها سایز مختلفی دارند و همگی کوچک هستند. جنس آنها پلاستیکی است تا نگرانی برای شکستن آنها نداشته باشید. شما می‌توانید شامپو، نرم‌کننده،کرم مو، پاک‌کننده آرایش و شوینده صورتتان را درون این ظرف‌ها بریزید. همچنین از سایزهای کوچکتر آن می‌توانید برای کرم‌های مراقبتی خود استفاده کنید.


پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله!
تبدیل پایان نامه به مقاله!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام  مراحل چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه